تشخیص متن در تصاویر گوگل

گوگل جستجوی متن در تصاویر را آغاز می کند

Google Photos به دلیل داشتن موتور Al توانایی جستجو و تشخیص اشیا موجود در تصاویر را دارد و می تواند رنگ،حیوان و چهره ها را پیدا کند،اکنون نیز در حال یادگیری یک ترفند جدید است که بتواند متن موجود در تصاویر را جستجو کند،نه تنها پیدا کند بلکه به صورت ساده برای ویرایش در اختیار شما قرار دهد.

google photos

در حال حاضر، میتوانید به برنامه Google Photos خود بروید و متنی را که می دانید در تصویر یا یک عکس وجود دارد تایپ کنید.اگر می خواهید آن را کپی کنید کافی است روی دکمه Lens پایین صفحه کلیک کنید سپس کلمات تصویر برای کپی و پیست کردن برای شما برجسته می شود.

با این حال،تجربه روی برخی دست نوشته ها نشان می دهد گوگل با نوشته های شکسته،کلمات کمتر شناخته شده و مخفف ها در حال دست و پنجه نرم کردن است.

ویژگی جستجوی متن توسط مرورگر دسکتاپ نیز قابل استفاده است ولی نمی تواند از لنز استفاده کند.همچنین هنوز با کلمات موج دار و نمادهای خارجی درگیر است پس در حال حاضر بهتر است به حروف چاپ شده و فونت های معروف بچسبید.

یک آزمایش سریع نشان داد که موتور گوگل می تواند یک خودرو نیسان را در خیابان ها تشخیص دهد،اما نمی تواند کلمه نیسان را کلمه “نیسان” روی آن را گردازش کند.بنابراین این سرویس برای به کمال رسیدن هنوز به زمان احتیاج دارد.

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

اخبار روز تکنولوژی

منبع : gsmarena

مطالب مرتبط  چگونه با کاهش مصرف رم گوگل کروم سرعت سیستم را افزایش دهیم؟
021-88916789