حذف تاخیر در راه اندازی ویندوز 10

نحوه از بین بردن تاخیر در راه اندازی ویندوز ۱۰

پس از راه اندازی ویندوز تقریبا ۱۰ ثانیه طول می کشد تا برنامه های راه اندازی باز شوند.این تاخیر در راه اندازی ویندوز باعث می شود تمام سرویس های دسکتاپ و ویندوز شما به طور کامل لود شود و همه چیز روان تر اجرا شود.اگر شما برنامه هایی دارید که می خواهید بلافاصله اجرا شوند می توانید این کار را با یک هک ریجستری ساده انجام دهید.

این تاخیر ده ثانیه ای بعد از راه اندازی ویندوز و قبل از شروع برنامه های شروع به سیستم عامل زمان می دهد تا در حافظه لود شود و کارهای ضروری که قبل از شروع برنامه هایی که به حافظه نیاز دارند باید اجرا شوند انجام شود. هک رجیستری که در این مقاله در مورد آن صحبت می کنیم ، تأخیر راه اندازی را کاهش داده یا غیرفعال می کند ، به این معنی که برای همه برنامه های راه اندازی اعمال می شود. هیچ راهی برای اعمال این تکنیک فقط در برنامه های خاص وجود ندارد.

دقت کنید که در درایو های حالت جامد حذف کردن تاخیر زمان راه اندازی بهترین کار است زیرا باعث می شود که سرعت لود شدن برنامه ها و سیستم بالا رود،اما در هارد دیسک های قدیمی تر ممکن است شاهد افزایش سرعت زیادی نباشید اما می توانید این کار را امتحان کنید.

نحوه غیر فعال کردن تاخیر در زمان راه اندازی ویندوز ۱۰ :

برای غیر فعال کردن تاخیر در زمان راه اندازی ویندوز ۱۰ فقط کافی است که در ریجستری ویندوز چند تغییر ساده ایجاد کنید.

هشدار: Registry Editor ابزار قدرتمندی است که استفاده نادرست از آن می تواند سیستم شما را متزلزل و یا حتی از دسترس خارج کند،البته این کار یک هک بسیار ساده است و تا زمانی که طبق دستورالعمل ها پیش بروید مشکلی پیش نمی آید و نباید نگران چیزی باشید.اگر قبلا با این بخش کار نکرده اید قبل از استفاده از آن درباره ی نحوه کار مطالعه کنید و حتما قبل از ایجاد هر تغییری در آن یک بکاپ تهیه کنید.

مطالب مرتبط  5 نرم افزار برتر بهینه سازی ویندوز را بشناسید!

در منوی استارت ویندوز کلمه ی “regedit” را تایپ کنید سپس Registry Editor را باز کنید سپس به آن اجازه دهید تا تغییراتی در رایانه شما ایجاد کنید.

نحوه از بین بردن تاخیر در راه اندازی ویندوز 10

در ویرایشگر ریجستری از نوار کناری سمت چپ برای حرکت و رفتن به آدرس زیر استفاده کنید یا آدرس را بطور کل کپی کرده و در نوار آدرست پیست کنید.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Serialize

نحوه از بین بردن تاخیر در راه اندازی ویندوز 10

اگر کلید Serialize از قبل وجود ندارد باید آن را بسازید.برای ساخت این دکمه ابتدا روی کلید Explore راست کلیک کنید و به آدرس New> Key رفته و نام کلید جدید را Serialize بگذارید.

نحوه از بین بردن تاخیر در راه اندازی ویندوز 10

اکنون بر روی Serialize راست کلیک کرده و New > DWORD (32-bit) را انتخاب کنید و آن را StartupDelayInMSec نامگزاری کنید.

نحوه از بین بردن تاخیر در راه اندازی ویندوز 10

در مرحله بعد ، شما می خواهید آن مقدار را تغییر دهید. روی StartupDelayInMSecvalue جدید دو بار کلیک کنید و مطمئن شوید که مقدار در کادر “Value data” روی ۰ تنظیم شده است.

نحوه از بین بردن تاخیر در راه اندازی ویندوز 10

بر روی “OK” کلیک کرده و سپس از ویرایشگر Registry خارج شوید. برای اعمال تغییرات ، باید رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید.شما دیگر مجبور نیستید تاخیری که از سمت ویندوز روی رایانه  شما اعمال شده است را تجربه کنید.

جهت مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله ۵ روش اسکن QR کد در ویندوز مراجعه کنید.

برنامه های راه اندازی که در ابتدای ورود به سیستم راه اندازی می شوند به حافظه ی زیادی نیاز دارند پس اگر شما قصد فعال سازی مجدد تاخیر اولیه را داشتید دوباره به ویرایشگر رجیستری بروید و با کلیک راست روی آن و کلیک بر روی “حذف” ، مقدار StartupDelayInMSec را حذف کنید.

مطالب مرتبط  6 روش حل مشکل کند شدن اکسل
نحوه از بین بردن تاخیر ویندوز 10

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

اخبار روز تکنولوژی

منبع : howtogeek

021-88916789