استفاده از گوگل ترنسلیت در برنامه های اندروید

آموزش فعال کردن گوگل ترنسلیت در برنامه های اندروید

فعال کردن گوگل ترنسلیت در برنامه های گوشی اندروید بدون نیاز به خروج از برنامه امکان پذیر شد! فقط کافیست روی آن ضربه بزنید و هر متنی را که می خواهید حین کارتان ترجمه کنید.

وقتی می خواهید متنی را ترجمه کنید یا باید از اپلیکیشن گوگل ترنسلیت استفاده کنید یا وارد سایت گوگل ترنسلیت شوید و متن مدنظرتان را کپی و پیست کنید.

ویژگی جدید گوگل ترنسلیت می تواند به ما کمک کند که این دردسر ها را نداشته باشیم و به راحتی در هر برنامه ای از آن استفاده کنیم.

نحوه فعال کردن گوگل ترنسلیت در برنامه های اندروید

برای ترجمه ی یک متن نیازی نیست وارد برنامه ی گوگل ترنسلیت شوید و آن متن را کپی و در برنامه پیست کنید. برای استفاده از گوگل ترنسلیت در هر برنامه ای روی گزینه ی ترجمه ی همزمان (translate lives) کنار برنامه ضربه بزنید این ویژگی مانند یک برنامه افزودنی به برنامه های دیگر استفاده می شود ولی اول باید آن را فعال کنید.

مرحله ی یک : گزینه ی Tap to Translate را در برنامه گوگل ترنسلیت فعال کنید

 گزینه ی Tap to Translate را در برنامه گوگل ترنسلیت فعال کنید
  • برنامه ی گوگل ترنسلیت را از playStore دانلود کنید یا اگر آن را از قبل دارید برنامه را به آخرین نسخه موجود آپدیت کنید.
  • برنامه را باز کنید و وارد بخش تنظیمات کنید.
  • گزینه ی  Tap to Translate را انتخاب کنید و در صفحه ی بعدی روی Enable کلیک کنید تا فعال سازی انجام شود.

    معرفی بهترین برنامه های ویندوز در سال ۲۰۲۳

مرحله دو : استفاده از گوگل ترنسلیت در هر برنامه ای

استفاده از گوگل ترنسلیت در هر برنامه ای
  • یک برنامه مثلا واتساپ را باز کنید، متن مورد نظرتان را انتخاب کنید سپس آن را کپی کنید.
  • یک آیکون گوگل ترنسلیت بالا سمت راست نمایش داده می شود که باید برای ترجمه روی آن ضربه بزنید.
  • ترجمه ی متن انتخاب شده نمایش داده می شود.

 

۸ مورد از  بهترین ویژگی های Google Translate که باید در سال ۲۰۲۳ استفاده کنید!

با پیشرفت تکنولوژی، مردم دنیا بیش از هر زمان دیگری به هم نزدیک شده است. با کمک تکنولوژی حتی موانع زبانی نیز برطرف می شود. اگرچه ابزارهای عالی مانند Google Translate برای کمک به برقراری ارتباط بهتر وجود دارد، اما بسیاری از ما نمی دانیم که عملکرد آن چگونه است و چطور میتوانیم از آنها به طور موثر استفاده کنیم. با دانلود و فعال کردن گوگل ترنسلیت می‌ توانید از ویژگی ‌های فوق ‌العاده آن برای بهبود ارتباطات و درک زبان در کشور جدید استفاده کنید.

مطالب مرتبط  آموزش 6 ترفند اکسل : تکنیک هایی برای حرفه ای شدن در اکسل

در ادامه مطلب به برخی از ویژگی‌ هایی که باید در Google Translate استفاده کنید تا آن را به یک همراه مفید در برقراری ارتباط و درک زبان ‌های جدید تبدیل کنید، اشاره میکنیم.

جهت مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله ۷ راه رایگان برای دانلود فیلم های اینستاگرام مراجعه کنید.

