محافظت از حریم خصوصی

راههای رایگان محافظت از حریم خصوصی و امنیت دیجیتال

با وجود موارد زیاد از دست رفتن داده ها ،حملات فیشینگ و سایر تهدید های دیجیتالی که امروزه با آنها مواجه هستیم، باید در هنگام استفاده از فناوری آگاهی کامل داشته باشیم تا ایمن بمانیم.  برای درک بهتر امنیت دیجیتال و محافظت از حریم خصوصی در این مقاله با ما همراه باشید تا  راههای رایگان محافظت از حریم خصوصی و امنیت دیجیتال را بررسی کنیم.

افراد متفرقه سعی دارند از طریق کانالهای مختلف مانند مرورگر ، تلفن ، ایمیل و حتی شبکه های Wi-Fi که به آنها وصل می شوید ، به سیستمهای شما نفوذ کنند. اولین قدم یادگیری نحوه انجام این حملات و سپس راه های جلوگیری از آنهاست.

علاوه بر آن مهم است که به محافظت از حریم خصوصی آنلاین خود نیز توجه کنیم، البته که امنیت و حفظ حریم خصوصی موضوعات مختلفی هستند، اما عمیقا با هم مرتبط هستند.

۱) وبسایت YourSecurity.Guide  : تامین امنیت آنلاین در دو ساعت

این وبسایت محل مناسبی برای مبتدیان است تا به صورت قدم به قدم یاد بگیرند که چگونه امنیت آنلاین خود را تامین کنند، در این وبسایت امنیت و حریم خصوصی آنلاین را به هشت دسته تقسیم می کند: مرورگر ، رمز عبور ، فیشینگ ، دستگاه ، دسترسی عمومی ، شبکه ، داده های شخصی و جزئیات امنیتی پیشرفته.

وبسایت YourSecurity.Guide

در این سایت برای هر راهنمایی کوچک گام های عملی کردن آن را نشان می دهد و به شما اطلاع می دهد که برای انجام این کار چه مدتی زمان لازم است.به عنوان مثال فقط پنج دقیقه طول می کشد تا مرورگر خود را ایمن کنید ، زیرا این راهنما بهترین مرورگرها ، برنامه های افزودنی و موتورهای جستجو را به شما معرفی می کند.

هفت مرحله ی اول در کمتر از دو ساعت انجام مس شود، به همین خاطر YourSecurity.Guide می گوید که شما می توانید این هفت مرحله را در حین دیدن فیلم مورد علاقه ی خود نیز انجام دهید. طولانی ترین بخش تامین امنیت اطلاعات شخصی تان اسن که حدودا ۴۰ دقیقه زمان می برد که می توانید انجام آن را به زمان دیگری موکول کنید.جزئیات امنیتی از اطلاعات شخصی نیز زمانبر تر است،البته این بستگی به شما دارد که بخواهید چند مرحله از این تمرین را انجام دهید.

مطالب مرتبط  5 راه دسترسی ویندوز 11 به اطلاعات شما و نحوه توقف آن برای حفظ حریم خصوصی

۲) وبسایت Ononymous : فیلم ها ، بازی ها و راهنماهای مربوط به امنیت آنلاین

تعداد زیادی سازمان وجود دارد که برای حقوق دیجیتال شما می جنگند ، و همچنین سعی در آموزش مردم در مورد چگونگی محافظت از خود به صورت آنلاین دارند، این منابع در وب پراکنده هستند. Ononymous آنها را در یک پرتال واحد جمع کرده است تا به شما درباره ی امنیت آنلاین آموزش های لازم را بدهد.

وبسایت Ononymous

این وب سایت شامل مطالب مربوط به دسترسی در حال حاضر ، مرکز روزنامه نگاری تحقیقاتی ، جامعه دیجیتال سوئیس ، بنیاد الکترونیکی Frontier ، Front Line Defenders ، Open Data City ، مجموعه فن آوری تاکتیکی و پروژه Tor است.

این سایت ترکیبی از فیلم ها و مستندهای انیمیشن ، مقاله ها و راهنماها و بازی های آنلاین است که می توانید محتوا را براساس نوع یا تولید کننده آن فیلتر کنید.

۳) وبسایت Google’s Phishing Quiz : آیا شما می توانید کلاهبرداری های فیشینگ را تشخیص دهید؟

رایج ترین تهدید امنیتی در اینترنت کلاهبرداری فیشینگ است.  شما ایمیلی دریافت می کنید که به نظر می رسد از یک منبع قانونی (شرکت ، خدمات یا مخاطبین شما) ارسال شده است اما به طور هوشمندانه ای  پنهان شده است.بعد از اینکه شما فکر کردید این یک ایمیل واقعی است اطلاعات شخصی خود را در اختیار آن قرار می دهید که امنیت شما را به خطر می اندازد.

