سنسور تشخیص حیوانات

سنسور تشخیص حیوانات

شما یک سیستم امنیتی جدید خانه خریداری کردید. اگر شما حیوانات خانگی دارید و در حالی که در خانه نیستید و انها در خانه می مانند. چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که حیوانات خانگی شما زمانی که سیستم شما فعال می باشد آلارم کاذب ایجاد نمی کند؟راه حل سنسور تشخیص حیوانات است که در ادامه به آن می پردازیم.

سنسور تشخیص حیوانات

هشدارهای جعلی یا آلارم های کادب به هیچ عنوان جالب نیستندد. سنسور های تشخیص حیوانات آلارم های از آلارم های کاذب جلوگیری می کنند. آشکارساز حرکت حیوان خانگی که به درستی نصب شده باشد معمولا می تواند این تفاوت را شناسایی کند.

انتخاب سنسور تشخیص حیوانات و به درستی قرار دادن سنسورها می تواند به شما در جلوگیری از آلارم های کاذب و اضطراب هایی که با آنها می آید کمک کند.

انواع سنسورهای حرکتی

تمام آشکارسازهای حرکت به دنبال حرکت در یک منطقه خاص هستند. این یک مفهوم ساده است که اگر شما می خواهید آشکارساز به برخی از انواع حرکت (مانند یک فرد در یک اتاق)، واکنش نشان دهد اما نه دیگران (مانند گربه در هنگام پریدن در قفسه های بزرگ).

دو نوع اصلی از آشکارسازهای حرکت وجود دارد:

فعال و غیرفعال. سیستم های فعال موج امواج انرژی را تشخیص می دهند. آنها فعالانه میدان دید خود را جستجو می کنند. سیستم های منفعل هیچ چیزی را منتشر نمی کنند: آنها فقط به دنبال تغییر در منطقه هستند – مانند گرمای بدن به سنسور ها به نوع منطقه ای شما بستگی به که باید پوشش داده شود و همچنین چگونگی استفاده از آن ها.

دو نوع سنسور حرکت معمولا برای امنیت خانه استفاده می شود:

مادون قرمز PIR) ) و آشکارسازهای مادون قرمز فعالIR))

آشکارسازهای مادون قرمز

یک سنسور PIR به دنبال تغییر در گرما و حرکت در منطقه پوشش میب اشد. هنگامی که کسی در طول میدان دید حسگر حرکت می کند، سنسور گرما را تشخیص داده  و هشدار می دهد. از آنجا که آنها به گرما و حرکت حساس هستند، اغلب آشکارسازهای PIR در داخل خانه استفاده می شوند.

مطالب مرتبط  6 اشتباه رایج در بکاپ گیری از اطلاعات

یک سیستم امنیتی با یک حسگر حرکتی PIR با کیفیت بالا بهترین راه برای جلوگیری از آلارم های نادرست برای حیوان خانگی است. این آشکارسازها برای تشخیص بین یک سگ ۱۸ کیلوگرم و یک فرد ۹۰ کیلوگرم درحال حرکت در اتاق یا محیط تنظیم شده اند. این نوع سنسور حرکت اغلب توسط افرادی که  گربه ها و سگ های کوچک و متوسط دارند  ​​استفاده می شود.

مطالعه بیشتر : راهنمایی های ساده نصب یک سنسور حرکتی PIR برای دزدگیر اماکن

آشکارسازهای مادون قرمز فعال

حسگرهای AI اغلب در برنامه های کاربردی در فضای باز استفاده می شود. آنها یک پرتو مادون قرمز را ایجاد می کنند که یک فرد یا جسم زمانی که از پرتو عبور کند باعث ایجاد هشدار می شود.

دیگر انواع سنسورهای حرکت فعال مانند سونارکه در زیردریایی کار می کنند. آنها امواج انرژی را منتشر می کنند و مقدار زمان لازم برای امواج را برای گسستن از اشیاء ثابت اندازه گیری می کنند. هنگامی که کسی یا چیزی حرکت می کند یا زمان انعکاس را تغییر می دهد تا حسگر حرکت را تشخیص دهد.

سنسورهای التراسونیک برای تشخیص حرکت از امواج صوتی استفاده می کنند.

سنسورهای مایکروویو بسیار شبیه سنسورهای اولتراسوند هستند اما به جای امواج صوتی برای تشخیص حرکت از پالس مایکروویو استفاده می کنند.

سنسورهای بازتابنده ای از یک LED برای انتشار اشعه مادون قرمز در منطقه پوشش استفاده می کنند.