فعال کردن گوگل ترنسلیت و ویژگی ‌های برتر آن

۱)ترجمه صفحات وب

اگر اخبار می خوانید یا به دنبال اطلاعاتی در مورد چیزی هستید که به زبان های قابل درک برای شما در دسترس نیست، Google Translate  می تواند به کمکتان بیاید. وقتی صفحات وب را در Google Chrome باز می ‌کنید که زبانی متفاوت دارد، این برنامه به‌ طور خودکار متنی غیر از انگلیسی را تشخیص می ‌دهد و پیشنهاد می ‌کند صفحه وب را به انگلیسی قابل فهم ترجمه کند. حتی می توانید متن صفحه را به زبانی غیر از انگلیسی ترجمه کنید. کافیست روی دکمه سه نقطه در نوار مترجم گوگل کلیک کنید و روی گزینه “انتخاب زبان دیگر” کلیک کنید.

به این ترتیب می توانید کل صفحه وب را به زبان دلخواهتان ترجمه کنید و متن نوشته شده را بهتر درک کنید.

۲)ترجمه دست نوشته

برنامه Google Translate دارای یک ویژگی داخلی است که به شما این امکان را می دهد متن را به جای تایپ، با دست خودتان بنویسید و به زبان مورد نظرتان ترجمه کنید. علاوه بر این، در صورت تمایل می توانید متن ترنسلیت شده را کپی و در هر برنامه یا پیام رسان جای گذاری کنید.

نحوه نوشتن و ترجمه متن دست نویس در Google Translate :

۱-روی تب Enter Text در برنامه Google Translate کلیک کنید.

۲-روی آیکون قلم در بالا کلیک کنید.

۳-با این کار کادر Write here در پایین ظاهر می شود. متنتان را در آنجا بنویسید.

۴-Google Translate  به طور خودکار دست خط شما را تشخیص می دهد و آن را ترجمه میکند.

همچنین می‌توانید از دکمه دوربین در صفحه اصلی اپلیکیشن Google Translate استفاده کنید و دست ‌نوشته ‌هایی که در کتاب‌ ها یا جاهای دیگر میبینید را عکس ‌برداری و آن را به زبان دلخواه خودتان ترجمه کنید.

چگونه با کاهش مصرف رم گوگل کروم سرعت سیستم را افزایش دهیم؟

مطالب مرتبط  بررسی امنیت تیپ استوریج در برابر باج افزارها
فعال کردن گوگل ترنسلیت

۳)ترجمه همزمان و در لحظه مکالمات گفتاری

اگر با شخصی صحبت می‌کنید و زبان او را نمی‌دانید، می‌توانید از Google Translate برای ترجمه مکالمه در زمان واقعی و همزمان به زبانی که می ‌فهمید استفاده کنید. این ویژگی هنگام سفر به مناطقی از جهان با زبان هایی غیر از زبان های شناخته شده، کمک زیادی به شما می کند. برای ترجمه همزمان مکالمات گفتاری، روی دکمه مکالمه در صفحه اصلی برنامه Google Translate کلیک کنید. این برنامه به مکالمات گوش می دهد، زبان را تشخیص می دهد و آن را به زبان انتخابی شما ترجمه می کند.

۴)با فعال کردن گوگل ترنسلیت: عکس بگیرید و ترجمه کنید

Google Translate به شما کمک میکند تا متن روی هر چیزی در اطرافتان را ترجمه کنید.

اگر وسیله، تابلو و… هر چیزی را پیدا کردید که متوجه متن روی آن نشدید، کافیست برنامه Google Translate را باز کنید و روی دکمه دوربین در صفحه اصلی کلیک کنید. سپس دوربین را به سمت متن بگیرید و روی آن کلیک کنید. Google Translate به طور خودکار زبان آن را تشخیص میدهد و متن را به زبان انتخابی تان ترجمه می کند. همچنین می ‌توانید از Google Translate بخواهید متن ترجمه شده را با صدای بلند با استفاده از گزینه‌ هایی که پس از کلیک روی تصویر می ‌بینید، بخواند.