وبسایت Google’s Phishing Quiz

معمولا کار دشواری است که شما بتوانید کلاهبرداری فیشینگ را  تشخیص دهید، اما Jigsaw یکی از شرکتهای هم مسیر گوگل کوئیزی طراحی کرده است که بتوانید تشخیص دهید که آیا می توانید فرق یک ایمیل فیشینگ را با یک ایمیل قانونی را تشخیص دهید.این کوئیز مبتنی بر آموزش مسائل امنیتی است.

مطالب مرتبط  فیشینگ چیست؟ | 4 روش شناسایی و مقابله با حملات فیشینگ

در یک سری از این هشت سوال شما باید روی یک دکمه کلیک کنید و بگویید که این ایمیلی که به شما نشان می دهد کلاهبرداری فیشینگ است یا  یک ایمیل قانونی است، سپس بعد از اینکه شما جواب دادید سریعا پاسخ صحیح را به شما نشان می دهد و نشانه های فیشینگ بودن یک ایمیل را به شما نشان می دهد بنابراین این کوئیز تنها یک مسابقه نیست و جنبه ی آموزشی نیز دارد.

مطالعه بیشتر : قانون GDPR چیست و اجرا شدن آن چه نتایجی دارد؟

۴) سایت Email Self-Defense : آموزش رمزنگاری ایمیل

ایمیل های شما ایمن نیستند  شرکت ها ، دولت ها ، تبلیغ کنندگان و دیگران حتی بدون اطلاع شما می توانند در صورت تمایل مطالب صندوق ورودی شما را بخوانند.اگر می خواهید چیزی را با اطمینان و ایمنی برای کسی بفرستید باید آن را رمزنگاری کنید.

سایت Email Self-Defense

این وب سایت به شما می آموزد که چگونه GnuPG را بر روی یک برنامه ایمیل دسک تاپ مانند Thunderbird یا IceDove تنظیم کنید. GnuPG روشی اوپن سورس برای رمزنگاری و ایمن سازی داده هاست که تنها مختص ایمیل نیست و برای فایل ها و هویت هها نیز استفاده کرد، اما بیشترین کاربرد آن برای ایمیل است.

بعد از تنظیم GnuPG در اولین قدم ، نحوه رمزگذاری ایمیل با کلیدهای خصوصی را یاد خواهید گرفت. همچنین به شما می آموزد که چگونه آن کلیدها را به صورت ایمن به گیرنده ارسال کنید ، تا فقط آنها بتوانند ایمیل را رمزگشایی کنند. این ساده ترین راهنما برای رمزگذاری ایمیل با استفاده از یک استاندارد باز است.

مطالب مرتبط  تکنولوژی Intelligent System Tuning در سرورهای HPE

اگر به نظر می رسد همه این موارد برای شما خیلی دردسرساز باشد ، چند ارائه دهنده ایمیل ایمن و رمزگذاری شده هم اکنون بصورت آنلاین هستند. آنها تنظیمات را برای شما انجام می دهند ، اما دوباره باید به یک شرکت دیگر اطمینان کنید و داده های خود را در اختیار آن قرار دهید.

۵) وبسایت Pixel Privacy : همه چیز در مورد محافظت از حریم خصوصی

Pixel Privacy وبسایتی است که به طور کامل به تدریس و آموزش آنلاین افراد متوسط برای محافظت از حریم خصوصی است.سازنده ی آن Chris Hauk خود یک کارشناس IT است که کارت اعتباری اش دزدیده شد، ایمیلش هک شد و هویتش به خطر افتاد.  به همین دلیل او یک فضای واحد ایجاد کرد تا افراد عادی در مورد حریم شخصی بیشتر بدانند.

وبسایت Pixel Privacy

به طور کلی Pixel Privacy شش دسته دارد : VPN ، فضای ذخیره سازی ابری ، ارائه دهنده های پشتیبان ، مدیران رمز عبور ، آنتی ویروس ها و راهنماهای حفظ حریم خصوصی.هر دسته به شما در مورد نحوه ی به خطر افتادن حریم خصوصی در آن دسته و نحوه جلوگیری از قربانی شدن توسط آن را بیان می کند.

تیم وبلاگ نویسان آن همچنین مقایسه های دقیقی از برنامه ها و نرم افزارهای محبوب انجام می دهند تا به شما در انتخاب خدمات محافظت از حریم خصوصی کمک کنند.

کانال تلگرام رسام

صفحه اینستاگرام رسام

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

اخبار روز تکنولوژی

منبع : makeuseof

021-88916789