راهنمای خرید SSD

راهنمای انتخاب SSD مناسب طبق بودجه شما

پیدا کردن SSD مناسب به دو عامل اصلی بستگی دارد.

-آیا به دنبال سرعت های شدید هستید؟

-آیا شما فقط به دنبال به روزرسانی فضای ذخیره سازی برای کارهای عادی هستید؟

اساساً حتی ابتدایی ترین انواع SSD چندین برابر سریعتر از HDD متوسط شماست،حتی اگر کمی گران تر باشند، اما بطور کلی یک سرمایه گذاری خوب هستند.

شما می توانید با توجه به برخی از ملاحظات مهم یک SSD مناسب و با کیفیت را پیدا کنید که متناسب با نیازهای شما باشد.

ملاحظات اصلی :

قبل از اینکه وارد جزئیات دقیق تر شویم ، بیایید برخی از ملاحظات اساسی را بررسی کنیم.

در مرحله اول،اگر شما قصد دارید ظرفیت و سرعت عملیاتی رایانه شخصی تان را بهبود ببخشید و سیستم شما روی HDD در حال اجراست بهترین گزینه می تواند SATA SSD 2.5 باشد که تمام فاکتورهای آن کاملا استاندارد هستند و احتمالا ابعاد آن متناسب خواهد بود.حالا اگر شما قصد دارید کارهای روزمره معمولی و یا بازی های کامپیوتری روی سیستم تان انجام دهید این SSD برای بهبود عملکرد و سرعت سیستم شما مناسب است.

حالا مدل ها طبق نیاز اصلی شما تغییر می کنند.اگر سیستمی با مشخصات سطح بالاتر دارید یا در حال ساخت یک دکل بازی هستید و سرعت بالاتری را در بازی ها می خواهید.M.2 با اتصال PCle گزینه ی مناسبی برای شما خواهد بود.M.2 عموما قیمت بالاتری دارد ولی عملکرد بهتری نیز به شما می دهد.

راهنمای خرید SSD

چگونه SSD مناسب خودتان را پیدا کنید.

بودجه

اولین نکته قبل از هز چیزی این است که مشخص کنید چه مقدار هزینه برای SSD در نظر گرفته اید.در حالی که بیشتر افراد تمایل دارند SSD های سطح بالایی را برای کارهای اصلی خود استفاده کنند.با توجه به اینکه نوع ۱۲۰ گیگابایتی می تواند به راحتی کار شما را انجام دهد مهم است که شما ظرفیت مورد نیاز خود را انتخاب کنید تا از پرداخت هزینه اضافی جلوگیری شود.

مطالب مرتبط  چرا نباید حالت خودکار به روز رسانی اپلیکیشن‌ ها در موبایل تان را غیرفعال کنید؟

به طور معمول یک SSD 250گیگابایتی در اکثر موارد کافی است،اما پیبشنهاد می شود که یک ۵۰۰ گیگابایتی بخرید که کارآمد تر و سریعتر است.با این حال اگر محدودیتی برای بودجه ندارید و برای یک سطح حرفه ای از سرعت و مکان خرید می کنید،میتوانید سراغ ۱TB یا ۲TB بروید.

کیت های درایو SSD (برای تفاوت های فیزیکی)

همچنین این مسئله مهم است که به جای خرید درایو ها به تنهایی کیت های درایو خریداری شود که این موضوع بیشتر به خاطر سازگاری با فرم فیزیکی دستکاه است.

ابعاد ۲٫۵ اینچی در SSDهای مدرن  SATA معمولا در محل درایو رایانه های معمولی که معمولا ۳٫۵ اینچی هستند قرار نمی گیرد.به جای هزینه ی اضافی برای خرید یک براکت می توانید سراغ کیت های درایو بروید که شامل براکت ۳٫۵  اینچی و همچنین کابل های SATA مکمل و ابزار کلون کردن هستند بروید.

حافظه ذخیره سازی

اگر به دنبال عملکرد کلی رایانه تان هستید انتخاب اینکه شما برای حافظه ذخیره سازی به دنبال حافظه SLC ، MLC یا TLC باشید چیز نگران کننده ای نیست.اگر فقط با برنامه های مصرف کننده و اصلی کار می کنید احتمالا نیازی به خواندن زیاد ندارید اما اگر مرتبا با پرونده های سنگین کار می کنید MLC برای شما مناسب تر است گرچه کمی گران است اما می توانید از کارایی آن اطمینان حاصل کنید که بدون توجه به تعداد داده هایی که با آنها سروکار دارید با حداکثر سرعت و بدون تأخیر کار می کند.

حد پایین

اگرچه ملاحظات دیگری مانند تغییرات کنترلر ، مصرف برق یا حتی استقامت وجود دارد ، اما الزاماتی که این فرایند را محک می زند در واقع چندان پیچیده نیست.

مطالب مرتبط  10 روش برای محافظت و نگهداری تیپ کارتریج

مسئله این است که اگر شما از آن دسته افراد علاقمند به فناوری یا گیمر حرفه ای نیستید به دنبال SSD یی نباشید که جیب شما را خالی کند.

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

اخبار روز تکنولوژی

منبع : pc-builds

021-88916789