۵) ذخیره‌ عبارات برای استفاده‌ بعدی

گوگل ترنسلیت به شما امکان می دهد کلمات یا عبارات ترجمه شده را برای استفاده بعدی در قسمت phrasebook ذخیره کنید.

این ویژگی زمانی مفید است که می خواهید کلمات جدید را برای استفاده روزانه یاد بگیرید و به خاطر بسپارید. برای ذخیره کلمات/عبارات، پس از ترجمه، روی دکمه با سه نقطه در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید. در گزینه ها مورد Add to phrasebook را انتخاب کنید. برای دسترسی به عبارات یا کلمات ذخیره شده، روی نماد ستاره در صفحه اصلی برنامه Google Translate ضربه بزنید.

در آنجا تمام عباراتی که ذخیره کردید را خواهید یافت. شما می توانید هر عبارتی را به سادگی با ضربه زدن روی نماد ستاره در کنار آن حذف کنید.

۶) استفاده از Google Translate برای تلفظ

اگر زیاد با ترجمه عبارات و کلمات سرو کار دارید، باید تلفظ صحیح آنها را بدانید. اگر از تلفظ نامناسب استفاده کنیم، هنگام مکالمه با مردم محلی با مشکل روبه رو خواهیم شد. جهت برطرف کردن این مساله می‌توانید از Google Translate برای یادگیری تلفظ کلمه استفاده کنید.

هنگامی که یک کلمه یا عبارت را با Google Translate ترجمه می کنید، یک دکمه بلندگو در کنار کلمه اصلی و کلمه ترجمه شده می بینید. برای گوش دادن به تلفظ کلمات روی آن کلیک کنید.

مطالب مرتبط  5 نرم افزار برتر بهینه سازی ویندوز را بشناسید!

۷)دانلود زبان ها برای ترجمه آفلاین

قطعاً تضمینی برای وجود یک شبکه خوب یا دسترسی به اینترنت در همه جا نداریم. اگر مکرر به مکان های جدید سفر می کنید، باید راه حلی برای این مشکل بیابید.

جهت حل این موضوع، فعال کردن گوگل ترنسلیت به شما امکان دانلود زبان های مختلف را برای استفاده آفلاین میدهد. بنابراین اگر به مکانی سفر می‌کنید که زبان آن را نمی ‌فهمید، می‌ توانید به سادگی زبان آن منطقه و همچنین زبانی مدنظرتان را دانلود کنید تا فرآیند ترجمه به راحتی و بدون نیاز به اینترنت صورت بگیرد.

به جهت دانلود زبان ها برای استفاده آفلاین، کلمه ای را ترجمه کنید و روی نام زبان انتخابی برای ترجمه ضربه بزنید. با این کار فهرستی از زبان های موجود در Google Translate با دکمه دانلود در کنار آن ظاهر می شود. سپس روی دکمه دانلود کلیک کنید تا زبان را برای استفاده بعدی در دستگاه خود ذخیره کنید.

۸)ترجمه ایمیل ها با فعال کردن گوگل ترنسلیت

ما معمولاً به طور منظم ایمیل دریافت می کنیم. اگر ایمیلی به زبانی غیر از انگلیسی در Gmail برای شما ارسال شد، Gmail به‌طور خودکار پیشنهاد می‌ کند که برای درک بهتر، زبان آن را به انگلیسی ترجمه کند. برای ترجمه می توانید زبان را از انگلیسی به هر زبان دیگری که تسلط دارید تغییر دهید.

حتی اگر جیمیل ترجمه ایمیل دریافتی شما را پیشنهاد نمی کند، بازهم می توانید آن را به زبان دلخواهتان ترجمه کنید. ایمیل مدنظرتان را در برنامه جیمیل باز کنید و روی دکمه سه نقطه در نوار آدرس ایمیل کلیک کنید. سپس Translate Message را انتخاب کنید. با این کار یک نوار ترجمه به ایمیل شما اضافه می شود که در آن می توانید زبان ترجمه را تغییر دهید.

فعال کردن گوگل ترنسلیت

رفرنس ها:

021-88916789