سیستم دزدگیر

بخش های اصلی سیستم دزدگیر

بیایید در مورد تکنولوژی صحبت کنیم. اکثر سیستم های الکترونیکی نصب شده امروز بی سیم هستند. سیستم نظارت امنیتی و شیوه عملکرد آنها شامل سه بخش بسیار مهم است.

بخش اول تشخیص :

تشخیص بخشی از سیستم که تغییرات وضعیت یا شرایط اضطراری را شناسایی می کند (برای مثال، درب خانه شما توسط یک طرف غیر مجاز باز شد یا پنجره شما شکسته شد). اجزای تشخیص دیگر شامل مخاطبین درب و پنجره، آشکارسازهای حرکتی مادون قرمز PIR سنسورهای شیشه ای، آشکارسازهای دود، آشکارسازهای مونوکسید کربن و غیره هستند.

بخش دوم سیستم اعلام (آژیر) :

به طور خلاصه، سیستم آژیر اعلام می کند که یک سیستم نقض شده است یا نیاز به توجه درمنبع دارد : آژیر ها، زنگ ها یا چراغ های فلشر همه نمونه هایی از اعلام می باشند. مهم است که توجه داشته باشیم که اعلام صدا و یا تصویر فقط در منبع نقض امنیتی رخ می دهد؛ به عنوان مثال در خانه یا کسب و کار شما. بخشی از سیستم که به افرادی که در حال حاضر دور از محیط خانه شما هستند هشدار می دهد، به عنوان نظارت یا ارتباط تعریف می شود.

بخش سوم و شاید مهمترین عنصرسیستم :

سیستم امنیتی یا همان دزدگیر اطلاعات اورژانسی و اطلاعات مربوط به سلامت و تعمیر و نگهداری سیستم را به مرکز نظارت (موبایل یا تلفن) و همچنین هشدار را به هر کسی که به طورمستقیم با محل ارتباط دارد مخابره می کند. به عنوان مثال، اگر قفل درب پاسیو شما غیرفعال شده یا بصورت غیر مجاز باز شده این یک هشداراز دستگاه به شما ارسال میشود که یک نمونه اصلی نظارت و ارتباط است.

مطالب مرتبط  چگونه شبکه خود را از حملات اسکن پورت ایمن کنیم؟

تمام تجهیزات یک سیستم دزدگیرمی تواند به صورت سیمی باشد که هر دستگاه را به یک صفحه اصلی یا پردازنده اصلی متصل می کند. در مورد برخی ازسیستم ها نیاز به سیم کشی از پنل اصلی به یک خط تلفن دارد. متاسفانه، خطوط تلفن استاندارد در این عصر دیجیتال آسیب پذیر و غیر قابل اعتماد هستند.

این سیستم ها همچنین می توانند بی سیم باشند. سیستم های امنیتی بی سیم دارای فرستنده های RF  (فرکانس رادیویی) میباشند که به دستگاه ها اجازه می دهد تا با پانل اصلی ارتباط برقرار کنند. سیستم های پیشرفته تر نظارت و ارتباطات از GSM Communicator Cellular Radio استفاده می کنند که کاملا بی سیم و قابل اطمینان است.

www.rasamco.ir

سخت افزارسازان رسام

021-88916789