حل مشکل اینستاگرام

چرا اینستاگرام کار نمی کند؟ کاربردی ترین راهکارهای حل مشکل اینستاگرام

آیا اینستاگرام شما کار نمی کند؟ ما می دانیم که وقتی اپلیکیشن محبوب اینستاگرام محتوا را به درستی آپلود نمی کند، از ورود کاربران به اکانت جلوگیری می کند، پیام ارسال نمی کند، به طور غیرمنتظره ای از کار می افتد و… می تواند ناامید کننده باشد. خوشبختانه چندین راهکار کاربردی وجود دارد که می توانید برای حل انواع مشکل اینستاگرام به تنهایی، بدون نیاز به تماس با پشتیبانی و انتظار برای پاسخ، انجام دهید. برای اطلاع از نحوه حل مشکلات اینستاگرام در گوشی و سیستم ادامه مطلب را بخوانید.

بررسی راهکارهای کاربردی و سریع برای حل مشکل اینستاگرام

۱) مشکل ورود به اینستاگرام (Log in Problems)

چه کاربر جدید اینستاگرام باشید چه سال ها با این اپلیکیشن پرطرفدار کار کرده باشید، قطعا با خطای ورود به اینستاگرام مواجه شدید. متن خطاهایی که هنگام بروز مشکل ورود به اینستاگرام با آن روبه می شوید به شرح زیر است:

We can’t sign in to your account

Sorry, there was a problem with your request

Forgotten password for [username]

Instagram username not found

We couldn’t connect to Instagram. Make sure you’re connected to the internet and try again

The username you entered doesn’t belong to an account. please check your username and try again

برای حل انواع مشکل ورود به اینستاگرام (Log in Problems) این راه حل ها را امتحان کنید:

بررسی اتصال اینترنت : اطمینان حاصل کنید که اینترنت شما وصل است و به درستی کار می ‌کند. اگر از Wi-Fi استفاده می ‌کنید، اتصال به شبکه را بررسی کنید.

آپدیت اپلیکیشن اینستاگرام : مطمئن شوید که نسخه آخر اپلیکیشن اینستاگرام را دارید. در صورت نیاز آن را آپدیت کنید.

پاکسازی حافظه Cache :Cache  برنامه ممکن است باعث مشکلات ورود به اینستاگرام شود. در تنظیمات اپلیکیشن و گوشی، قسمت مربوط به Cache یا حافظه ‌های موقت را پاکسازی کنید.

استفاده از VPN : برخی مواقع، مشکلات ورود به اینستاگرام ممکن است به دلیل مسائل محلی باشد. استفاده از یک VPN می‌تواند این مشکل را حل کند.

مطالب مرتبط  متاورس چیست؟ + بررسی کاربردها، ویژگی ها و میزان اهمیت Metaverse

بازنشانی رمز عبور : در صورت فراموشی پسورد یا مشکل در ورود، از گزینه Reset password استفاده کنید تا درخواست رمز جدید برای شما ارسال شود.

بررسی دقیق اطلاعات ورود : مجدد آی دی و پسوردتان را کنترل کنید. گاهی فقط یک جا به جایی حروف و اشتباه وارد کردن نام کاربری و رمز عبور باعث جلوگیری از ورود شما به اپلیکیشن می شود.

تغییر مرورگر یا دستگاه : در صورتی که از نسخه وب اینستاگرام استفاده می‌کنید، ممکن است با تغییر مرورگر یا دستگاه مشکل حل شود.


بیشتر بخوانید: ۷ راه رایگان برای دانلود فیلم های اینستاگرام

حل مشکل اینستاگرام

۲) خطا هنگام ساخت اکانت اینستاگرام (Sign up)

به گزارش منابع معتبر برخی از کاربران هنگام ساخت اکانت اینستاگرام با خطای: “Sorry, Something Went Wrong Creating Your Account  ” مواجه شده اند. جهت رفع مشکل ساخت اکانت اینستاگرام راهکارهای زیر را تست کنید:

چند ساعت صبر کنید : این نوع خطا ممکن است به دلیل به روزرسانی های اینستاگرام یا مشکلات سرور رخ دهد. متاسفانه هیچ اعلان و اطلاعات دقیقی درباره این نوع مشکل وجود ندارد که چنین مسائلی را اطلاع رسانی کند بنابراین بهتر است ساعاتی صبور باشید و سپس دوباره تلاش کنید.

ورود با فیسبوک : از زمانی که فیسبوک اینستاگرام را خریداری کرد رابطه بین حساب های اینستاگرام و فیسبوک به شدت افزایش یافته است. برای مثال برخی ویژگی ها مانند تبلیغات اینستاگرام باید از طریق فیسبوک استفاده شود. اگر نتوانستید در اینستاگرام اکانت بسازید و وارد شوید یا پیام خطا دریافت کردید، شانستان را با فیسبوک امتحان کنید.

ریست اطلاعات ورود : حتما بررسی کنید که آیا حساب اینستاگرام فعالی با ایمیل یا شماره موبایل شما وجود دارد یا خیر. اگر قبلاً با ایمیل یا شماره موبایلتان اکانت اینستاگرام ساخته اید نمی توانید با همان اطلاعات حساب دیگری بسازید.

