بازی های آرامش بخش

معرفی ۱۰ بازی برای ریلکس کردن و کاهش استرس

بازی ها نیز مانند فیلم ها می توانند احساسات مختلفی نظیر ترس،استرس و ریلکس بودن را در فرد ایجاد کنند. بازی هایی مانند Resident Evil یا Silent Hill می توانند حتی بهتر از برخی فیلم ها حس ترس را به فرد القا کنند، همچنین بازی های جنگی چند نفره مانند Call of Duty یا Fortnite می توانند هیجان و استرس را بطور دیوانه وار به شخص وارد کند.

اما گاهی ما فقط می خواهیم کمی ریلکس کنیم و هیچ چیز بهتر از چند ساعت نشستن روی کاناپه و انجام یک بازی برای کشف دنیاهای دیگر در یک محیط آرام نمی تواند به ما کمک کند.

انبوهی از بازی ها هستند که به منظور کاهش استرس و ریلکس کردن می توانند به ما کمک کنند، حتی عناوین ذکر شده در بالا نیز برای بعضی افراد می تواند آرامش بخش باشد، با این حال بازی های خاصی هستند که برای کاهش استرس مناسب تر هستند.در ادامه لیستی از ۱۰ بازی خوب برای زمان هایی که می خواهید ریلکس کنید را به شما معرفی می کنیم.

Flow

Flow  یک بازی تک نفره است که در آن شما یک ارگانیسم عجیب و غریب بیگانه را کنترل می کنید. این موجود شبیه یک مار چندتکه ای است که در یک زیستگاه آبزی در اطراف خود شنا می کند. گیم پلی بازی مانند یک نسخه پیچیده از مار است که هدف آن خوردن موجودات کوچکتر دیگر است که بخش های بیشتری به مار اضافه کند. با خوردن ارگانیسم هایی با مارک های منحصر به فرد می توانید در محیط زیست عمیق تر یا کم عمق تر حرکت کنید.رسیدن به اعماق خاص باعث می شود که موجودیت بازیکن به چیز دیگری تبدیل شود که هیچ چیز نتواند هرگز شما را بکشد ، اما برخی از دشمنان می توانند شما را به سطح قبلی برگردانند.

بازی برای ریلکس کردن

Flow به غیر از مکانیک آسان بازی ، دارای موسیقی متن و جلوه های صوتی پویا است که بسیار آرامش بخش است. این یک حس طنین صدای آبشار است که مطمئناً به طبیعت سرد بازی کمک می کند. در واقع ، صدا یکی از آرامش بخش ترین قسمت های این بازی است و تاثیر زیادی در ریلکس کردن شما دارد.

Journey

اگر به دنبال یک بازی چند نفره و آرامش بخش و ریلکس کننده هستید Journey بازی ای است که به دنبال آن هستید. در این بازی ، شما یک شخصیت را در یک سیاره بیابانی شنی کنترل می کنید. هدف شما در این بازی رسیدن به یک کوه بزرگ در فاصله دور است. شما عمدتا با پای پیاده سفر می کنید ، اما بوسیله ی یک شنل توانایی پرواز و سر خوردن را نیز پیدا می کنید که با یافتن نسخه ارتقا یافته ، طولانی تر می شود. هرچه شنل طولانی تر باشد ، می توانید دورتر پرواز کنید.

بازی برای ریلکس کردن

Journey همچنین یک موسیقی متن آرام دارد که توسط آستین وینتوری ، آهنگساز موسیقی Flow ساخته شده است.  این بازی محصول سونی است که برای پلی استیشن ۳ در سال ۲۰۱۲ ایجاد شده است ، سال گذشته Journey به کامپیوتر و iOS منتقل شد. همچنین می توانید آن را در Steam یا App Store پیدا کنید.

مطالب مرتبط  خرید سرور و 6 نکته مهم و طلایی که باید در نظر بگیرید

جهت مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله ترفند های سرچ کردن سریع و حرفه ای در گوگل مراجعه کنید.

Abzû

Abzû شما را به عنوان یک غواص به کاوش غارهای اقیانوسی و ویرانه های باستانی به یک ماجراجویی زیر آب می برد.

بازی برای ریلکس کردن

 بیشتر گیم پلی بازی مبتنی بر پازل است ، بازیکن سوئیچ ها را می چرخاند و با چرخاندن اشیا به مناطق جدید می رود. در این بازی هیچ محدودیت زمانی وجود ندارد و شما هرگز نگران کمبود اکسیژن نخواهید بود و هیچ چیز شما را نمی کشد ، بنابراین گیم پلی بازی بسیار آرام و ریلکس کننده است.

