بررسی گوشی هواوی P30 Pro

هواوی P30 Pro با نمایشگر اولد، دوربین چهارگانه و تراشه کایرین ۹۸۰ آمده تا عرصه رقابت را برای سایر برندهای بازار تنگ کند. در این مطلب با بررسی هواوی P30 Pro همراه ما باشید.

هواوی یکی از معدود کمپانی هایی است که روز به روز در مسیر تکامل قدم بر می دارد و برنامه ریزی دقیقی برای دستیابی به موفقیت بیشتر دارد. این کمپانی که توسط عده ای با عنوان برند کپی کار خطاب می شد، اکنون انتخاب اول افراد خاص پسند شده است. حاصل فعالیت جدی هواوی و تمرکز آن روی مدل های پرچمدار، معرفی گوشی های سری P بود که همچنان ساخت و تولیدشان ادامه دارد.

دو پرچمدار جدید هواوی با نام های P30 و P30 Pro، روز ششم فروردین در شهر پاریس فرانسه معرفی شدند. هر دو گوشی شباهت زیادی به هم دارند و فقط در برخی بخش ها متفاوت هستند. بررسی هواوی P30 Pro را در این مطلب بخوانید تا با ویژگی های هیجان انگیز آن آشنا شوید.

مشخصات

شبکهGSM / HSPA / LTE
ابعاد۱۵۸ در ۷۳٫۴ در ۸٫۴ میلیمتر
وزن۱۹۲ گرم
جنس بدنهشیشه
اندازه نمایشگر۶٫۴۷ اینج
نسبت تصویری۱۹٫۵:۹
نوع پنلامولد
رزولوشن+FHD
چگالی پیکسلی۳۹۸ پیکسل در هر اینچ
نسبت نمایشگر به بدنه۸۸٫۶%
نوع دوربینچهارگانه
رزولوشن دوربین  40+20+8 مگاپیکسل + ToF
گشودگی دیافراگم دوربینf/1.6f/2.2f/3.4
رزولوشن دوربین سلفی۳۲ مگاپیکسل
گشودگی دیافراگم دوربین سلفیf/2.0
پردازنده۸ هسته‌ای
چیپست(Kirin 980 (7 nm
حافظه داخلی۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت
رم۶/۸ گیگابایت
پردازنده گرافیکیMali-G76 MP10
سیستم عاملاندروید ۹٫۰
رابط کاربریEMUI 9.1
ظرفیت باتری۴۲۰۰ میلی‌ آمپر ساعت
برخی ویژگی‌هاحسگر اثر انگشت زیرنمایشگر، شارژ معکوس، IP68 ،USB Type C، شارژ سریع، شارژ بی سیم

طراحی

با وجود اینکه هواوی برای گوشی P30 Pro تغییرات زیادی را نظر گرفته، اما در بخش ظاهر سنت شکنی نکرده و شاهد زبان طراحی تقریبا مشابهی با مدل های گذشته در آن هستیم. البته این اقدام نشان بر ضعف در عملکرد هواوی نیست؛ چرا که P30 Pro همچنان ظاهر زیباتری نسبت به اکثر گوشی های تازه عرضه شده به بازار دارد.

هواوی P30 Pro در بخش روبرویی یک صفحه نمایش اولد با اندازه ۶٫۴۷ اینچ و لبه های خمیده را درون خودش جای داده است. صفحه نمایش این مدل بزرگترین نمونه در تمام گوشی های سری P محسوب می شود. بالای نمایشگر، ناچ بسیار کوچکی تعبیه شده که فقط شامل دوربین سلفی تک لنز می شود. بنابراین خبری از سیستم حرفه ای تشخیص چهره و حتی اسپیکر مکالمه برای این پرچمدار نیست.

هواوی به جای اسپیکر مکالمه از قابلیت ارتعاش استخوانی در P30 Pro استفاده کرده که بر اساس آن صدا از طریق نمایشگر به گوش کاربر می رسد. بنابراین حین تماس صوتی، بخش بالایی نمایشگر این پرچمدار به عنوان اسپیکر مکالمه عمل کرده و شما باید حین مکالمه از آن استفاده کنید.