آشکارسازهای حرکتی تکنولوژی ترکیبی

برخی از سیستم های امنیتی چندین تکنولوژی را استفاده می کنند. به عنوان مثال، یک سیستم تکنولوژی دوگانه ممکن است یک سنسور PIR با یک سنسور بازتابنده را ترکیب کند. حسگر فعال حرکت را تشخیص می دهد و حسگر PIR تعیین می کند که آیا حرکات ناشی از یک حیوان یا انسان ایجاد شده  این نوع از آشکارساز حرکت، هشدار را منتشر نمی کند مگر اینکه حرکت هر دو سنسور شناسایی را انجام دهد.

مطالب مرتبط  امنیت سرور چیست؟ 7 مورد مهم برای تامین امنیت سرورها

سنسورهای تشخیص حیوان خانگی به کاهش هشدارهای کاذب کمک

هنگامی که در سیستم امنیتی ازآشکارسازهای فعال استفاده می کنید، حیوانات خانگی بیشتر به آالرم های دروغین هدایت می شوند. آشکارسازهای حرکت مادون قرمز قابل اعتماد تر هستند زیرا از گرما استفاده می کنند تا بین جنبش انسان و حیوانات متمایز شود.

جهت مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله راهنمای نصب یک سنسور حرکتی PIR برای دزدگیر اماکن مراجعه کنید.

منطقه پوشش:

سنسور های مادون قرمز فعال

عادت های حیوان خانگی خود را در نظر بگیرید. مخصوصا اگر شما از آشکارسازهای مادون قرمز فعال استفاده می کنید، زیرا فعالیت های روزمره به راحتی می تواند باعث زنگ خطر یا آلارم کاذب شود. به عنوان مثال، اگر گربه های شما به طور مرتب در پله ها بازی می کنند ، ممکن است سنسورهای حرکت عاقلانه به نشانگر حرکت در جهت دیگری اشاره کنید. در بعضی موارد، شما ممکن است هیچ گزینی نداشته باشید که حیوانات را از منطقه خارج کنید، زمانی که سیستم فعال  باشد.

خود آشکارساز را از حیوانات خانگی دور نگه دارید. آشکارساز حرکت خود را حداقل ۱٫۵ متر دور تراز دسترس حیوانات خانگی نصب کنید. در نظر داشته باشید که گربه ها در پریدن و صعود به درب، پرده ها و کتاب ها مورد علاقه هستند.

به یاد داشته باشید که حیوانات خانگی به زمین کم است. آشکارساز را در نزدیکی سقف قرار دهید تا ناحیه پوشش چندین سانتیمتربالاتر از سطح زمین باشد. این هنوز انسانها را میگیرد، اما نه حیوانات خانگی شما.

آشکارساز را به سمت بالا قرار دهید.آشکارساز حرکت را به سمت بالا قرار دهید تا به سمت سقف، نه کف، اشاره شود. اطمینان حاصل کنید که قرار دادن را با دقت آزمایش کنید. پایین قسمت پوشش باید به اندازه کافی کم باشد تا شخص را بگیرد، اما حداقل ۳۰سانتیمتر بالاتر از ارتفاع بزرگترین حیوان خانگی شما باشد

مطالب مرتبط  چگونه شبکه خود را از حملات اسکن پورت ایمن کنیم؟

به خاطر داشته باشید که چیزهایی غیر از فعالیت حیوان خانگی نیز میتوانند آلارمها را فعال کنند:

آشکارساز را کنار پنجره نگذارید شیشه اجازه می دهد نور و حرارت را وارد  اتاق شود  و ممکن حسگربرای تشخیص دچار اشتباه شود و همچنین بخاری ها ، بخاری ها هنگامی که روشن می شوند انرژی زیادی در فضا از انرژی مادون قرمز را منتشر می کنند. بعضی از بخاری ها دارای ترموستات هستند، به طوری که دما تغییر می کند.

اکثر سیستم های امنیتی از حالت های مختلف استفاده می کنند، از جمله حالت خانه یا چیزی شبیه به آن. در این حالت حسگرهای درب و پنجره شما فعال هستند، اما آشکارسازهای و سنسور های حرکت شما غیر فعال می شوند. این حالت به شما این اجازه را می دهد  شما و حیوانات خانگی خود در داخل خانه خود حرکت کنید این گزینه برای امنیت شما در حالی که خانه هستید در نظر گرفته شده است. اگر می خواهید در شب با خیال راحت بخوابید، می توانید سیستم را فعال کنید، بدون اینکه نگران باشید که وقتی به آشپزخانه می روید ولی اگر کسی درب را باز کند، آژیر به صدا در می آید.

021-88916789