Firewatch

Firewatch یک بازی برای دور شدن از شبیه سازها و بازی های بدون هدف در دنیای باز است.این بازی یک سال پس از آتش سوزی های واقعی Yellowstone در سال ۱۹۸۸ در جنگا های بین المللیShoshone اتفاق می افتد.شما به عنوان یک آتشنشان به نام هنری بازی می کنید ، که گذشته او از نظر عاطفی از طریق دیالوگ های متنی آشکار می شود. Delilah ناظر شما و تنها ارتباط انسانی در دنیایی است که در آن تنها هستید.

بازی برای ریلکس کردن

این بازی بیشتر شبیه یک بازی ماجراجویی برای دوران مدرن با گرافیک های سبک شده کارتونی و در عین حال زیبا است. هیچ جنگی و ارتباط فیزیکی خاصی وجود ندارد ، غیر از Delilah ، که شما فقط از طریق رادیو با او صحبت می کنید. بیشتر وقت شما صرف کاوش ، لذت بردن از مناظر و کشف یک رمز و راز می شود. در این بازی هرگز احساس فشار نخواهید کرد ، اما مجبور خواهید شد که داستان را به پیش ببرید.

The Sims 4

در فوریه سال ۲۰۲۰ ، سیمز بیستمین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفت.در این دو دهه ، این مجموعه چهار بار تکرار شده است که شامل بازی های چرخشی مانند The Sims Online ، The Sims Stories و سایر موارد نیست.

بازی برای ریلکس کردن

محبوبیت The Sims 4 جای تعجبی ندارد.این شبیه ساز امکان انجام هر کاری که بخواهید را در یک نقش خداگونه با کنترل کامل بر افراد مجازی به شما می دهد. شما می توانید خیرخواه باشید و به همه نیازها و خواسته های خلاقیت خود توجه کنید ، یا می توانید آنها را با مداخله کم یا بدون هیچ گونه مداخله ای کنار بگذارید و رنج آنها را تماشا کنید. این مکانیک آزادی بازی چیزی است که باعث محبوبیت و آرامش بازی می شود.

  بازی های شبیه سازی به کاربران آزادی می دهند تا هر طور که می خواهند بازی کنند ، The Sims از جالبترین بازی های موجود در این زمینه است .

مطالب مرتبط  کارت شبکه وایرلس PCI-e یا آداپتورهای USB؟ : انتخاب بهترین راهکار اتصال WiFi

جهت مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله نحوه استفاده از whatsapp روی رایانه شخصی بدون نصب برنامه مراجعه کنید.

House Flipper

House Flipper یک بازی خانگی است که در آن شما با یک حساب بانکی کوچک شروع می کنید. بعد از رنگ جدید و شاید تغییراتی در طراحی داخلی ، آن را برای سود می فروشید ، که می توانید سپس روی خانه های گران تر سرمایه گذاری کنید تا درآمد بیشتری کسب کنید. هرچه پیشرفت کنید ، به ابزارهای بیشتری دسترسی پیدا خواهید کرد که در نتیجه آن امکان بازسازی بهتر که منجر به ارزش فروش مجدد می شود را فراهم می کنید.

بازی برای ریلکس کردن

این بازی ساده به نظر می رسد و هست ، اما این دقیقاً همان چیزی است که آن را به یک بازی آرامش بخش تبدیل می کند. پایین آوردن دیوار برای بزرگتر کردن اتاق نشیمن یا آویختن موفقیت آمیز روشنایی جدید نیز به طرز شگفت انگیزی رضایت بخش است. House Flipper برای رایانه های شخصی ، macOS ، PS4 ، XB1 و Switch در دسترس است.

PC Building Simulator

این بازی  بسیار شبیه House Flipper است ، با این تفاوت که در این حالت ، شما یک تعمیرگاه کامپیوتر دارید. مشتریان با ارسال نامه های الکترونیکی از شما می خواهند رایانه های شخصی شان را اصلاح یا به روز کنید. گاهی اوقات آنها از قبل می دانند که چه کاری باید انجام شود. در مواقع دیگر ، شما باید خودتان مشکل را تشخیص دهید.

