ترفندهای جستجوی گوگل

ترفند های سرچ کردن سریع و حرفه ای در گوگل

در این مقاله قصد داریم شما را با دستورالعمل ها و ترفندهای جستجوی صحیح و سریع در گوگل آشنا کنیم تا سرچ های خود را سفارشی و حرفه ای کنید و سریعتر به نتیجه ی مطلوب خود برسید.در ادامه با رسام همراه باشید.

امروزه زندگی بشر با اینترنت و جستجوی اینترنتی پیوند خورده است و گوگل در این مسیر پرچم دار است البته موتورهای جستجوی دیگر همچون یاهو،اسک،بینگ و غیره هم در این زمینه فعال هستند ولی نتوانسته اند سهم زیادی از جستجوهای اینترنتی را به خود اختصاص دهند و موتور جستجوی گوگل همچنان محبوب ترین موتور جستجو و اولین گزینه ی جستجوی اکثر کاربران است.

اگر شما هم جزء آن دسته از کاربرانی هستید که وقتی جستجویی را در گوگل انجام می دهید به نتیجه ی مطلوب خود نمی رسید یا تعداد نتایجی که گوگل به شما نشان می دهد بسیار زیاد و متنوع بوده و وقت زیادی را از شما می گیرد، باید بدانید که مشکل عدم آگاهی شما از دستورالعمل ها و راه های جستجوی صحیح در موتور جستجوی گوگل است.

سرچ دقیق یک عبارت با علامت نقل قول “

اگر قصد دارید یک عبارت به صورت دقیق با همان ترتیب کلمات و بدون کم و زیاد در گوگل سرچ کنید و نتایج مشابه نمایش داده نشود، کافیست آن را بین دوعلامت نقل قول قرار دهید.

سرچ دقیق یک عبارت

به عنوان مثال اگر عبارت “سخت افزار سازان رسام” را وقتی داخل نقل قول می گذاریم نتیجه هایی که شامل سخت افزار و رسام به صورت جدا جدا باشند از لیست نتایج حذف می شوند و فقط نتایجی که شامل عبارت کامل سخت افزار سازان رسام باشد را نمایش می دهد.

سرچ عبارتی که بخشی از آن را فراموش کرده ایم با علامت ستاره *

از علامت ستاره در جستجوی گوگل زمانی استفاده می شود که بخشی از عبارتی که جستجو می کنیم را نمی دانیم یا فراموش کرده ایم، برای استفاده از * کافیست عبارت را داخل نقل قول بگذاریم و به جای کلماتی که نمی دانیم ستاره بگذاریم.

به عنوان مثال وقتی قصد داریم عبارت سخت افزار سازان رسام را سرچ کنیم ولی کلمه رسام را فراموش کرده ایم کافیست عبارت را به صورت “سخت افزار سازان * ” سرچ کنیم و به جای رسام ستاره بگذاریمف گوگل خودش عبارت را کامل می کند.

محدود کردن جستجو با استفاده از خط تیره –

وقتی قصد داریم عبارت یا کلمه ای را از از لیست جستجویمان حذف کنیم کافیست پس از نوشتن کامل عبارت خط تیره گذاشته و کلمه ای که می خواهیم در نتایج جستجو نباشد را می نویسیم.

مطالب مرتبط  6 اشتباه رایج در بکاپ گیری از اطلاعات

به عنوان مثال اگر می خواهیم دیتا کارتریج بخریم ولی نمی خواهیم برند آن اچ پی باشد تنها کافیست عبارت خرید دیتا کارتریج را بنویسیم و پس از آن خط تیره کذاشته و اچ پی را بنویسیم (خرید دیتا کارتریج – اچ پی)  تا کلمه نتایجی که شامل کلمه اچ پی هستند از نتایج حذف شود.

سرچ در یک وبسایت خاص

اگر قصد دارید عبارت یا کلمه ای را در یک وبسایت خاص سرچ کنید کافیست در متن جستجوی خود عبارت site: را قرار داده و آدرس سایت را بدون فاصله در ادامه آن بنویسید.