با وجود اینکه حاشیه های اطراف نمایشگر در حد قابل قبولی بوده، اما در بخش پایینی دستگاه همچنان نوار مشکی رنگ با ضخامت بیشتر نسبت به حاشیه بالا، دیده می شود. البته بد نیست بدانید، این نوار مشکی رنگ کاملا با زبان طراحی دستگاه همخوانی داشته و روی ظاهر تاثیر منفی نگذاشته است.

ساختار گرادایانی برای بدنه های شیشه ای که ابتدا توسط هواوی به تلفن های هوشمند آمد، برای P30 Pro هم در نظر گرفته شده است. این گوشی در ۵ رنگ مختلف که هرکدام نام های عجیب و غریبی دارند، در دسترس کاربران قرار می گیرد.

مطالعه بیشتر : هواوی P20 لایت ۲۰۱۹ با نمایشگر ۶٫۴ اینچی

گوشه بالایی قاب P30 Pro، یک محفظه حاوی ۳ لنز دوربین مشاهده می شود. برخلاف مدل سال قبل، هواوی سنسور آخر را هم وارد محفظه کرده تا این قسمت از دستگاه ظاهر یک پارچه ای داشته باشد. درست سمت راست این بخش، فلاش LED دوگانه و سنسور دوربین ToF مشاهده می شود. با این تفاسیر، هواوی P30 Pro از چهار سنسور دوربین بهره می برد.

هواوی برای اینکه کمترین فضا از بدنه دستگاه توسط سنسور اثر انگشت اشغال شود، آن را به زیر شیشه صفحه نمایش منتقل کرده است. پیش تر سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر را در گوشی هواوی میت ۲۰  پرو دیده بودیم. علاوه بر این ها، هواوی P30 Pro گواهی IP68 را برای مقاومت در برابر آب بدست آورده است.

همان طور که انتظار داشتیم، برای لبه های کناری گوشی از فریم فلزی استفاده شده است. در لبه پایینی، اسپیکر را مشاهده می کنیم که در کنار پورت USB Type C و جایگاه قرارگیری سیمکارت حضور دارد. دکمه های کنترل صدا و پاور با فاصله مناسب از هم در لبه سمت راست قرار گرفته اند.

هواوی P30 Pro ابعادی معادل ۱۵۸ در ۷۳٫۴ در ۸٫۴۱ میلیمتر دارد که تقریبا مشابه میت ۲۰ پرو و ۳ میلیمتر بلندتر از P20 Pro است. همچنین این گوشی با ۱۹۲ گرم وزن، ۳ گرم از میت ۲۰ پرو و ۱۱ گرم از P20 Pro سنگین تر خواهد بود.

مطالب مرتبط  آیا ویندوز 12 رایگان خواهد بود؟

با وجود اینکه P30 Pro روی کاغذ ابعاد بیشتری نسبت به نسل قبل دارد، اما راحت تر در دست جای می گیرد. در واقع طراحی گرد تر لبه ها و کم کردن زاویه های در گوشه های بدنه باعث شده این گوشیئاحساس ظرافت بیشتری را به کاربر القا کند.


صفحه نمایش

هواوی P30 Pro به یک نمایشگر ۶٫۴۷ اینچی امولد مجهز شده است. این پنل با رزولوشن ۲,۳۴۰ در ۱,۰۸۰ پیکسل و نسبت تصویری ۱۹٫۵:۹ فعالیت می کند. چگالی پیکسلی بدست آمده، ۳۹۹ppi بوده که برای نمایش تصاویر با وضوح بالا، کافی است.

صفحه نمایش P30 Pro یکی از روشن ترین مدل هایی است که تا کنون مشاهده کرده ایم. حداکثر روشنایی این نمایشگر در مود اتوماتیک به ۶۰۵ نیت می رسد که مقدار مناسبی است. علاوه بر این، خوانایی نمایشگر در نور آفتاب به لطف استفاده از پنل اولد بسیار خوب بوده و شما را با مشکلی مواجه نمی کند.

در منوی تنظیمات دستگاه دو مود با نام های Normal و Vivid در نظر گرفته شده که هر کدام شامل سه گزینه Default ،Warm و Cold می شود. مود Vivid در حالت Normal، رنگ ها را زنده تر نشان می دهد و به نظر بهترین گزینه در این بخش است.

