Kaby Lake-X

اینتل تولید پردازنده‌های Kaby Lake-X را متوقف کرد

اینتل به تازگی از توقف تولید پردازنده‌های قدرتمند سری کبی‌لیک ایکس خبر داد.

 پردازنده‌های سری X اینتل، با قابلیت‌های حرفه‌ای اعم از تعداد هسته‌ی بیشتر، امکان اورکلاک و حافظه‌ی کش بیشتر، همواره یکی از گزینه‌های اصلی کاربران حرفه‌ای به شمار می‌رفتند. اما شرایط برای انواع کبی‌لیک ایکس به گونه‌ی دیگر رقم خورده است تا پس از عدم استقبال کاربران، به آرامی از بازار حذف شوند.

اینتل تابستان سال گذشته پردازنده‌های Kaby Lake-X را در کنار نمونه‌های قدرتمند Skylake-X معرفی و به بازار عرضه کرد. نمونه‌های چهار‌هسته‌ای کبی‌لیک ایکس توان پردازشی چندان بیشتری نسبت به نمونه‌های استاندارد سری کبی‌لیک به همراه نداشتند. این در حالی است که کاربران برای استفاده از این پردازنده چاره‌ای جز خرید مادبورد‌های گران‌قیمت X299 نداشتند.

اینتل کبی لیک ایکس / intel kaby lake X

پردازنده‌های Kaby Lake-X

یکی از گزینه‌های جذاب برای اورکلاک به شمار می‌روند. اما پس از عرضه‌ی نمونه‌های ۶ هسته‌ و ۱۲ ترد نسل هشتم Core i7، در واقع دیگر نقطه‌ی برتری خاصی نسبت به برادران ارزان‌تر خود نداشتند.

این موضوع در نهایت منجر به اعلام رسمی اینتل مبنی بر عدم تولید پردازنده‌های کبی‌لیک ایکس شد. اینتل دلیل این موضوع را رغبت بیشتر بازار به سایر محصولات خود عنوان کرد تا بدین ترتیب در سکوت شاهد حذف Core i7-7710X و Core i5-7640X از بازار پردازنده‌‌های دسکتاپ باشیم.

با این حال همچنان تعدادی از پردازنده‌های مذکور در خرده‌فروشی‌ها موجود هستند؛ اما خرید آن‌ها در حال حاضر به هیچ وجه امری منطقی به شمار نمی‌رود. در کنار نسل هشتم پردازنده‌های عادی اینتل، نمونه‌های هشت هسته‌ای Skylake-X نیز در بازار موجود هستند که از هر لحاظ نسبت به برادران چهارهسته‌ای کبی‌لیک ایکس خود برتری دارند. البته نباید فراموش کرد که نسل دوم پردازنده‌های رایزن AMD در کنار نمونه‌های قدرتمند تردریپر با قیمت به مراتب به صرفه‌تر نیز دیگر گزینه‌ی جذاب در دسترس کاربران حرفه‌ای به شمار می‌روند.

مطالب مرتبط  همه چیز درباره هارد سرور | راهنمای خرید هارد مناسب سرور

مطالعه بیشتر : پردازنده Wear 3100 کوالکام با پشتیبانی از فناوری ردیابی چشم معرفی می‌شود

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

منبع:pcworld

021-88916789