آخرین نسخه بتای اکسل تصاویر را به جداول قابل ویرایش تبدیل می‌کند

اکسل همیشه یکی از کاربردی‌ترین نرم‌افزارهای آفیس بوده و هست و حالا قرار است با دریافت یک خصوصیت ویژه، از این کاربردی‌تر هم بشود. سپتامبر سال گذشته، مایکروسافت در کنفرانس سالانه Ignite از ویژگی بسیار جالبی برای نسخه موبایل این اپلیکیشن پرده برداشت: این که بتوانید داده‌ها را از طریق بارگذاری عکس، وارد جداول اپلیکیشن کنید.

ویژگی Insert Data from Picture با ترکیبی از تکنولوژی OCR و هوش مصنوعی، می‌تواند تصویر جداول چاپی را تشخیص داده و آن‌ها را به جداول ویرایش‌پذیر اکسل تبدیل کند. در این صورت دیگر نیازی نیست زمان زیادی پای وارد کردن اطلاعات تصاویر به جداول اکسل بگذارید و نرم‌افزار در کسری از ثانیه این کار را برایتان انجام خواهد داد.

ویژگی که از آن صحبت می‌کنیم، هم‌اکنون در آخرین نسخه بتای اکسل برای اندروید در دسترس تعداد محدودی از کاربران قرار گرفته و قرار است پس از گذراندن دوره تست و گرفتن بازخوردهای کافی، در نسخه نهایی اپلیکیشن منتشر شود.

مطابق تست‌های به عمل آمده، ویژگی تبدیل عکس به داده در اکسل عملکرد خوب و قابل قبولی به نمایش می‌گذارد هر چند که خالی از عیب و ایراد هم نیست. به عنوان مثال، ممکن است در خواندن اعداد و ارقام عملکرد مطلوبی را شاهد باشید اما در طراحی جدول و محل قرار گرفتن اعداد ایراداتی مشاهده شود. در هر صورت، با توجه به این که ویژگی مذکور در مرحله بتاست مشاهده چنین مشکلاتی در آن طبیعی به نظر می‌رسد.

در حال حاضر برای تست این ویژگی می‌بایست دارای اشتراک آفیس ۳۶۵ باشید و از طریق این لینک در برنامه تست بتای اکسل ثبت نام کنید. تکنولوژی تبدیل عکس به متن اکسل در تشخیص اعداد و حروف لاتین عملکرد مطلوبی به نمایش می‌گذارد، اما مشخص نیست که آیا شاهد پشتیبانی این قابلیت از اعداد و حروف فارسی خواهیم بود یا خیر که امیدواریم شاهد این اتفاق باشیم.

مطالب مرتبط  امنیت سرور چیست؟ 7 مورد مهم برای تامین امنیت سرورها

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

منبع : Android Police

021-88916789