نمایشگر P30 Pro از قابلیت HDR نیز پشتیبانی می کند. برای فعال سازی این ویژگی باید از محتواهای قابل پشتیبانی آن استفاده کنید.

همان طور که در بخش طراحی هم اشاره کردیم، هواوی برای این پرچمدار از یک ناچ کوچک استفاده کرده که شاید ظاهر آن به ذائقه کاربران زیادی خوش نیاید. این دسته از افراد می توانند با استفاده از قابلیت نرم افزاری که از طریق منوی تنظیمات در دسترس بوده، یک نوار مشکی رنگ در بخش بالایی ایجاد کنند تا ظاهر برش خورده صفحه نمایش مانند گوشی های معمولی شود.


دوربین

معمولا دوربین هیجان انگیزترین بخش در گوشی های هواوی است؛ چرا که این کمپانی به منظور ارایه بهترین تجربه عکاسی و فیلمبرداری، تمامی توانایی اش را به کار می گیرد. هواوی در P30 Pro مانند نسل های گذشته، نوآورانه ترین قابلیت ها را در کنار کیفیت و قدرت بالا، در اختیار کاربر قرار می دهد. دوربین این پرچمدار از تمامی فاکتورهای مورد نیاز یک عکاس حرفه ای برخوردار بوده و مطمئنا همه را راضی نگه می دارد.

دوربین هواوی P30 Pro شامل چهار سنسور اصلی می شود که سه تا از آن ها در یک محفظه کنار هم و یکی هم خارج از آن حضور دارد. سنسور اول ۲۰ مگاپیکسل رزولوشن داشته و با یک لنز اولترا واید انگل f/2.2 همراه شده است. دومین سنسور که دوربین اصلی محسوب می شود، ۴۰ مگاپیکسل رزولوشن دارد. برای این سنسور یک لنز واید انگل با f/1.6 و OIS در نظر گرفته شده است. پس از آن به سنسور ۸ مگاپیکسلی با لنز تله فوتو f/1.3 همراه OIS می رسیم. اما سنسوری که خارج از محفظه دوربین تعبیه شده، از نوع ToF بوده که درست کنار فلاش LED دوگانه قرار گرفته است. در این گوشی هم مانند نسل های گذشته، شاهد همکاری لایکا برای تهیه لنزها هستیم.

عکس هایی که با دوربین اصلی گرفته می شوند، به طور پیش فرض ۱۰ مگاپیکسل رزولوشن دارند. دلیل کاهش رزولوشن استفاده از فیلتر Quad-Bayer بوده که روی شارپنس، عمق و بهبود HDR کار می کند. شما می توانید به صورت دستی رزولوشن کلی را به ۴۰ مگاپیکسل تغییر دهید.

سنسور ۴۰ مگاپیکسلی دوربین P30 Pro که ساخته سونی بوده، با نام SuperSensing شناخته می شود. این سنسور به جای استفاده از فیلتر رنگی RGGB، از RYYB استفاده می کند. بر اساس گفته های هواوی، این تغییر باعث شده تا جذب نور توسط آن تا حدود ۴۰ درصد افزایش یابد. بنابراین عکاسی در محیط های کم نور توسط این دوربین بسیار دلچسب خواهد بود.

اما سنسور ۲۰ مگاپیکسلی که با لنز ۱۶ میلیمتری واید انگل همراه شده، قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز و همچنین عکاسی ماکرو را به این گوشی آورده است. قابلیت ماکرو این امکان را به شما می دهد تا در فاصله ۲٫۵ سانتی متری سوژه عکاسی کنید. قابلیت Night Mode هم به لطف استفاده از این لنز به P30 Pro اضافه شده است. در حالت نایت مود اگر دکمه شاتر را لمس کنید، دستگاه در عرض چند ثانیه به طور متوالی چندین عکس می‌گیرد و با تلفیق آن‌ ها، روشنایی در خروجی نهایی را بهبود می‌بخشد. حین گرفتن عکس در این وضعیت باید دستگاه را کاملا ثابت و بدون حرکت نگه دارید.

لنز تله فوتوی P30 Pro برگ برنده آن در بخش دوربین است. با وجود اینکه تا کنون گوشی های زیادی با این لنز روانه بازار شده اند و ادعای زوم با بالاترین کیفیت را می دهند، اما هیچ کدام به اندازه پرچمدار جدید هواوی عالی عمل نمی کنند. اندازه پیکسل ها در تصاویر ثبت شده توسط این دوربین، ۱٫۲۲µm بوده که نسبت به P20 Pro و میت ۲۰ پرو بهبود یافته است.

