جان مک آفی ارز مجازی خود را با نام Freedom Coin عرضه خواهد کرد

جان مک آفی که شهرت خود را مدیون صنعت آنتی ویروس هاست، اخیراً وارد بازار ارزهای مجازی شده و به تازگی اعلام کرده که قصد دارد پول رمزنگاری شده خود با نام «Freedom Coin» یا «سکه آزادی» را پاییز امسال عرضه کند.

بر اساس آنچه که در وبسایت سکه آزادی جان مک آفی درج شده، این پول مجازی کاملاً از سایر ارزها و وجوه رایج دنیا مستقل بوده و قرار است به منظور دستیابی به استقلال اقتصادی واقعی عرضه شود.

به گفته مک آفی، ارزش یک ارز مجازی ایده آل نباید با سایر پول های رایج سنجیده شود و به همین خاطر، نرخ برابری سکه آزادی در مقابل تمام پول ها و ارزهای سنتی و مجازی صفر خواهد بود. بدین ترتیب استقلال Freedom Coin حفظ شده و ارزش آن با توجه به داد و ستدهای درونی و بدون وابستگی به نهادهای مالی یا بازارهای مجازی رشد خواهد کرد.

آقای مک آفی همچنین اشاره کرده که ارزش یک واحد پولی باید با توجه به قدرت خرید آن و به تناسب رقمی که افراد حاضرند برای یک کالا بپردازند، تعیین شود. البته توضیحات جان مک آفی از نقطه نظر اقتصادی نیازمند شرح بیشتر و شفاف سازی درباره ساز و کار ارزش گذاری و توان خرید سکه آزادی بوده و تا این لحظه بسیاری از کارشناسان منتظر توضیحات تکمیلی از سوی وی هستند.

لازم به ذکر است که سکه آزادی مک آفی از نظر فناوری هیچ بعد نوآورانه یا ویژگی خاصی نداشته و تنها جنبه متفاوت آن، رویکرد جدید به ارزهای مجازی و تأکید بر استقلال اقتصادی است.

گفتنی است جان مک آفی به دلیل فرار مالیاتی (که خود نیز به آن اعتراف کرده) قادر به حضور در خاک ایالات متحده نیست؛ با این حال او یک کمپین برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ با تکیه بر استقلال اقتصادی و ارزهای مجازی راه اندازی کرده که بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته و قرار است همایش های آن روی کشتی و در آب های آزاد برگزار شود.

سخت افزار سازان رسام

www.rasamco.ir

منبع : cointelegraph

021-88916789