بزرگترین تولیدکننده گوشی هوشمند

بزرگترین تولیدکنندگان گوشی هوشمند جهان کدامند؟

جایگاه اول در بزرگترین تولیدکنندگان تلفن هوشمند متعلق به سامسونگ است، جایگاه دوم هواوی و جایگاه سوم شیائومی است.

در این زمینه چهار شرکت بزرگ هستند که همواره در حال رقابت با یکدیگرند و برای دریافت گرفتن رتبه ی بالاتر از دیگری تلاش می کنند. طبق گزارشی از IDC سامسونگ از هواوی پیشی گرفته و به بزرگترین شرکت سازنده ی تلفن هوشمند تبدیل شده و بر تخت سلطنت نشته است.

اما این جابجایی تنها تغییر در رتبه ها نبود و شیائومی نیز وارد عمل شد و از اپل پیشی گرفت و رتبه ی سوم را از آن خود کرده و اپل را به سمت رتبه ی چهارم سوق داد.

بزرگترین تولیدکنندگان گوشی های هوشمند در جهان

بر اساس گزارشات، سامسونگ با ۸۰٫۴ میلیون واحد دارای ۲۲٫۷ درصد از سهم بازار است. هر دو گزارش Canalys و Counterpoint هم سامسونگ را به عنوان برترین تولید کننده گوشی های هوشمند نشان می دهند ، و گزارش های دیگر نیز موقعیت آن را رد نمی کنند.

بزرگترین تولیدکنندگان گوشی های هوشمند

هواوی فقط شاهد کاهش در بازار های غربی نبود بلکه محموله های چینی آن نیز ۱۵ درصد کاهش یافته بود که باعث نگرانی آنها شده بود. جالب است ببینیم که آیا این شرکت می تواند مجددا جایگاه خود را بگیرد یا خیر. البته خیلی دور از انتظار هم نیست چون اگر یکی از تلفن های این شرکت بترکاند فروش خوبی خواهد کرد.

همینطور که هواوی در حال سقوط است شیائومی بالاتر می رود. گزارش IDC نشان می دهد که شیائومی سالانه رشد ۴۲ درصدی دارد که به این ترتیب می تواند در رتبه بندی تولیدکنندگان از اپل جلوتر برود. اگر همه چیز به همین منوال پیش برود ، به خوبی می توانیم ببینیم که شیائومی جای هواوی را می گیرد و رتبه ی دوم را از آن خود می کند.

مطالب مرتبط  تیپ درایو چیست؟ مزایا و معایب ذخیره سازی با Tape Drive

اپل آیفون ۱۲ را دیرتر از حد معمول به بازار عرضه کرد. همین امر باعث باعث ضربه چشمگیری به این شرکت شد ، زیرا عرضه یک آیفون جدید همیشه باعث فروش زیادی می شود. در نتیجه ، این شرکت نسبت به سال گذشته ۵ میلیون واحد کمتر فروش داشته است که در مقایسه با Q3 2019 با کاهش ۱۱ درصدی روبرو است. IDC انتظار دارد اپل پس از راه اندازی کامل آیفون ۱۲ ، بهبودی پیدا کند.

در کل ، سامسونگ ۲۲ درصد، هواوی ۱۴ درصد و شیائومی ۱۳ درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده اند و اپل نیز در سال ۲۰۲۰ مقدار ۱۱ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

مابقی لیست به شرح زیر است:  Oppo 8 درصد ، Vivo 8 درصد ، Realme 4 درصد ، Lenovo 3 درصد ، LG 2 درصد ، Tecno 2 درصد و سایر تولیدکنندگان همگی ۱۳ درصد از کل سهم بازار را در اختیار دارند. جالب اینجاست که فروش گوشی های هوشمند سال به سال کاهش چشمگیری داشته است. در سال ۲۰۱۹ ، این تجارت ۳۸۰ میلیون فروش داشته است و در سال ۲۰۲۰ ، این مبلغ به ۳۶۵٫۶ میلیون رسید که تقریباً ۱۵ میلیون کاهش در فروش جهانی داشته است.

صفحه اینستاگرام رسام

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

اخبار روز تکنولوژی

منبع : makeuseof

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

مطالب مرتبط  بررسی نکات کاربردی و انواع ترفند کامپیوتر برای همه افراد!

021-88916789