مطالب مرتبط  هیت سینک چیست و چگونه کار می کند؟ - آشنایی با انواع هیتسینک

 با توجه به حضور لنز تله فوتو در P30 Pro، امکان زوم اپتیکال ۵ برابری به شما داده می شود. علاوه بر این، هواوی با ترکیب بخش دیجیتال و اپتیکال توانسته زوم هیبریدی تا ۱۰ برابر را هم به این هندست اضافه کند. در کنار این ها، زوم دیجیتال هم در برنامه دوربین مشاهده می شود. در واقع با کنار هم قرار دادن این ویژگی ها، شما می توانید تا ۵۰X روی سوژه ها زوم کنید که این واقعا خارق العاده است. هواوی برای این بخش از لرزشگیر استفاده کرده تا تصاویر با کمترین افت کیفیت به ثبت برسند.

اما سنسور ToF که خارج از محفظه دوربین تعبیه شده، در اصل برای سرعت بخشیدن به فوکوس و تشخیص بهتر عمق مورد استفاده قرار می گیرد. تارشدگی پس زمینه و ایجاد افکت بوکه برای ثبت تصاویر پرتره، با کمک سنسور ToF انجام می شود.

برنامه دوربین هواوی P30 Pro شباهت زیادی به میت ۲۰ پرو دارد. در رابط کاربری دوربین این گوشی یک دایره برای سوییچ بین لنز دوربین ها و همچنین زوم کردن قرار گرفته است.

همان طور که انتظار داشتیم، در اپلیکیشن دوربین این گوشی امکانات مربوط به هوش مصنوعی نیز مشاهده می شود. هوش مصنوعی دوربین در P30 Pro قادر به شناسایی ۱۵۰۰ صحنه برای بهبود خودکار رنگ، روشنایی و سایر تنظیمات است. امکان فعال و غیرفعال سازی قابلیت AI به صورت دستی به کاربر داده شده است.

قابلیت پرتره در هواوی P30 Pro پیشرفته تر شده و اکنون شامل امکانات بیشتری به منظور زیباسازی عکس ها و همچنین ایجاد تغییرات در نحوه نوردهی آن ها می شود. اپرچر هم که در گوشی‌ های قدیمی ‌تر هواوی با عنوان واید اپرچر شناخته می ‌شد، قابلیتی است که برای تغییر محل فوکوس پس از ثبت تصاویر استفاده می‌شود و در برنامه دوربین P30 Pro هم موجود است.

دوربین P30 Pro از نظر سخت افزار بسیار قدرتمند بوده و توانایی‌ های‌ زیادی دارد. شما می توانید با استفاده از مود پرو از حداکثر توانایی ‌های چهار لنز دوربین دستگاه بهره ببرید. برای مثال در این مود می ‌توان مدت زمان باز ماندن دریچه دیافراگم را بین ۳۰ تا ۱/۴۰۰۰ ثانیه انتخاب کرد و یا برای ایجاد تغییرات در ایزو، غلظت رنگ سفید، نحوه نوردهی و مواردی از این قبیل اقدام کرد.

علاوه بر موارد اشاره شده در بالا، مودهای پانوراما، مونوکروم، AR Lens، عکاسی رد نور، اچ دی آر، فیلتر، پانورامای سه بعدی، واترمارک، اسکن مدارک و عکاسی زیر آب نیز در برنامه دوربین یافت می‌ شوند.

هواوی P30 Pro در بخش دوربین سلفی از یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی بهره مند شده است. این سنسور به همراه یک لنز با گشودگی دیافراگم f/2.0 فعالیت می کند. برای این دوربین سلفی قابلیت های نرم افزاری زیادی از جمله عکاسی پرتره و +AI HDR در نظر گرفته شده است. با توجه به رزولوشن بالای سنسور این دوربین، تصاویر ثبت شده با آن جزییات بالایی دارند و نویز کمی در آن ها مشاهده می شود.

