سریع‌ترین SSD جهان

حافظه‌ اپتین اینتل ۹۰۵P، سریع‌ترین SSD جهان

اینتل حافظه‌ی جدید اپتین خود را به‌عنوان سریع‌ترین SSD جهان معرفی کرد.

حافظه‌ اپتین اینتل ۹۰۵P، سریع‌ترین SSD جهان

با مرگ تدریجی حافظه‌های HDD، شاهد افزایش تنوع انواع حافظه‌های SSD‌ هستیم. در این بین اینتل نیز به عنوان یکی از برترین تولید‌کننده‌های این دسته از محصولات، نسل جدید حافظه‌های اپتین SSD را رونمایی کرد. طبق نتایج منتشر شده، حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۹۶۰ گیگابایتی اینتل اپتین ۹۰۵P با شکست نمونه‌های اپتین ۹۰۰P اینتل و ۹۷۰EVO سامسونگ، لقب سریع‌ترین SSD جهان را به خود اختصاص داد.

حافظه‌های SSD اینتل به لطف فناوری اپتین (Optane) این شرکت، به شکل قابل توجهی سریع‌تر از رقبای خود هستند. حال ۹۰۵P پا را از این هم فراتر گذاشته و در آزمون PCMark 8 با اختلاف ۱۱ درصدی نسبت به برادر کوچک‌تر خود (اینتل ۹۰۰P) و ۳۰۰ درصدی نسبت به سریع‌ترین محصول سامسونگ، خود را به عنوان سریع‌ترین SSD جهان معرفی کرده است.

حافظه‌ی ۹۶۰ گیگابایتی ۹۰۵P اینتل از دو ردیف LED آبی رنگ بهره می‌برد که در شرایط کاری به نورپردازی داخل کیس می‌پردازد. به گفته‌ی مدیران اینتل این حافظه حداکثر سرعت خواندن ۲.۶ و نوشتن ۲.۲ گیگابایت برثانیه را به همراه دارد. بدین ترتیبت ۹۰۵P نه تنها سریع‌ترین SSD مخصوص کاربران معمولی است؛ بلکه با شکست نمونه‌ی تجاری P4800X لقب سریع‌ترین حافظه‌ی SSD عرضه شده به بازار را با خود به یدک می‌کشد.

اینتل آپتین 905p / Intel Optane 905P

اینتل حافظه‌ی جدید خود را محصولی ایده‌آل برای ورک‌استیشن‌ها می‌داند. هنگامی که پردازنده مشغول به پردازش حجم بالایی از داده‌ها باشد، ۹۰۵P تفاوت خود را با سایر محصولات موجود در بازار به خوبی نشان خواهد داد.

مطالب مرتبط  خرید سرور و 6 نکته مهم و طلایی که باید در نظر بگیرید

جهت مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله نخستین SSD قابل‌حمل وسترن دیجیتال مراجعه کنید.

طبق آزمایش‌های اولیه‌ی نشریه‌ی tom’s HARDWARE، در تست‌های مبتنی بر بلوک‌های ۱۲۸ کیلو‌بایت ترتیبی، حافظه‌ی SSD جدید اینتل عملکرد یکپارچه‌ای در تمام بازه‌ی ترد‌های پردازشی دارد که البته از لحاظ نرخ سرعت نیز در سطح برابری با سایر رقبای مطرح خود است؛ اما در آزمایش بلوک‌های ۴ کیلوبایتی تصادفی حافظه‌ی اپتین ۹۰۵P عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان داد و با اختلاف در صدر سریع‌ترین حافظه‌های بازار قرار گرفت.

اینتل ۹۰۵P هم‌چنین در شرایط باری ترکیبی و هنگام تبادل اطلاعات کنترلر و سایر حافظه‌ها نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای خود به نمایش می‌گذارد تا بدین ترتیب یکی از گزینه‌های ایده‌ال در دسترس برای برنامه‌نویسان حرفه‌ای باشد.

نظر شما در رابطه با حافظه‌ی SSD جدید اینتل چیست؟

www.rasamco.ir

سخت افزارسازان رسام

منبع:tomshardware

021-88916789