رفع مشکل کند بودن وای فای

رفع مشکل کند بودن سرعت وای فای

چه چیزهایی ممکن است سرعت وای فای شما را کم کرده باشد؟در این مقاله به طور خلاصه رایج ترین مشکلات کاهش سرعت وای فای و چگونگی رفع این مشکلات را آورده ایم.

البته توجه داشته باشید که اگر به وای فای وصل هستید اما به اینترنت وصل نمی شوید این یک مسئله ی دیگر است،اینجا ما علت های کند بودن سرعت وای فای را بررسی می کنیم.

۱) موقعیت مکانی مودم

رفع مشکل کند بودن سرعت وای فای

بسیاری ازافراد اهمیت انتخاب یک مکان مناسب برای مودم وای فای را دست کم می گیرند.حتی یک تغییر کوچک در محل قرار گرفتن مودم می تواند باعث کندی سرعت وای فای شود.موقعیت یابی صحیح یکی از راه های بهبود سرعت وای فای شماست.

بالا یا پایین:

احتمالا شما هم مانند اکثر مردم وقتی مودم خود را وصل کردید در اولین محل نزدیک قرار داده اید حالا قفسه یا میز باشد یا حتی زمین.همانطور که مشخص است ارتفاع مودم در عملکرد آن تاثیر دارد،قرار دادن مودم روی زمین یا پشت وسایل دیگر عملکرد آن را بطور قابل توجهی ضعیف می کند.مودم را تا حد امکان در محلی با ارتفلاع زیاد قرار دهید این کار به مودم کمک می کند که امواج خود را بهتر منتشر کند و از تداخلات دیگر جلوگیری می کند.

بتن و فلزات:

موادی مانند بتن و فلز معمولا بزرگترین مسدود کننده های وای فای هستند،آنها به قدری موثر هستند که قفسهای فارادی برای مسدود کردن کامل میدان های مغناتیسی استفاده می شود.بنابراین بهتر از قرار دادن مودم روی زمین خودداری کنید زیرا بتن های زیادی این قسمت را محصور می کنند.چیزهای دیگری نیز ممکن است عملکرد مودم وای فای شما را مختل کند پس بهتر است سایر اشیا بزرگ مودم شما را مسدود نکند.

فاصله تا مودم:

هر چه از مودم دورتر شوید سیگنال های دریافتی شما از مودم ضعیف تر می شود بنابراین برای داشتن وای فای قوی تر حدالامکان دستگاه های خود را نزدیک به مودم قرار دهید.این کار زمانی عملی است که شما در یک منطقه ی خاص از اینترنت استفاده می کنید.در غیر این صورت باید مودم را در مرکز خانه قرار دهید.از این گذشته چون مودم سیگنال های خود را در ۳۶۰ درجه ارسال می کند نیازی نیست که آن را در یک گوشه خانه قرار دهیم.

مطالب مرتبط  بررسی نکات کاربردی و انواع ترفند کامپیوتر برای همه افراد!

با این حال اگر مودم شما به طرز قابل توجهی ضعیف است یا خانه ی شما خیلی بزرگ است ممکن است به تقویت کننده امواج مودم احتیاج داشته باشید.تقویت کننده های وای فای دستگاه های کمکی هستند که به مودم اصلی وصل می شوند و سیگنال ها را تقویت می کنند تا مساحت بیشتری را پوشش دهند.

اگر می خواهید درباره ی مکان یابی مودم خود اطلاعات کسب کنید می توانید از اپلیکیشن WiFi Solver استفاده کنید،این برنامه از طریق ریاضی نقاط مختلف خانه شما را از نظر وای فای بررسی می کند.برای دانلود این اپلیکیشن می توانید از لینک زیر استفاده کنید.

دانلود اپلیکیشن WiFi Solver برای اندروید و iOS

۲) تداخل و نویز در وای فای

رفع مشکل کند بودن سرعت وای فای

احتمالا هرگز توجه نکرده اید اما سیگنال های بی سیم در هر کجا که شما بروید وجود دارد و همیشه از شما عبور می کند این سیگنال ها از دستگاه های الکترونیکی ما،مودم  ها و روتر های وای فای،ماهواره ها و غیره منتشر می شوند.

اگر چه وای فای معمولا در فرکانس متفاوتی از دستگاه های دیگر قرار دارد اما هنوز هم نویز های رادیویی روی آن تاثیر می گذارد.با این وجود شما می توانید برخی از دلایل متداول ایجاد این نویز ها را به حداقل برسانید.

مایکروویو:

به نظر می رسد که اجاق های مایکروویو می توانند باعث ایجاد اختلال در شبکه Wi-Fi شما شوند ، که به ویژه در مودم های قدیمی رایج است. این امر به این دلیل است که اجاق های مایکروویو با فرکانس ۲٫۴۵ گیگاهرتز کار می کنند ، که تقریباً به باند Wi-Fi 2.4 گیگاهرتز نزدیک است.

