سازمان CIA مستنداتی از ارتباط هواوی با ارتش چین ارائه کرد

همانطور که در خبرها خوانده اید واشنگتن (به طور مشخص سازمان CIA در آمریکا) مدتی است شرکت چینی هواوی را زیر ذره بین قرار داده و آن را به جاسوسی برای دولت چین متهم نموده است، با این حال اما این شرکت همواره مدعی بوده که دولت ترامپ هیچگونه مدرکی برای اثبات اتهاماتش علیه آن ارائه نکرده.

امروز اما نشریه تایمز گزارشی را منتشر کرد که نشان می دهد آمریکا به شواهدی در این رابطه دست یافته اما از انتشار مستنداتش در این رابطه خوداری نموده است. براساس اعلام تایمز هواوی بخشی از بودجه مورد نیازش را از دولت پکن دریافت می کند.

اطلاعاتی که دولت آمریکا در اختیار بریتانیا گذاشته نشان می دهند که هواوی از ارتش آزادی بخش چین، کمیسیون امنیت ملی و شعبه سوم از شبکه اطلاعاتی دولت چین پول گرفته است.

این در حالی است که اوایل این ماه جوی تان مدیر ارتباطات جهانی هواوی اعلام کرد:

این فرضیه که دولت چین میتواند در کسب و کار این شرکت دخالت کند کاملا نادرست است. هواوی یک شرکت خصوصی است و دولت چین هیچگونه مالکیت یا دخالتی در کسب و کار آن ندارد.

مطالعه بیشتر : وب‌سایت فارسی هواوی به صورت رسمی راه اندازی شد

سازمان CIA مستنداتی از ارتباط هواوی با ارتش چین ارائه کرد

حالا اما سازمان جاسوسی مرکزی آمریکا مستقیما این ادعا را رد کرده است. اگر ادعای CIA مبنی بر تامین مالی هواوی توسط ارتش چین و سازمان امنیتی این کشور درست باشد آنگه کلیه ادعاهای Huawei در رد این اتهامات رنگ می بازند و بی گناهی این شرکت به کل زیر سوال می رود.

آمریکا و متحدانش

از آنجا که آمریکا همواره خواهان سطح متفاوتی از همکاری با هم پیمانانش بوده، در ابتدا ادعاهای خود را با بریتانیا و دیگر شرکایش در گروه جاسوسی پنج چشم (Five Eyes) به اشتراک گذاشته که شامل استرالیا، نیوزیلند و کانادا می شوند.

مطالب مرتبط  ChatGPT و همه نکاتی که درباره آن باید بدانید!

خانم تان در صحبتهایش خاطرنشان کرد که چین قانونی برای اجبار شرکت ها یا کسب و کار ها به نصب درب پشتی در محصولاتش ندارد. Premier Li Keqiang اظهار داشت دولت چین چند هفته پیش آشکارا اعلام کرد که هیچگاه چنین کاری نمی کند و شرکت ها را وادار به جاسوسی نخواهد کرد.

با این حال اما آنطور که CIA گزارش داده تامین بودجه هواوی از آژانس های دفاعی و جاسوسی چین، وجود ارتباطاتی را میان آنها تایید می کند. همین گزارش علت تغییر موضع یکباره بریتانیا را نیز نشان می دهد. این کشور قبلا در نظر داشت نوعیاستراتژی کاهش ریسک را در قبال هواوی در نظر بگیرد و از هواوی در توسعه زیرساخت های ۵G خود  استفاده نماید اما گزارش سالانه ای که در رابطه با امنیت سایبری هواوی منتشر شد حکایت از آن داشت که پیاده سازی این استراتژی در دراز مدت پاسخگو نخواهد بود و همکاری با هواوی خطرات بسیار مهمی را متوجه بریتانیا خواهد کرد.

بریتانیا آماده تصمیم گیری در رابطه با هواوی

سازمان CIA مستنداتی از ارتباط هواوی با ارتش چین ارائه کرد

قانونگذاران انگلستان از جمله ترزا می اعلام کرده اند که موضوع هواوی را در شورای امنیت ملی بریتانیا طی روزهای آینده به بحث و تبادل نظر می گذارند. سیاستمداران این کشور اما به اتفاق نظر جامعی در این رابطه دست نیافته اند و برخی معتقدند که فعالیت هواوی در انگلستان باید به کل ممنوع شود و برخی دیگر نگرانی ها در این باره را رد کرده اند.

مطالعه بیشتر : رابط کاربری EMUI هواوی روزانه ۴۷۰ میلیون کاربر فعال دارد

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

منبع : forbes

021-88916789