سرچ در یک وبسایت خاص

به عنوان مثال اگر قصد دارید عبارت دیتا کارتریج را در سایت rasamco.ir جستجو کنید کافیست عبارت را به صورت (دیتا کارتریج site:rasamco.ir) جستجو کنید.

سرچ کردن یک لینک

اگر در جستجوی لینک خاصی هستنید کافیست کلمه ی link:  را قبل از لینک مورد نظر خود قرار دهید (link: https://www.rasamco.ir) تا تمام سایت هایی که به سایت رسام لینک داده اند را در لیست جستجو های خود ببینید.

سرچ معنی یک کلمه یا عبارت

برای پیدا کردن معنی یک کلمه یا عبارت کافیست قبل از آن کلمه عبارت define: نوشته شود.

به عنوان مثال وقتی عبارت   define:technologyرا سرچ می کنیم معنی و توضیحات مربوط به کلمه ی technology را برای ما نمایش می دهد.

سرچ همزمان دو عبارت با استفاده از کلمه ی OR :

برای جستجو دو کلمه یا عبارت می توانید دو کلمه را بطور همزمان با استفاده از عملگر OR  یا علامت(|) جستجو نمایید.

به عنوان مثال برای جستجوی سخت افزار و نرم افزار کافیست بین این دو کلمه OR یا | قرار دهیم.

ماشین حساب

از گوگل می توان به عنوان ماشین حساب نیز استفاده کرد. برای این کار کافیست تا عبارت مدنظر خود را با علائم ریاضی مدنظرتان در قسمت جستجوی گوگل بنویسید و کلید جستجو را فشار دهید.

تبدیل واحدهای اندازه گیری به یک دیگر

به کمک گوگل شما قادر ‌خواهید بود تا واحدهای اندازه گیری مختلف را به یکدیگر تبدیل کنید.

به عنوان مثال برای تبدیل کیلوگرم به گرم کافیست در گوگل واحد های اندازه گیری را به زبان انگلیسی بنویسید و بین آنها to قرار دهید.به عنوان مثال وقتیعبارت  2kg to gr  را تایپ کنید وزن ۲کیلوگرم را به گرم تبدیل می کند و عدد ۲۰۰۰ را به شما نشان می دهد،این بخش برای تبدیل هر دو واحد دیگری نیز به همین صورت عمل می کند.

تبدیل گوگل به کرنومتر

با وارد کردن دستور “google timer” می توانید جستجوگر گوگل را به یک کرنومتر کامپیوتری تبدیل نمایید.

مطالب مرتبط  10 پلتفرم و سایت هوش مصنوعی در سال 2023

فهمیدن زمان دقیق طلوع و غروب آفتاب

جهت اطلاع از زمان دقیق طلوع و غروب خورشید کافیست از دستور های sunset و sunrise استفاده کنید به عنوان مثال برای اطلاع از زمان غروب خورشید در تهران کافیست عبارت  Sunset in Tehranرا سرچ کنیم و برای زمان طلوع خورشید عبارت Sunrise in Tehran را جستجو کنید. برای طلوع و غروب هر شهر دیگری کافیست اسم آن شهر را به جای تهران قرار دهید.

جهت مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله معرفی ۱۰ بازی برای ریلکس کردن و کاهش استرس مراجعه کنید.

پیش‌بینی وضعیت آب و هوا با استفاده از گوگل

جهت کسب اطلاعات آب و هوای هر شهر و منطقه ای می توان از جستجوگر گوگل استفاده کرد،برای این کار می توان از دستور های Forecast و weather استفاده کرد.