مطالب مرتبط  چگونه مشکل باز نشدن ورد (word) را به سرعت برطرف کنیم؟

محدوده وای فای ۲٫۴ گیگاهرتزی در واقع بین ۲٫۴۱۲ گیگاهرتز و ۲٫۴۷۲ گیگاهرتز پخش می شود ، بنابراین مواقعی وجود دارد که فرکانس مایکروویو می تواند با فرکانس Wi-Fi همپوشانی داشته باشد. هنگامی که این اتفاق می افتد ، انتقال داده ها با اختلال مواجه می شوند. بیشتر مایکروویو ها دارای محافظ مناسب هستند ، بنابراین هیچ امواج نباید در خارج از اجاق شناسایی شود.اما تداخل با محافظ ناکافی یا ضعیف ممکن است رخ دهد.

دستگاه های بلوتوث :

یکی دیگر از اتصالات محبوب بلوتوث است که با سرعت ۲٫۴ گیگا هرتز کار می کند از نظر تئوری وسیله ای که درست طراحی شده باشد باید به گونه ای محافظت شود که از صورت گرفتن این قبیل مداخله ها جلوگیری کند.اما باز هم گاهی ممکن است تداخل ایجاد شود به همین دلیل سعی کنید مودم خود را از دستگاه های بلوتوث دور کنید.

دستگاه های بلوتوثی خود را خاموش کنید و مجدد سرعت وای فای خود را بررسی کنید مخصوصا اگر دستگاه های بلوتوث قدیمی تری دارید.

نویز های پنهان :

Richard Vijgen طراح اطلاعات،برنامه ای برای تلفن همراه طراحی کرده است که با استفاده از اطلاعات عمومی از ماهواره و برج های سلولی و دریافت اطلاعات وای فای و GPS نقشه ای از تمام سیگنال های پنهان اطراف شما را نشان می دهد. در حالی که این برنامه به عنوان یک ابزار اندازه گیری در نظر گرفته نشده است اما به تجسم سیگنال های دیجیتال در اطراف ما کمک می کند.

جهت دانلود این اپلیکیشن می توانید از لینک زیر استفاده کنید:

دانلود اپلیکیشن Architecture of Radio برای اندروید و iOS

۳) همسایگان

رفع مشکل کند بودن سرعت وای فای

هر خانه ای شبکه وای فای خود را دارد که ممکن است این سیگنال ها با هم همپوشانی داشته باشند و باعث ایجاد مشکلاتی در یک محدوده ی شهری شود مخصوصا در مجتمع های مسکونی و آپارتمان هایی که مودم های زیادی در فاصله نزدیک به یکدیگر وجود دارند.

مطالب مرتبط  5 افزونه گوگل کروم بر پایه هوش مصنوعی که کارهای شما را آسان میکنند!

همپوشانی سیگنال ها معمولا برای مودم هایی که امواج را با سرعت ۲٫۴ گیگاهرتز پخش می کنند یا دستگاه هایی که فقط می توانند سیگنال های وای فای ۲٫۴ گیگا هرتز را دریافت کنند رخ می دهد. این بدان دلیل است که فقط ۱۴ کانال برای انتقال وجود دارد. دو روتر که در همان کانال با همان فرکانس پخش می شوند با یکدیگر تداخل دارند.

به همین دلیل بسیار مهم است که شما یک کانال مناسب را در تنظیمات روتر خود انتخاب کنید. روترهای مدرن می توانند کانالهایی را برای شما به صورت خودکار انتخاب کنند ، اما گاهی بهتر است که خودتان بهترین کانال را پیدا کنید.

۴) سایر کاربران خانگی

رفع مشکل کند بودن سرعت وای فای

تا کنون پیش آمده که یک فایل سنپین را در سیستم خود دانلود کنید؟وقتی در حال دانلود هستند سرعت وای فای شما به طرز چشم گیری کاهش می یابد.گاهی دانلود برخی فایل ها ضروری است اما اگر دانلود غیر ضروری دارید آنم را متوقف کنید تا سرعت وای فای بالاتر رود.

با این حال بیشتر احتمال دارد بقیه افرادی که به شبکه داخلی متصل هستند از جمله دوستان و خانواده شما برخی فعالیت های سنگین را انجام داده و سرعت وای فای را کم کنند،البته خوشبختانه با استفاده از برخی تنظیمات می توانید استفاده از شبکه وای فای را محدود و اولویت بندی کنید.

کانال تلگرام رسام

صفحه اینستاگرام رسام

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

اخبار روز تکنولوژی

منبع : makeuseof



021-88916789