بخشی از بازی صرف فروشگاه رایانه شما در جستجوی قطعات ، بررسی ایمیل ها ، پرداخت قبض ها و نظارت بر امتیازات شبکه های اجتماعی شرکت شما می شود. هرچه رضایت مشتری شما بیشتر باشد ، امتیازات شما در شبکه های اجتماعی بهتر می شود. این سیستم رتبه بندی به نوبه خود منجر به مشاغل پردرآمد می شود.

Minecraft

این بازی با ۴،۰۹۶،۰۰۰،۰۰۰ کیلومتر مربع ، رکورد گسترده ترین فضای پیوسته در بین بازی های ویدیویی را به خود اختصاص داده است. YouTuber KurtJMac مجموعه ای به نام “Far Lands or Bust” دارد ، جایی که در هر قسمت حدود ۳۰ دقیقه را در یک جهت می گذراند. او با هدف عبور از کل قاره از یک لبه نقشه شروع کرد. او مدت دو سال است که مرتباً فیلم ارسال می کند (تاکنون حداقل ۸۰۰) و هنوز سفر را کامل نکرده است.

اقدامات شما محدود به کاوش نیست. تقریباً هر چیزی را که تصور کنید می توانید بسازید. برخی از آنها آثار هنری خیره کننده بصری خلق کرده اند .دیگران بازی های کوچک ساخته اند. آسمان حد مجاز است و بازی می تواند به همان اندازه که می خواهید آرام و یا هیجان انگیز باشد.

No Man’s Sky

اگر چه آمار رسمی وجود ندارد ولی بسیاری No Man’s Sky را به عنوان آخرین بازی do-anything سندگیم می دانند.ایت بازی بدون شک بازی مورد علاقه ی من برای ریلکس کردن است.

مطالب مرتبط  معرفی جدیدترین نرم افزار رایگان شخصی سازی ویندوز

آنچه که این بازی را عالی می کند همه کاره بودن آن است. بازی دارای ماموریت هایی است که مجبور نیستید حتما آنها را تکمیل کنید،جنگ هایی وجود دارد اما میتوانید در آنها شرکت نکنید. نکته این است که کارهای زیادی در این بازی وجود دارد ، اما شما مجبور به انجام هیچ یک از آنها نیستید.بازی No Man’s Sky در مورد یافتن مسیر خود در بازی و ایجاد داستان های شخصی برای خود است. شما می توانید یک کشاورز ، یک تاجر ، یک دزد دریایی ، یک کاوشگر ، یک معمار یا حتی یک باستان شناس باشید.

Proteus

در حالی که گرافیک ساده ی این بازی و استفاده از حالت ۲D در دنیای ۳D امروز سبک بازی را کمی مبهم کرده است اما طبیعت آرام و سبک do-anything آن باعث شده که این بازی را در ۱۰ بازی برتر این دسته جای دهیم.

توصیف این بازی نسبت به بازی های دیگر چالش برانگیزتر است.در این بازی  هیچ مقدمه ای ، هیچ داستانی ، هیچ گفتگویی ، هیچ درگیری و هیچ هدف واقعی ای وجود ندارد. بهترین راه برای توصیف این بازی این است که بگوییم یک جهان تولید شده با رویه ای سه بعدی است که با یک موسیقی متن پویا تنظیم شده است که بازیکنان آزادند هر طور که می خواهند آن را کشف کنند.

شما بازی را در یک اقیانوس با جزیره ای در فاصله دور آغاز می کنید. هنگامی که به ساحل شنا می کنید و به جزیره می رسید، بقیه زمان خود را به گشت و گذار در جزیره می گذرانید. جنگل ها ، ویرانه ها ، و گیاهان و جانوران مختلفی در آن  وجود دارد که نزدیک شدن به اشیا و مناطق مختلف باعث تغییر موسیقی می شود. شما از فصل بهار شروع می کنید و در فصول دیگر پیش می روید و مانند زندگی واقعی نظاره گر تغییر چشم انداز آن می شوید. در نهایت بازی در پایان زمستان به پایان می رسد.

Superhot: Mind Control Delete

اگر شما بیشتر به سبک بازی های اکشن علاقه دارید این بازی می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد، در این بازی با طی کردن مرحله های کوچک و خرد کردن همه افراد قرمز رنگ با حرکت آهسته می توانید به آرامش برسید و ریلکس کنید.

این بازی می تواند طعم بی نظیری از ژانر تیراندازی را ارائه دهد که می تواند بدون انفجار استراتژی اکشن، آرامش بخش و راضی کننده باشد.

صفحه اینستاگرام رسام

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

اخبار روز تکنولوژی

منبع : techspot

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

021-88916789