برای استفاده از weather کافیست بعد از این عبارت نام شهر مورد نظر خود را تایپ کنید مثل weather ahvaz

برای استفاده از عبارت Forecast کافیست بعد از نام شهر مورد نظر عبارت Forecast را تایپ کنیم، مثل Tehran forecast

محاسبه مقدار مسافت با فرمول distance

اگر قصد مسافرت به یک مکان را دارید که زمان تقریبی رسیدن به مقصد خود را نمی‌دانید، به کمک این ترفند جستجوگر گوگل، قادر به بدست آوردن اطلاعات مورد نیاز خود خواهید بود. برای اینکار شما باید از فرمول shahr1 to shahr2 distance استفاده نمایید تا اطلاعاتی نظیر میزان مسافت بین دو شهر نام برده و همچنین مدت زمان مورد نیاز برای طی کردن آن مسیر در اختیار شما قرار گیرد.

به عنوان مثال: Tehran to Bandar abbas distance

محاسبه مقدار مسافت

یافتن آدرس آی پی دستگاه

اگر قصد دارید تا آدرس آی پی دستگاهی که در حال کار با آن هستید را بیابید، سریعترین راه ممکن استفاده از این ترفند جستجوگر گوگل است. برای یافتن این آدرس کافیست تا در جدول مربوط به جستجوی گوگل، عبارت “IP address” را بنویسید.

اجرای بازی در جستجوگر گوگل

گوگل این امکان را به شما می دهد تا بتوانید چند بازی کم حجم را در آن بازی کنید برای این کار کافیست نام بازی ها را در جستجوگر گوگل سرچ کنید.

بازی شماره ۱: zerg rush

بازی شماره ۲: Pacman

بازی شماره ۳: Atari Breakout

استفاده از دو نقطه برای تعیین بازه ی جستجو

منظور ما در اینجا دو نقطه کنار هم در یک خط به شکل .. است. برای نشان دادن مفهوم رنج اعداد می‌توانید از این دو نقطه استفاده کنید. این علامت برای قیمت‌ها، محاسبه اعداد و تاریخ‌ها مفید است. مثلا اگر بخواهید قیمت محصولی را در رنج قیمت ۱٫۰۰۰ تا ۲٫۰۰۰ دلار جستجو کنید، بعد از نام محصول این عبارت را در کادر جستجو بنویسید.

مطالب مرتبط  بررسی نکات کاربردی و انواع ترفند کامپیوتر برای همه افراد!

مثال: HP Spectre buy $1000..$2000

جستجو طبق نوع فایل

اگر به دنبال مطلبی با پسوند خاص مثل پی دی اف هستید نیازی نیست تایپ کنید دانلود فایل با پسوند پی دی اف

برای این کار کافیست از عبارت filetype استفاده کنیم به طوری که در انتهای عبارت خود filetype را قرار داده و نوع فایل را بدون فاصله مقابل آن بنویسیم.

به عنوان مثال : تفاوت هارد های اینترنال و اکسترنال filetype:pdf

دریافت نرخ های کنونی بازار سهام

شما با تایپ نماد سهام در کادر جستجوی گوگل میتوانید نرخهای کنونی بازار سهام را در لحظه مشاهده کنید ، این نرخ ها بصورت زنده و مستقیم در نتایج جستجو بروز می شوند برای مشاهده تجزیه و تحلیل دقیق از بازار به همراه جزئیات میتوانید روی لینک Finance درصفحه نتایج کلیک کنید.

دریافت نرخ های کنونی بازار سهام

ویژگی تکمیل خودکار گوگل

هنگامی که در باکس جستجوی گوگل شروع به تایپ کردن می‌کنید، لیستی از عباراتی که شاید مد نظر شما باشند، نمایش داده می‌شود، از آن استفاده کنید. انتخاب عبارت مناسب، به جای تایپ کردن آن، باعث صرفه جویی در زمان می‌شود. همچنین از این ویژگی، در نوار آدرس گوگل کروم نیز می‌توانید استفاده کنید که باعث می‌شود تا خیلی سریع به عبارت مورد نظر یا وبسایتی که قبلا درباره موضوع خود به آن رجوع کرده‌اید، برسید.

کانال تلگرام رسام

صفحه اینستاگرام رسام

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

اخبار روز تکنولوژی

021-88916789