برنامه افزایش عمر باتری های گوشی های هوشمند

امروزه شاهد آن هستیم که شرکت های مختلف با روش های مختلفی برای صرفه جویی در عمر باتری گوشی های هوشمند تلاش می کنند و برنامه های مختلفی را هر روز معرفی می کنند با این حال هیچکدام از این برنامه ها آن طور که باید و شاید نتیجه ای در بر ندارد و عموما به غیر فعال کردن قسمت های مختلف گوشی از جمله GPS، Connection و سایر قسمت ها و ابزارها می کنند که البته این قبیل کارها را خودمان می توانیم انجام دهیم و در مصرف باتری صرفه جویی کنیم.

به تازگی محققان دانشگاه واترلو روش جدیدی را پیدا کرده اند که عمر باتری های گوشی های هوشمند را بدون اینکه تأثیر قابل توجهی در عملکرد آنها داشته باشد تا یک ساعت در روز افزایش می دهد.

این برنامه به طور خاص برای گوشی های هوشمند اندروید طراحی شده است به این دلیل که از ویژگی چند پنجره ای مخصوص اندروید های جدید استفاده می کند.

اساسا آنجه این برنامه انجام می دهد این است که هر زمان که برنامه ها از طریق قابلیت چند پنجره ای باز شوند میزان روشنایی برنامه هایی که بدون استفاده هستند را کاهش می دهد که به نوبه خود باعث کاهش میزان باتری صفحه گوشی می شود.

جهت مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله ماندن گوشی در شارژ از شب تا صبح، مشکلی ندارد؟ مراجعه کنید.

به گفته Kshirasagar Naik استاد دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه واترلو ما برنامه ای را ایجاد کرده ایم که کاربران می توانند بر روی دستگاه خود نصب کنند و از کاهش روشنایی برنامه های غیر ضروری خود برای افزایش عمر باتری خود استفاده کنند بنابراین هنگامی که با یک برنامه لرتباط برقرار می کنید روشنایی پنجره دیگر کاهش می یابد، بنابراین مصرف انرژی دستگاه کاهش می یابد.

مطالب مرتبط  ChatGPT و همه نکاتی که درباره آن باید بدانید!

این برنامه بر روی گوشی های هوشمند ۲۰۰ کاربر نصب شد که موفق شد عمر باتری این افراد را به اندازه ۱۰ الی ۲۵ درصد در روز افزایش دهد.

متأسفانه این برنامه در حال حاضر توسط عموم قابل دانلود و استفاده نیست به علاوه محدودیت هایی نیز برای برنامه وجود دارد، یعنی اینکه این برنامه فقط در صفحه نمایش های OLED کار میکند و بر روی صفحه نمایش های LCD کار نمی کند.

با یان حال این ویژگی جالب است و دانشگاه واترلو امیدوار است گوگل یا دیگر سازندگان گوشی های همراه اندروید آن را به عنوان یک ویژگی جدید در گوشی های خود مورد استفاده قرار دهند.

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

منبع : ubergizmo

021-88916789