کار در خانه

۴ راه جالب برای تمرکز روی کار در خانه و دورکاری

هنگامی که به جای دفتر کار در خانه خود کار می کنید ، احتمال حواس پرتی بیشتر از حالت عادی است. اما امروز قصد داریم با معرفی چند برنامه و استراتژی به شما کمک کنیم که در این دوران بتوانبد روی کارتان متمرکز شوید.

۱-Hide Feed : بدون بلاک کردن سایت ها با حواس پرتی مقابله کنید

ممکن است یک لینک از یوتوب یا یک پیام از فیسبوک دریافت کنید و خیلی زود نیمی از حواستان از کار پرت شده و جذب آنها شوند.این برنامه ها با توجه به طراحی که دارند سعی می کنند توجه شما را به خود جلب کنند تا شما وقت بیشتری را در آنها بگذرانید.

 بدون بلاک کردن سایت ها با حواس پرتی مقابله کنید

اما در حین کار در خانه باید جلوی این حواس پرتی ها را بگیریم ولی راه حل آن بلاک کردن این سایتها نیست چون شما به عنوان بخشی از کارتان به آنها نیاز دارید. Hide Feed ایده بهتری برای شما دارد.

این برنامه افزونه ای به مرورگر شما اضافه می کند که این امکان را به آن اضافه می کند که در حالی که برخی از ویژگی هایی که موجب حواس پرتی می شود را محدود می کند ، از برخی ویژگی ها نیز استفاده کنید.

به عنوان مثال ، در Facebook می توانید به دوستان پیام دهید اما نمی توانید دیوار خود را ببینید. در YouTube می توانید یک ویدیو جستجو کنید ، اما پبشنهاد های دیگری را مشاهده نمی کنید. همچنین محدودیت های مشابهی برای Gmail ، Reddit ، Twitter ، Instagram ، LinkedIn ، Amazon و Netflix وجود دارد.

مطالب مرتبط  فیشینگ چیست؟ | 4 روش شناسایی و مقابله با حملات فیشینگ

می توانید برای Hide Feed برنامه ای تنظیم کنید تا به طور خودکار در ساعات کاری فعال شود.همچنین بررسی می کند که چقدر زمان شما را از حواس پرتی نجات داده است.

جهت مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله حل مشکل دریافت نکردن ایمیل در Outlook مراجعه کنید.

۲- Matter : وظایف را بر اساس اهمیت مرتب کنید

ساده ترین راه برای حفظ تمرکز داشتن لیست کار روزانه است که یکی از گزینه های مهم برای کار در خانه نیز هست.برای این کار شما به یک برنامه ساده نیاز دارید ، که ظاهر خوبی داشته باشد و بتوانید کارها را به راحتی در اولویت قرار دهید.

در این سایت شما می توانید هر باکس را به صورت دستی بکشید و جابجا کنید و طبق اولویت مد نظر خودتان بچینید.

وظایف را بر اساس اهمیت مرتب کنید

برای اضافه کردن هر کار فقط کافیست آن را بنویسید،هیچ زمان بندی و محدودیتی برای کارتان وجود ندارد و برای تعیین میزان اهمیت کار باید از دایره کنار آن استفاده کنید هر چه اندازه دایره بزرگتر باشد آن کار از اهمیت بالاتری برخوردار است.

در نهایت هر یک از کارها که انجام شد تیک تایید آن را بزنید تا آن کار از لیست حذف شده و به بخش کارهای کامل شده انتقال یابد.

۳-Cleverest : تایمر و نگهدارنده تمرکز برای تلفن

فقط ده ثانیه چک کردن یک پیام متنی بر روی تلفن شما می تواند تمرکز شما را از بین ببرد. Cleverest بررسی می کند که چگونه یک اعلان تلفن همراه به راحتی می توانید شما را از کارتان منحرف کند، البته این برنامه کوچک هوشمند خیلی سختگیر نیست و راه فرار هایی نیز در نظر گرفته است.

مطالب مرتبط  خرید سرور و 6 نکته مهم و طلایی که باید در نظر بگیرید
تایمر و نگهدارنده تمرکز برای تلفن

ابتدا از بین سه حالت اجتماعی ، کار یا آرامش یک مورد را انتخاب کنید، سپس یک زمان را بر اساس چند دقیقه تمرکز خود تنظیم کنید و به تلفن خود نگاه نکنید. Cleverest زمان را آغاز می کند و بررسی می کند که آیا کار دیگری روی تلفن خود انجام می دهید یا خیر.

جهت مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله چگونه حساب جیمیل را حذف کنیم؟ مراجعه کنید.

اینجا جایی است که برنامه کار خود را نشان می دهد.اگر اعلان یا پیامی برای شما بیاید که نتوانید آن را نادیده بگیرید این برنامه به شما ۱۰ ثانیه زمان می دهد تا به کار خود برگردید و اگر در این زمان به کار برنگردید کل زمان کاری ست شده را از دست می دهید زیرا تمرکز خود را از دست داده اید.

۴- I Miss The Office : پخش صداهای پس زمینه ی محیط کار

برای کسانی که به کار کردن در سکوت عادت ندارند کار کردن به تنهایی نیز می تواند یک حواس پرتی باشد.مطالعات تحقیقاتی نشان داده اند که سر و صدای محیطی متوسط ، مانند صدای کافی شاپ ، می تواند باعث افزایش تفکر و تمرکز خلاق شود. اگر بهترین عملکرد خود را با صداهای کم و راحت یک دفتر انجام داشته اید ، این برنامه برای شما مناسب است.

پخش صداهای پس زمینه ی محیط کار

I Miss The Office یک وبسایت است که صداهای یک محیط کار با سر و صدای متوسط را شبیه سازی می کند.صداهایی مثل ضرب مرکزی و چند عنصر دیگر وجود دارد و در گوشه پایین سمت راست میتوانید تعداد چند همکار که می خواهید در آنجا حرکت کنند را اضافه کنید.

مطالب مرتبط  6 روش حل مشکل کند شدن اکسل

شما در این سایت صدای مکالمات آرام، خنده در فاصله دورتر ، حرکت مردم و انواع صداهایی را که در هر دفتری می شنوید ، خواهید شنید.این سایت حتی با عناصر دیگر یک دفتر مانند دستگاه چاپگر ، دستگاه کپی ، رایانه و غیره نیز ارتباط برقرار می کند و می توانید برای فعال یا غیرفعال کردن روی آن کلیک کنید.

کانال تلگرام رسام

صفحه اینستاگرام رسام

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

اخبار روز تکنولوژی

منبع : makeuseof

021-88916789