تلاش ناموفق AMD و انویدیا در محدودسازی فروش کارت گرافیک به معدن‌کاوها

ای‌ام‌دی و انویدیا برای کاهش تورم به‌وجودآمده در قیمت کارت‌ گرافیک، تلاش ناکامی در جهت محدودسازی فروش GPU‌ به معدن‌کاوها داشته‌اند.

ای‌ام‌دی، انویدیا و شرکای تجاری هرکدام از این شرکت‌ها، برای کاهش تورم به‌وجود‌آمده در قیمت کارت‌ گرافیک، فروش GPU را به یک یا دو کارت به‌ازای هر کاربر محدود کرده‌اند؛ با این حال، به‌گفته‌ی یک تولیدکننده‌ی سیستم‌های کامپیوتری مخصوص معدن‌کاوی در مصاحبه با وب‌سایت دیجیتال ترندز، این استراتژی به ضرر گیمرها و به‌ سود شرکت‌هایی است که کارت‌های گرافیک را به‌صورت انبوه خریداری می‌کنند.

بی‌شک استراتژی محدودسازی فروش کارت گرافیک، تأثیر قابل ملاحظه‌ای بر قیمت‌ آن نداشته است؛ تنها با نگاهی به وب‌سایت فروشگاه‌های آنلاین می‌توان متوجه شد که اکنون کارت‌های گرافیک با قدمتی چندساله، با دو برابر قیمت خود در زمان عرضه یا حتی بیش‌تر، به‌ فروش می‌رسند. نسل کنونی کارت‌های گرافیک نیز به‌مراتب بالاتر از قابلیت‌های گیمینگ خود قیمت‌گذاری شده‌اند.

کارت گرافیک

متأسفانه‌ محدودیت‌هایی که شرکت‌های تولیدکننده به فروش کارت‌ گرافیک اِعمال می‌کنند، روی افراد یا شرکت‌هایی مانند تولیدکنندگان کامپیوتر معدن‌کاوی که بیش‌ترین تعداد GPU را خریداری می‌کنند، تأثیری ندارند. وب‌سایت دیجیتال ترندز در جریان رویداد اخیر London Crypto Investor، با بنیان‌گذار بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی سیستم‌ معدن‌کاوی در بریتانیا، مصاحبه‌ای ترتیب داد که طی آن، وی به تأثیر مثبت محدودیت‌های اِعمال‌شده بر کسب‌وکار خود اذعان داشت. جاش ریدت، بنیان‌گذار شرکت Easy Crypto Hunter‌، می‌گوید:

محدودیت‌ها تأثیر سوئی روی کسب‌وکار ما نداشته‌اند؛ چرا که به‌ لحاظ تجاری، ما در مقیاس کاملا متفاوتی قرار داریم. به‌ نظر می‌رسد که این استراتژی، برای ما مفید بوده است؛ زیرا مانعی در مسیر اشخاصی محسوب می‌شود که سعی دارند خودشان سیستم معدن‌کاوی مونتاژ کنند.

به‌گفته‌ی جاش ریدت، برخی از مشتریان Easy Crypto Hunter، پس از آنکه در تهیه‌ی کارت گرافیک برای سیستم معدن‌کاوی خانگی خود با مشکل مواجه شده‌اند، به این شرکت مراجعه کرده‌اند. وی در این رابطه چنین می‌گوید:

ما مشتریان بسیاری داریم که می‌گویند در مونتاژ سیستم معدن‌کاوی به مشکل برخورده‌اند؛ زیرا تنها قادر به خرید سه کارت گرافیک بوده‌اند، در حالی که چنانچه به شرکت ما مراجعه کنید، می‌توانیم بلافاصله ۱۰ سیستم معدن‌کاوی در اختیارتان قرار دهیم.

شرکت تحت مدیریت ریدت، در رویداد London Crypto Investor بیش از ۱۰ سیستم معدن‌کاوی آماده‌ی فروش داشت که هرکدام از آن‌ها به ۶ کارت گرافیک GTX 1080Ti‌ انویدیا مجهز شده‌ بودند؛ البته شرکت Easy Crypto Hunter‌ مدعی بود که پس از فروش سیستم‌های موجود، کاربران می‌توانستند پس از گذشت ۱۰ تا ۱۴ روز، مجددا نسبت به خرید سیستمی جدید اقدام کنند. شرکت تحت امر ریدت، «مزارع» معدن‌کاوی را نیز برای صاحبان خانه‌های بزرگ، آماده‌ی فروش داشت. این شرکت در حال توسعه‌ی ایده‌ی مخازن غول‌پیکری با بیش از ۲۸۰ کارت گرافیک GTX 1080Ti است.

مطالب مرتبط  همه چیز درباره هارد سرور | راهنمای خرید هارد مناسب سرور

کارت گرافیک ای ام دی amd وگا فرانتیر ادیشن vega frontier edition

البته جاش ریدت اذعان می‌کند که تهیه‌ی این تعداد زیاد کارت‌ گرافیک قدرتمند برای کسب‌وکارش، کار دشواری بوده است و به‌گفته‌ی یکی از کارکنان Easy Crypto Hunter، تکمیل‌شدن مخازن یادشده احتمالا چند هفته به‌ طول خواهد انجامید. ریدت می‌گوید:

ما هزینه‌ی بسیاری برای جمع‌آوری قطعات مورد نیازمان صرف کردیم و بدیهی است که این مسئله برای ما همانند اشخاص دیگر، دشوار باشد؛ با این حال، اکنون به سطحی رسیده‌ایم که بسیاری از ما جانبداری می‌کنند؛ زیرا با سرعت بالایی سخت‌افزار مورد نیاز کاربران را در اختیارشان قرار می‌دهیم؛ بنابراین اکنون در میان کمبود [کارت گرافیک]، ما تنها شرکتی هستیم که کماکان توانایی فروش دارد.

در شرایطی که شرکت‌هایی مانند Easy Crypto Hunter، در تهیه‌ی ده‌ها یا حتی صدها کارت گرافیک قدرتمند و محدود با مشکل خاصی مواجه نمی‌شوند، بی‌شک گیمرهای عادی امیدی به تهیه‌ی چنین کارت‌های گرافیکی نخواهند داشت. حتی محدودیتی مانند «یک کارت گرافیک به‌ ازای هر شخص» نیز می‌تواند کاربرانی را که در تلاش برای مونتاژ سیستم گیمینگ قدرتمندی با چند GPU هستند، دچار مشکل کنند. شاید بهتر باشد که این دسته از کاربران نیز طبق توصیه‌ی جاش ریدت عمل کنند و برای کاهش هزینه‌ها، خود به معدن‌کاوی بپردازند.

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

منبع:digitaltrends

021-88916789