سامسونگ چیپست اگزینوس ۷۹۰۴ را معرفی کرد

سامسونگ چیپست اگزینوس ۷۹۰۴ را معرفی کرد؛ پشتیبانی از دوربین سه گانه و رزولوشن ۴K

سامسونگ پیش از رونمایی سری گلکسی M چیپست اگزینوس ۷۹۰۴ خود را معرفی کرد. این شرکت مدعی شده که چیپست میان رده مذکور با در نظر گرفتن نیاز‌ های کاربران هندی طراحی شده و قابلیت پشتیبانی از دوربین سه گانه و ضبط محتوایی با رزولوشن ۴K را دارد.

در بخش پردازش خام شاهد هشت هسته پردازنده در اگزینوس ۷۹۰۴ هستیم که دو هسته قدرتمند ۱٫۸ گیگاهرتزی از نوع Cortex-A73 و شش هسته کم مصرف ۱٫۶ گیگاهرتزی از نوع Cortex-A53 را در بر می گیرند.

این چیپست که با استفاده از فناوری ۱۴ نانومتری توسعه یافته، می‌تواند از نمایشگر‌ های با رزولوشن +full HD پشتیبانی کند. اگزینوس ۷۹۰۴ در واقع رقیبی برای اسنپدراگون ۶۷۵ کوالکام به حساب می آید و قرار است در گلکسی M20 بکار رود.

از آنجایی که گوشی های میان رده‌ای نظیر ردمی نوت ۷ به یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی مجهز شده، سامسونگ سعی کرده توانایی پردازشی مطلوبی برای پشتیبانی از سیستم عکسبرداری و فیلمبرداری فراهم کند. به همین دلیل پردازنده‌‌ی سیگنال تصویر اگزینوس ۷۹۰۴ قادر است از دوربین سه گانه پشتیبانی کند.

هم اکنون مشخص شده یکی از گوشی های میان رده‌ی سری گلکسی M به دوربین سه گانه‌ مجهز خواهد شد که شامل دوربین اصلی به همراه سنسور‌ های عریض، تله فوتو یا عمقی می‌شود.

علاوه بر این چیپست اگزینوس ۷۹۰۴ توانایی پشتیبانی از یک دوربین معمولی ۳۲ مگاپیکسلی را دارد و می‌تواند محتوایی با کیفیت ۴K را با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. علاوه بر این قابلیت فیلمبرداری ویدیویی با رزولوشن full HD و سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه در آن گنجانده شده است.

فعالیت خط تولید پردازشگر یاد شده هم اکنون آغاز شده و به احتمال قوی تلفن های هوشمند سری M اولین گوشی هایی خواهد بود که از آن بهره‌مند خواهند شد. اولین موبایل سری گلکسی M نیز قرار است ماه آینده طی کنگره جهانی موبایل MWC 2019 معرفی شود.

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

منبع : androidauthority

021-88916789