USB4

مشخصات فناوری USB4 با سرعت انتقال ۴۰ گیگابایت بر ثانیه منتشر شد

انجمن پیاده سازی (USB (USB-IF مسئول تولید و توسعه ویژگی های USB امروز مشخصات USB4 را منتشر کرد.این فناوری به زودی به دست طراحان،مهندسان و تولیدکنندگان می رسد به این معنی که ما می توانیم در سال ۲۰۲۰ منتظر دیدن USB4 در قفسه ها باشیم.ماکزیمم سرعت انتقال این فناوری ۴۰ گیگابایت بر ثانیه است که سه برابر سرعت تاندربولت و دو برابر USB 3.2 است.

USB4 از همان فرم USB-C استفاده می کند و با همه حالت های قبلی نظیر USB 3.2 ، USB 2.0 و Thunderbolt 3 سازگار است،به عبارت دیگر شما می توانید در هر دستگاهی که USB آن از نوع C باشد از دستگاهی که دارای USB4 است استفاده کنید.

این فناوری جدید مشابه USB3 خواهد بود و هر دو پروتکل های داده و نمایش را ساپورت می کند بنابراین انتظار می رود که در آینده مانیتور ها علاوه بر پورت HDMI دارای پورت USB نیز باشند.

دوگانگی بین نرخ انتقال USB3 و تاندربولت۳ باعث مشکل برای کاربران بود بطوری که سرعت USB3 در بهترین حالت نصف سرعت تاندربولت ۳ است.اما USB4 با ادغام این دو استاندارد با یکدیگر یک انتقال ۴۰ گیگ بر ثانیه دوطرفه را ایجاد کرده است که امیدواریم به درگاهی واحد بین دستگاه ها و پلتفرم ها تبدیل شود.

USB3

نرخ انتقال تاندربولت۳، ۴۰ گیگابایت بر ثانیه است که این برای متخصصان فعال و کاربران حرفه ای یک مزیت به حساب می آید و امکان ویرایش ویدئو،انیمیشن و کارهای ساده را فراهم می کند.

داشتن سرعت ۴۰ گیگ بر ثانیه در به عنوان یک اتصال جهانی به کاربران این قابلیت را می دهد که از آن برای بکاپ گرفتن و انتقال سریعتر و راحتتر استفاده کنند.

مطالب مرتبط  رونمایی از لوگوی جدید رسام

مطالعه بیشتر : مشخصات USB 4.0 به صورت رسمی اعلام شد

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

اخبار روز تکنولوژی

منبع : engadget

021-88916789