فیلمبرداری با P30 Pro حداکثر با رزولوشن ۴K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه انجام می شود. برای ضبط ویدیوهای ۶۰ فریمی باید رزولوشن را به FHD تغییر دهید. قابلیت سوپراسلوموشن که ضبط ویدیو با نرخ ۹۶۰ فریم بر ثانیه را ارایه می کند، در برنامه دوربین این پرچمدار یافت می شود. ویدیوها در این حالت رزولوشن HD دارند. در ادامه نظر شما را به تصاویر ثبت شده با دوربین هواوی P30 Pro جلب می کنیم.

عملکرد

هواوی P30 Pro مانند سری میت ۲۰، از تراشه کایرین ۹۸۰ استفاده می کند. روی کایرین ۹۸۰ یک پردازنده ۸ هسته ‌ای قرار گرفته که مسئولیت عملیات پردازشی دستگاه را بر عهده دارد. پردازنده گرافیکی در نظر گرفته شده برای این پرچمدار Mali-G76 MP10 بوده که به اندازه کافی توانمند است. در کنار این موارد، هواوی از تراشه NPU دوگانه در P30 Pro استفاده کرده و که پیشرفت زیادی داشته و دستگاه را از نظر هوشمندی به سطح بالایی رسانده است.

این پرچمدار به خوبی از پس اجرای گرافیکی‌ ترین بازی ‌ها برمی‌آید و از تست‌های ما در این بخش سربلند بیرون آمد. قابلیت GPU Turbo 2.0 هم که همراه با EMUI 9.0 معرفی شد، در این گوشی موجود است. به لطف این قابلیت کاربران می‌توانند بازی ‌های قابل پشتیبانی را با بیشترین رزولوشن و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا کنند. در ادامه نظر شما را به نتایج بنچمارک های بدست آمده توسط این پرچمدار جلب می کنیم.

هواوی برای نسخه پرو پرچمدار جدیدش رم ‌های ۶ و ۸ گیگابایت را در نظر گرفته است. از نظر حافظه داخلی هم این گوشی در سه نسخه با ظرفیت های ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت روانه بازار می شود. هواوی P30 Pro از کارت حافظه نانو که به صورت انحصاری توسط هواوی تولید می‌شود هم پشتیبانی می‌کند. کارت ‌های حافظه نانو ابعاد کوچکتری نسبت به کارت‌ های حافظه میکرو دارند.

مطالب مرتبط  رونمایی از لوگوی جدید رسام

هواوی برای این پرچمدار جدید از اندروید پای به همراه رابط کاربری EMUI 9.1 استفاده کرده است. در نسخه جدید EMUI 9.1 یک سری فایل سیستمی جدید با نام EROFS اضافه شده که سرعت خواندن اطلاعات را نسبت به نسخه های قبل تا ۱۰ درصد افزایش می دهد. همچنین هواوی می گوید این آپدیت روی حجم حافظه اشغالی توسط سیستم عامل هم تاثیر گذاشته و آن را حدود ۲۰ درصد کمتر کرده است.

در رابط کاربری P30 Pro امکانات نرم افزاری فراوانی یافت می شود. اپلیکیشن های متعددی به صورت از پیش نصب شده در این گوشی موجود بوده که هر کدام وظیفه رسیدگی به بخشی از نیازهای شما را دارند. پشتیبانی از ژست های حرکتی، گشت و گذار در محیط رابط کاربری را بسیار دلنشین کرده است.

شخصی سازی های فراوان یکی از اصلی ترین نقاط قوت EMUI 9.1 محسوب می شود. به عنوان مثال با حضور برنامه تم، این امکان به شما داده شده تا ظاهر کلی رابط کاربری را تغییر دهید و یا دکمه های ناوبری را با توجه به سلیقه خود بچینید.


سنسور اثر انگشت

هواوی که سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر را برای اولین بار در در میت ۲۰ پرو امتحان کرده بود، به P30 Pro آورده است. این اسکنر که بالاتر از لبه پایینی نمایشگر تعبیه شده، به راحتی قابل استفاده بوده و تفاوتی با سنسورهای فیزیکی ندارد.

راه اندازی اولیه حسگر اثر انگشت هواوی P30 Pro کار ساده ای بوده و تنها در چند ثانیه انجام می شود. عملیات بازگشایی قفل گوشی هم با سرعت و دقت بالا صورت می گیرد. در واقع می توان گفت عملکرد این اسکنر نسبت به آنچه در میت ۲۰ پرو مشاهده کرده بودیم، بهبود یافته است.

