ای‌ام‌دی نسل دوم پردازنده‌های رایزن را معرفی کرد

ای‌ام‌دی با معرفی اولین سری پردازنده‌های رایزن بعد از مدت‌ها از سایه اینتل خارج شد و سری دوم این پردازنده‌ها با عنوان +Zen آمده‌اند تا موفقیت این شرکت را تکرار کنند.

ای ام دی

رقابت ای‌ام‌دی با اینتل وارد مرحله جدیدی شده است. پردازنده‌های رایزن هم از نظر قیمت و هم از نظر مصرف توان برتری‌هایی نسبت به پردازنده‌های اینتل دارند. سری جدید پردازنده‌های دسکتاپ زن پلاس که برای پیش‌خرید عرضه شده‌، تا اینجا شامل چهار پردازنده است که از هفته آینده عرضه خواهند شد. از این چهار پردازنده، دو پردازنده ۸ هسته‌ای با ۱۶ رشته پردازشی هستند و دو پردازنده ۶ هسته‌ای با ۱۲ رشته پردازشی. تراشه ۳۲۹ دلاری Ryzen 7 2700X با فرکانس کاری ۳.۷ تا ۴.۳ گیگاهرتز و تراشه ۲۹۹ دلاری با فرکانس کاری ۳.۲ تا ۴.۱ گیگاهرتز، دو پردازنده پردازنده گران‌قیمت جدید هستند.

از سری رایزن ۵ نیز دو تراشه، یکی Ryzen 5 2600X با قیمت ۲۲۹ دلار و فرکانس کاری ۳.۶ تا ۴.۲ گیگاهرتز و دیگری تراشه Ryzen 5 2600 با قیمت ۱۹۹ دلار و فرکانس کاری ۳.۴ تا ۴.۱ گیگاهرتز عرضه خواهد شد. هر چهار پردازنده همراه با فن‌های خنک‌کننده اختصاصی ای‌ام‌دی با عنوان Wraith‌ عرضه خواهند شد. ای‌ام‌دی تصمیم گرفته است برخلاف سال گذشته، این خنک‌کننده‌ها را برای خریداران همه پردازنده‌های رایزن همراه با تراشه اصلی عرضه کند.

این تراشه همانند گذشته روی سوکت AM4 نصب می‌شود؛ بنابراین جایگزینی تراشه‌های جدیدروی مادربوردهای قبلی امکان‌پذیر خواهد بود. ای‌ام‌دی همچنین چیپست جدید X470 را معرفی کرده که با تراشه‌های جدید سازگار است و ویژگی StoreMI را ارائه می‌دهد. این فناوری به شما اجازه می‌دهد حافظه SSD را با حافظه‌های هارددیسک قدیمی ترکیب کنید و یک دیسک مجازی بسازید که عملکردی بسیار سریع دارد.

مطالب مرتبط  راهنمای جامع خرید کارت شبکه سرور

مطالعه بیشتر : همکاری شیائومی با TSMC برای تولید پردازنده‌ اختصاصی Surge S2

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

منبع:theverge

021-88916789