هفت خطای امنیتی که بطور معمول انجام می دهید

هفت خطای امنیتی معمول

هفت خطای امنیتی که بطور معمول انجام می دهید، دنیای خصوصی را در معرض خطر قرار ندهید، آنلاین بودن زیاد هم خوب نیست ولی جایگزین چیست ؟  هیچی !!! تو این دوره زمونه باید آنلاین بود. ما اینجا هفت خطای امنیتی را گوشزد می کنیم که هر کدام از شما ممکن است انجام دهید.

بهتر است این خطاها و اشتباهات را سریعآ اصلاح کنید و یا جلوی آنرا بگیرید تا هک نشده و بلایی سر اطلاعاتتان نیامده است

پسورد های قوی استفاده نمی کنید؟!

البته که پسورد راحت و کوتاه برای ورود راحت تر است و راحت هم به حافظه سپرده می شود. ولی در سوی دیگر راحت هم شکسته می شود ،پس از استفاده پسورد های کوتاه پرهیز کنید. و همچنین از بکار بردن یک رمز برای چندین حساب کاربری جدا پرهیز کنید. چرا که در صورت شکسته شدن یک حساب بقیه حساب های شما هم در معرض خطر خواهند بود

۲-عدم استفاده از مدیریت پسورد، دومین خطا از هفت خطای امنیتی است.

استفاده از مدیریت پسورد یک سیستم برد-برد است. این سیستم مدیریت دنیای آنلاین شما را امن و آسان می کند. یک مدیر پسورد پسوردهای شما را برای حساب های مختلف نگهداری می کند. و جلوی تایپ و تکرار این کار را در هر بار وارد شدن به اکانت هایتان می گیرد. و پسوردهای شما در آن نگهداری می شود و توسط یک پسورد اصلی و امن محافظت می شود. این یک امکان عالی برای محافظت از اطلاعات شما می باشد چرا که علاوه بر اینکه خیلی راحت و آسان و ایمن می توانید. از اکانت های خود استفاده کنید می توانید یک لایه محافظتی بیشتر هم داشته باشید. پس در نتیجه مدیریت پسورد یکی از هفت خطای امنیتی به حساب می آید.

مطالب مرتبط  وای فای 7 چیست؟ + بررسی 5 دلیل برای ارتقا به Wi-Fi 7

۳-در کنار پسورد قوی و مدیریت پسورد از لایه امنیتی استفاده نمی کنید؟!

این لایه در حفاظت امنیت اکانت های شما بسیار موثر خواهد بود. این لایه عبارت است از درخواست ارسال کد پیامکی به تلفن همراه شما از طرف مدیریت اکانت در این روش اگر کسی بخواهد وارد حساب های شما گردد. علاوه بر داشتن یوزر و پسوردتان باید تلفن همراه شما را هم در اختیار داشته باشد. به این ترتیب عدم استفاده از پسورد قوی و مدیریت پسورد از لایه امنیتی سومین خطا از هفت خطای امنیتی محسوب می شود.

جهت مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله امنیت رمز عبور مراجعه کنید.

۴-از کارت های اعتباری برای خرید های آنلاین استفاده می کنید؟!

بسیاری از کارت های اعتباری در واقع هیچ امنیتی ندارد به جای آن از سیستم های پرداخت موبایلی استفاده کنید. که خرید شما را بسیار ایمن می کند برعکس همه کارت های اعتباری سیستم های پرداخت موبایلی شامل اندروید پرداخت و اپل پرداخت می باشند که از سیستم توکن استفاده می کنند. رمزهای یکبار مصرف ارائه می دهند که از لحاظ امنیتی بسیار بالاست. این سیستم در کشور های مختلف حتی از طریق بانک ها و نرم افزار های موبایلی هم ارائه می شود.

۵-ایمیل های ناشناس و لینک های موجود در ایمیل ها را باز می کنید ؟!

اگر شما یک ایمیل هشدار از طرف بانک خود دریافت کردید که اتفاقی برای حسابتان افتاده و یا مشکلی هست. که برای آگاه شدن از آن باید به لینک زیر مراجعه کنید هرگز این کار را انجام ندهید. و به جای آن به سایت بانک خود رفته و از آنجا به حساب خود بروید و پیام های بانکتان را در آنجا مطالعه کنید.

مطالب مرتبط  چگونه بهترین مرورگر حفظ حریم خصوصی را انتخاب کنیم؟

۶-با Wifi های عمومی مانند شخصی ها رفتار می کنید!؟

در کل وای-فای های عمومی مانند هواپیماها و جاهای دیگه عموما امن هستند. ولی نه برای امور بانکی و چک کردن حساب هایتان و پرداخت صورت حساب ها در وای-فای عمومی مشکلات امنیتی پیدا می شود که در خانگی وجود ندارد.تهدیدهایی که در وای-فای های شخصی وجود نخواهند داشت. اگر کسی بخواهد شما را هک کند، قطعا هک کردن شما در زمانی که به وای-فای عمومی وصل هستید برای او بسیار راحت تر است. چرا که مسائل امنیتی حتی در پسورد اینترنت که شما در منزل رعایت می کنید هیچوقت اهمیتی برای مدیر وای-فای مکان عمومی ندارد.

۷-سیستم عامل خود را همیشه بروز رسانی نمی کنید؟!

اپل، گوگل و مایکروسافت سیستم های عامل خود را دائم در مقابل تهدیدات امنیتی آپدیت می کنند. این اقدام بعد از هر بروزرسانی جدید و یا شناسایی باگ های امنیتی در سیستم های عامل توسط هکرها برای مدتی موقت سیستم شما را کامل امن می کند. پس وقتی سیستم عاملتان اجازه آپدیت و یا بروز رسانی می خواهد جواب نه به آن ندهید. هفت خطای امنیتی که بطور معمول انجام می دهید.

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

منبع:Cnet

*فهرست مطالب :

مطالب مرتبط  روش ها و ترفندهای مفید جهت افزایش سرعت گوگل کروم
021-88916789