ارسال موقعیت مکانی در گوگل مپ

اشتراک گذاری موقعیت مکانی از طریق گوگل مپ

اکنون می توانید با استفاده از گوگل مپ موقعیت مکانی کنونی خود را برای دیگران ارسال کنید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید، این همچنین به این معناست که می توانید موقعیت مکانی دوستانتان را نیز پیگیری کنید.اکثر مردم این ویژگی را دوست دارند اما کسانی که طرفدار حریم خصوصی خود هستند باید با احتیاط بیشتری از آن استفاده کنند.

برای بهره بردن از حداکثر فن آوری های مدرن باید بخشی از حریم شخصی خود را کنار بگذارید.البته استفاده از گوگل مپ به طور ناشناس ممکن است ولی اجازه دادن به گوگل مپ برای دیدن موقعیت مکانی شما باعث می شود بتوانید موقعیت مکانی کنونی خودتان را برای دیگران ارسال کنید.

نحوه ردیابی دوستانتان از طریق گوگل مپ:

در مارس ۲۰۱۷ گوگل ویژگی اشتراک گذاری موقعیت مکانی فعلی را به گوگل مپ اضافه کرد و این ویژگی را در پستی در Keyword توضیح داد و نحوه عملکرد آن را شرح داد.در اصل با این ویژگی شما می توانید موقعیت مکانی خودتان را با دوستانتان به اشتراک بگذارید و برعکس.

برای اشتراک گذاری موقعیت مکانی فعلی خود ابتدا مطمئن شوید که gps تان روشن است سپس گوگل مپ را باز کنید و نقطه ی آبی که موقعیت مکانی شما را نشان می دهد پیدا کنید و روی آن کلیک کنید، گوگل مپ چندین گزینه به شما ارائه می دهد.روی گزینه ی اشتراک موقعیت مکانی کلیک کنید و مدت زمانی که می خواهید موقعیت مکانی شما به اشتراک گذاشته شود را انتخاب کنید می توانید مدت زمان مشخصی را تعیین کنید یا تا زمانی که gps تان را خاموش نکنید اشتراک گذاری ادامه داشته باشد، سپس فرد یا افرادی را که می خواهید موقعیت مکانی خود را با آنها به اشتراک بگذارید را انتخاب کنید و روی اشتراک کلیک کنید.

مطالب مرتبط  چرا خرابی هارد و عمر کوتاه آن نگران کننده نیست؟

شما می توانید موقغیت مکانی خود را با مخاطبین گوگل خود به اشتراک بگذارید یا لینک آن را از طریق برنامه های پیام رسان خود برای دیگران ارسال کنید.هنگامی که موقعیت مکانی خود را برای دوستانتان ارسال می کنید آنها یک گزینه دارند که در جواب شما موقعیت مکانی خود را برایتان ارسال کنند.به این ترتیب می توانید موقعیت مکانی دوستانتان را نیز ببینید.

این ویژگی میتواند زمانی برای شما مفید باشد که با دوست خود قراری دارید یا در سفر با شخص دیگری هستید می توانید با استفاده از آن می توانید موقعیت مکانی خود را برای یکدیگر ارسال کنید تا یکدیگر را پیدا کرده یا در یک مکان مشخص جمع شوید و همه ی این کارها را تنها با استفاده از گوگل مپ انجام دهید.

تمام مدتی که شما موقعیت مکانی خود را به اشتراک می گذارید نمادی را روی نقشه خود می بینید که به شما یادآوری کند که مکان خود را به اشتراک گذاشته اید.گوگل همچنین برای شما ایمیلی ارسال می کند تا فراموش نکنید که موقعیت مکانی خود را به اشتراک گذاشته اید.

گوگل هر گونه نگرانی راجب حریم خصوصی را نیز مورد توجه قرار داده و این موضوع را روشن می کند که شما اشتراک گذاری مکان خود را کنترل کنید همچنین این شرکت راه های  مختلفی را برای جلوگیری از فراموشی شما در نظر گرفته است که بعید به نظر می رسد که طرفداران حریم خصوصی را نیز جذب نکند.

کانال تلگرام رسام

صفحه اینستاگرام رسام

www.rasamco.ir

مطالب مرتبط  Port Security چیست و چگونه ایمنی شبکه سازمان ها را تامین می کند؟

سخت افزار سازان رسام

اخبار روز تکنولوژی

منبع : makeuseof



021-88916789