مک بوک اپل به کیبوردی مقاوم در برابر گردوغبار مجهز می‌شود

پتنت جدید اپل نشان می‌دهد که این شرکت در حال کار روی کیبوردی مقاوم در برابر گردو‌غبار برای مک‌بوک و مک‌بوک پرو است.

کلیدهای کم‌عمق و مبتنی بر مکانیزم Butterfly‌ کیبورد مک‌بوک و مک‌بوک پروی اپل، مشکلات بسیاری را برای کاربران به بار آورده‌اند، در حقیقت عمق کلیدها به‌اندازه‌ای کم است که حتی کوچک‌ترین ذرات و گرد‌وغبار می‌توانند زیر یا کنار آن‌ها آشیانه کنند و بدین ترتیب عملکرد کلیدها را مختل کنند.

گیر کردن ذرات گرد‌وغبار زیر کلیدهای مک‌بوک به‌اندازه‌ای شایع بوده است که تعدادی از کاربران، راهکارهایی را نیز برای رفع این مشکل پیاده کرده‌اند؛ اما این راهکارها نیز قطعی نبوده و تنها برخی از افراد قادر به رفع مشکل به‌وجود‌آمده برای کیبورد لپ‌تاپ خود شده‌اند.

پتنت کیبورد اپل

پتنت جدید اپل برای کیبورد‌های مقاوم در برابر گردوغبار

حال، پتنت جدیدی توسط اپل در اداره‌ی ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده‌ی آمریکا ثبت شده و توسط روزنامه‌ی The Sun رؤیت شده است که نشان از کیبوردی جدید با «یک ساختار محافظ که به کلاهک کلیدها متصل می‌شود و گردوغبار را از مکانیزم حرکت دور نگه می‌دارد.»

اگرچه گفته می‌شود نسخه‌ی ارتقاءیافته‌ی مک‌بوک در سال جاری میلادی رونمایی خواهد شد؛ اما نباید در خصوص اضافه‌شدن کیبورد مقاوم در برابر گردو‌غبار به آن، چندان امیدوار بود. فناوری‌های جدید معمولا پس از چندین سال به محصولات تجاری راه پیدا می‌کنند و بسیاری از پتنت‌ها، از جمله‌ پتنت‌های اپل، در سال‌های اخیر، هیچ‌گاه به مرحله‌ی تجاری‌سازی نرسیده‌اند.

اپل در حال حاضر در خصوص پتنت کیبورد مقاوم در برابر گردوغبار، اظهار نظری نکرده است

مطالعه بیشتر : پروژه استار اپل لو رفت

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

منبع:Cnet

021-88916789