بیشتر بخوانید: پست های پیشنهادی اینستاگرام در آپدیت جدید

مطالب مرتبط  6 اشتباه رایج در بکاپ گیری از اطلاعات

۳) حل مشکل Action Blocked یا Account Suspended در اینستاگرام

خطای “ We Limit How Often You Can Do Certain Things on Instagram ” به این معنی است که اینستاگرام کاربران را از فعالیت ‌هایی مانند فالو کردن، آپلود استوری ، آپلود Reels و بسیاری موارد دیگر محدود می ‌کند. عوامل زیادی وجود دارد که باعث ایجاد محدودیت و بلاک اکانت شما توسط اینستاگرام می شود، برخی از آن ها شامل: آپلود محتوای ممنوعه (Forbidden Content) ، فالو و آنفالوی زیاد ، ارسال تعداد بالای پیام در دایرکت ، لایک کردن و کامنت گذاشتن زیاد و… است.

شما می توانید برای حل مشکل اینستاگرام در این زمینه:
ابتدا پست هایتان را بررسی کنید و ببینید آیا محتوای ممنوعه ای بارگذاری کرده اید یا خیر؛ اگر چنین پستی داشتید آن را حذف کنید. دوم اینکه می توانید با تیم پشتیبانی اینستاگرام تماس بگیرید و مشکل را گزارش دهید. سوم، رمز عبورتان را تغییر دهید.

همه چیز درباره نوتیفیکیشن های اسکرین شات اینستاگرام

حل مشکل اینستاگرام

۴) آپدیت نشدن فید (Feed) اینستاگرام

اگر فید (Feed) اینستاگرام شما رفرش و آپدیت نمی شود می توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

خروج و ورود مجدد به اکانت اینستاگرام: گاهی اوقات ورود مجدد به حساب کاربری می ‌تواند خطاهای بارگذاری اینستاگرام، رفرش فید و مشکلات دیگر را برطرف کند. جهت خروج از اکانت به صفحه پروفایل اینستاگرام بروید، settings را پیدا کنید تا دکمه خروج را ببینید.

پاک کردن کش برنامه و ریست : کاربران می ‌توانند به جهت رفع مشکل اینستاگرام در زمینه آپدیت نشدن فید، در تنظیمات تلفن همراه خود، کش اینستاگرام را پاک کنند. ریست دستگاه هم ممکن است کش گوشی را خالی کند.

تنظیم زمان گوشی روی حالت Automatic : در صورت بروز خطای رفرش نشدن فید، بررسی کنید که دستگاه شما زمان و تاریخ صحیح را نشان می ‌دهد یا خیر. در صورت اشتباه بودن زمان و تاریخ، قبل از رفرش فید اینستاگرام، تاریخ و زمان صحیح را تنظیم کنید.

مطالب مرتبط  4 راه حل سریع و آسان برای آپدیت درایور ویندوز

۶ ابزار قدرتمند برای درست کردن پست و استوری های بهتر در اینستاگرام

۵) خطای آپلود نشدن ویدیو در اینستاگرام

گاهی اوقات اینستاگرام قادر به آپلود ویدیوها نیست. اگر اغلب با چنین مشکلی روبرو هستید، ما دو راهکار به شما پیشنهاد می دهیم:

غیر فعال کردن حالت Data Saver در اینستاگرام: حالت Data Saver بارگذاری ویدیوها را در صورت اتصال به شبکه تلفن همراه محدود می کند. مراحل خاموش کردن حالت Data Saver :

قسمت پروفایل را در اینستاگرام انتخاب کنید و دکمه Menu را در گوشه بالا سمت راست بزنید.

از منوی ظاهر شده Settings and privacy را انتخاب کنید.

در قسمت سرچ کلمه Data را جست و جو کنید و Data usage and media quality را بزنید.

در این بخش گزینه Use less cellular data را خاموش کنید.

بیشتر بخوانید: چه کسی پیج اینستاگرام شما را چک کرده است؟

جمع بندی مبحث بررسی راهکارهای حل مشکل اینستاگرام

با پیروی از نکات بالا حل انواع مشکل مشکل اینستاگرام برای شما ساده خواهد شد. در نهایت به صورت خلاصه هنگام بروز مشکل  به یاد داشته باشید که اتصال اینترنت خود را بررسی کنید، اینستاگرام را آپدیت نگه دارید، کش را پاک و موبایلتان را ریستارت کنید. اگر این راهکارها نتیجه نداد اپلیکیشن اینستاگرام را دوباره نصب کنید یا مشکل را برای راهنمایی بیشتر به اینستاگرام گزارش دهید.

حل مشکل اینستاگرام

رفرنس ها:

1 دیدگاه دربارهٔ «چرا اینستاگرام کار نمی کند؟ کاربردی ترین راهکارهای حل مشکل اینستاگرام»

  1. بازتاب: Screen Mirroring چیست؟ راهنمای اسکرین میرورینگ کردن صفحه گوشی در رایانه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

021-88916789