علاوه بر سنسور اثر انگشت، امکان فعال سازی قابلیت تشخیص چهره هم در اختیار کاربر قرار گرفته است. این امکان نرم افزاری به دوربین سلفی وابسته بوده و ممکن است دقت آنچنان بالایی نداشته باشد.


صدا

از آنجایی که هواوی در این گوشی اسپیکر مکالمه را حذف کرده، صدا تنها توسط تک اسپیکری که در لبه پایینی آن قرار گرفته، پخش می شود. صدای مونوی تولید شده توسط اسپیکر P30 Pro حجم بسیار بالایی دارد؛ به طوری که شاید هیچوقت نخواهید درجه صدا را از ۷۰ یا ۸۰ درصد بالاتر ببرید. کیفیت صدای پخش شده به طور کل راضی کننده است، اما در برخی مواقع با افزایش حجم صدا، کمی افت کیفیت احساس می شود.

راه اندازی اولیه حسگر اثر انگشت هواوی P30 Pro کار ساده ای بوده و تنها در چند ثانیه انجام می شود. عملیات بازگشایی قفل گوشی هم با سرعت و دقت بالا صورت می گیرد. در واقع می توان گفت عملکرد این اسکنر نسبت به آنچه در میت ۲۰ پرو مشاهده کرده بودیم، بهبود یافته است.

علاوه بر سنسور اثر انگشت، امکان فعال سازی قابلیت تشخیص چهره هم در اختیار کاربر قرار گرفته است. این امکان نرم افزاری به دوربین سلفی وابسته بوده و ممکن است دقت آنچنان بالایی نداشته باشد.


صدا

از آنجایی که هواوی در این گوشی اسپیکر مکالمه را حذف کرده، صدا تنها توسط تک اسپیکری که در لبه پایینی آن قرار گرفته، پخش می شود. صدای مونوی تولید شده توسط اسپیکر P30 Pro حجم بسیار بالایی دارد؛ به طوری که شاید هیچوقت نخواهید درجه صدا را از ۷۰ یا ۸۰ درصد بالاتر ببرید. کیفیت صدای پخش شده به طور کل راضی کننده است، اما در برخی مواقع با افزایش حجم صدا، کمی افت کیفیت احساس می شود.

این پرچمدار به نسل جدید فناوری سوپر شارژ هم مجهز شده که به لطف آن کاربر قادر به فول شارژ کردن باتری در یک ساعت خواهد بود. شارژ بی سیم با فناوری سوپر شارژ هم قابلیت دیگری است که در این گوشی یافت می شود.

هواوی قابلیت جالب Wireless reverse charging را هم برای P30 Pro در نظر گرفته است. با فعال سازی این ویژگی، گوشی شما به یک پاوربانک بی سیم تبدیل شده و می تواند دستگاه های دیگر را شارژ کند.

بررسی

Huawei P30 Pro

گوشی جدید P30 Pro یک پرچمدار ایده آل از هر نظر است. هواوی برای این مدل از زبان طراحی فوق العاده زیبا، صفحه نمایش OLED، تراشه کایرین ۹۸۰ و دوربین چهارگانه استفاده کرده است. ظرفیت بالای باتری، مقاومت در برابر آب و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر از دیگر ویژگی های مثبت این محصول جنجالی محسوب می شود.

نقاط مثبت

  • طراحی ظریف با وجود ابعاد بزرگ تر نسبت به نسل قبل
  • دوربین خارق العاده با قابلیت های فراوان برای عکاسی حرفه ای
  • سخت افزار قدرتمند و امکانات نرم افزاری متعدد
  • عملکرد بسیار خوب سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر

نقاط منفی

  • رزولوشن نمایشگر می توانست بیشتر باشد
  • عدم استفاده از اسپیکر استریو
  • نبود جک صوتی ۳٫۵ میلیمتری

جمع بندی

  • طراحی۹
  • صفحه نمایش۹
  • دوربین۱۰
  • سخت افزار۱۰
  • نرم افزار۱۰
  • سنسور اثر انگشت۱۰
  • صدا۷
  • باتری۱۰

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

021-88916789