ثبت مکان در گوگل مپ

ثبت مکان در گوگل مپ یا Add place در نسخه موبایل و دسکتاپ، یکی از قابلیت‌ها و امکانات بی‌شمار در نقشه گوگل است که در ادامه آن را توضیح خواهیم داد.

گوگل مپ بهترین و پراستفاده‌ترین اپلیکیشن برای مسیریابی و یافتن موقعیت مکانی دقیق مکان‌های مختلف است. شاید شما هم دوست داشته باشید موقعیت دقیق مکان مورد نظر خود را در این نرم‌افزار جامع و کاربردی ثبت کنید؛ اما با نحوه انجام آن آشنا نباشید.

ثبت مکان در گوگل مپ

نگران نباشید؛ در ادامه به شما گام به گام کمک خواهیم کرد تا در هر دو نسخه موبایل و دسکتاپ این اپلیکیشن به راحتی این کار را انجام دهید.

با استفاده از قابلیت Add place گوگل مپ هم می‌توانید تجارت و کسب‌وکار خود را به بهتر به دیگران معرفی کنید و هم دیگر لازم نیست آدرس و اطلاعات مکان مورد نظر خود را بارها و بارها به افراد مختلف بدهید.

ثبت مکان در نسخه موبایل گوگل مپ

ابتدا ثبت موقعیت مکانی اماکن مختلف در نسخه موبایلی را به شما آموزش می‌دهیم.

۱. برای انجام این کار پس از ورود به اپلیکیشن و حساب کاربری خود، روی آیکون منو در قسمت بالا و سمت چپ نمایشگر کلیک کنید تا منو باز شود.

گوگل مپ

۲. پس از باز شدن منو روی گزینه add a missing place کلیک کنید تا صفحه‌ای تحت عنوان “add a place” باز شود.

گوگل مپ

۳. پس از باز شدن این صفحه، فیلد Name را انتخاب کنید و نام مکان خود را به صورت کاملا دقیق وارد کنید؛ نام مکان‌ خود را باید دقیقا به همان صورتی که می‌خواهید نمایش داده شود، تایپ کنید.

مطالب مرتبط  4 جایگزین Adobe PDF Reader برای ویرایش PDF با ویژگی های رایگان بیشتر!

گوگل مپ

۴. با لمس فیلد address، خیابان مکان مورد نظر خود را دقیق وارد کنید؛ در ضمن، در این فیلد باید علاوه بر نام خیابان، نام استان، شهر و در صورت لزوم کد پستی هم وارد شود. هر چقدر اطلاعات وارد شده در این بخش کامل‌تر و دقیق‌تر باشد، گوگل هم سریع‌تر می‌تواند موقعیت دقیق مکان مورد نظر شما را پیدا کند. در ضمن، آدرس مکان مورد نظر تنها در صورتی در اختیار دیگران قرار می‌گیرد که متمایل به اشتراک‌گذاری آن با سایر افراد باشید.

گوگل مپ

۵. در بخش Category باید کاربریِ مکان مورد نظر خود را مشخص کنید. چنانچه کاربری یا دسته‌بندی مورد نظر را در فیلد تایپ کنید، موارد بیشتری برای شما نمایش داده می‌شود.

گوگل مپ

۶. با انتخاب گزینه add phone, hours, websites and photos در زیر فیلد category، فیلدهایی نمایش داده می‌شود که تنها برای ارائه اطلاعات بیشتر به کاربر ایجاد شده‌اند و تکمیل آن‌ها اختیاری است. در ضمن ارائه این اطلاعات می‌تواند به تسریع فرآیند بررسی درخواست شما توسط گوگل کمک زیادی کند.

  • در فیلد Phone number می‌توانید شماره تلفن خود را وارد کنید.
  • در فیلد Website می‌توانید نشانی وب‌سایت خود را وارد کنید.
  • در فیلد Hours می‌توانید ساعات و روزهای فعالیت مغازه، رستوران یا… را مشخص کنید. برای انجام این کار ابتدا باید گزینه Select hours and days را در این فیلد انتخاب کنید؛ سپس در بخش set the hours here instead، ابتدا روزهای مورد نظر خود را انتخاب کنید؛ اگر خدمات مکان مورد نظر شما به صورت شبانه‌روزی ارائه می‌شود، می‌توانید گزینه open 24 hours را انتخاب کنید؛ در غیر این صورت می‌توانید با لمس گزینه Next، ساعت آغاز فعالیت و سپس ساعت پایان فعالیت مکان مورد نظر خود را مشخص کنید.
مطالب مرتبط  6 روش حل مشکل کند شدن اکسل

۷. در پایان با انتخاب گزینه Send، درخواست ثبت مکان خود را برای گوگل ارسال کنید. با این کار درخواست شما ثبت می‌شود و طی مدت دو هفته ایمیلی برای شما ارسال می‌شوند که در آن قبول یا عدم قبول درخواست‌ شما توسط گوگل به شما اطلاع داده شده است.

گوگل مپ

ثبت مکان در نسخه دسکتاپ گوگل مپ

در نسخه دسکتاپ گوگل مپ نیز می‌توانید مکان مورد نظر را به‌راحتی روی نقشه ثبت کنید.

۱. برای انجام این کار در نسخه دسکتاپ ابتدا باید از طریق نشانی https://www.google.com/maps  وارد آن شوید. چنانچه وارد حساب کاربری خود شده باشید، می‌توانید به‌راحتی این کار را انجام دهید.

چنانچه وارد حساب کاربری خود نشده‌اید، می‌توانید از طریق گزینه Sign in در قسمت بالا و سمت راست صفحه‌نمایش و وارد کردن آدرس جیمیل و رمز عبور خود، وارد حساب کاربری خود شوید.

۲. برای شروع کار ابتدا روی آیکون منو در قسمت بالا و سمت چپ صفحه‌نمایش کلیک کنید و بقیه مراحل را درست مانند نسخه موبایل دنبال کنید؛ البته در نسخه دسکتاپ برای ارسال درخواست خود برای گوگل باید از گزینه Submit استفاده کنید؛ چنانچه مکانی که برای ثبت آن درخواست داده باشید، قبلا در گوگل مپ مشخص نشده باشد، درخواست شما حتما ثبت خواهد شد و قبول یا عدم قبول درخواست شما توسط گوگل طی چند هفته از طریق ارسال ایمیل به شما اطلاع داده می‌شود.

گوگل مپ

در کل بررسی درخواست شما توسط گوگل کمی زمان می‌برد و مراحل مختلف بررسی این درخواست از طریق ایمیل به کاربر اطلاع داده می‌شود.

نکته: در نسخه دسکتاپ، در بخش تعیین ساعات و روزها در صورت ضرورت می‌توانید با استفاده از گزینه Add hours ساعات مختص روزهای مختلف هفته را مشخص کنید.

مطالب مرتبط  متاورس چیست؟ + بررسی کاربردها، ویژگی ها و میزان اهمیت Metaverse

www.rasamco.ir

سخت افزارسازان رسام

منبع:wikihow

 

 

021-88916789