Google Earth در مرورگر های دیگر

Google Earth اکنون در مرورگر های دیگر نیز کار می کند

Google Earth سرانجام در مرورگر های دیگر غیر از کروم مثل Firefox ، Edge وOpera  نیز کار می کند.

این به لطف تغییر گوگل از Native Client) NaCl) به WebAssemble) Wasm) است. از این پس می توانید از Google Earth در Firefox ، Edge و Opera نیز استفاده کنید.

تاریخچه مختصری از Google Earth

در سال ۲۰۰۴ ، گوگل شرکتی به نام Keyhole را به گرفت که  یکی از محصولات این شرکت با نام Keyhole Viewer داده های نقشه برداری را در سراسر جهان به نمایش می گذاشت. Google در سال ۲۰۰۵ Google Earth را راه اندازی کرد و سپس نقشه برداری از کل جهان از جمله در سطح خیابان ها را آغاز کرد.

در سال ۲۰۱۷ ، گوگل نسخه جدیدی از Google Earth را راه اندازی کرد که تنها در Chrome و Android قابل استفاده بود اما  قول اینکه گوگل ارت در آینده به سایر مرورگرهای وب منتقل شود را داد. اکنون پس از گذشت سه سال ، سرانجام گوگل ارت علاوه بر گوگل کروم برای مرورگرهای دیگر نیز در دسترس است.

نحوه استفاده از Google Earth در مرورگر شما

گوگل در پستی در Medium ، اعلام کرد گوگل ارت اکنون در مرورگر های Firefox ، Edge و Opera در دسترس است. افرادی که از این مرورگرها استفاده می کنند ، اکنون باید بتوانند به وب سایت Google Earth بروند و تجربه کاملی را مانند افرادی که از گوگل کروم استفاده می کنند ، بدست آورند.

گوگل با جابجایی از Native Client)NaCl) به WebAssemble)Wasm) پشتیبانی دیگر مرورگرها را نیز اضافه کرده است. Google Earth که در ابتدا با استفاده از Native Client ساخته شده بود فقط در گوگل کروم قابل استفاده بود. اکنون با استفاده از WebAssemble ، با یک استاندارد باز برای وب ، بازسازی شده است.

مطالب مرتبط  خرید ذخیره ساز SAN :  بررسی انواع SAN Storage

علی رغم اینکه این نسخه پس از ۶ ماه تست نسخه ی بتا منتشر شده است اما گوگل می گوید هنوز هم کارهای زیادی باید روی آن انجام شود، بنابراین ممکن است وقتی از Google Earth در مرورگر های دیگری به جز گوگل کروم استفاده کنید به نظرتان برسد که از نظر ظاهری نیاز به جلا دادن و بهبود های ظاهری دارد.

البته هنوز یک مرورگر سنگین به نام safari هست که گوگل ارت روی آن کار نمی کند، با این حال ، گوگل متعهد شده است که گوگل ارت در حد ممکن روی همه ی  مرورگرها کار کند ، و این شامل safari اپل نیز می شود.

نحوه ایجاد تورهای مجازی در Google Earth

تور های مجازی کار خوبی بود که توسط گوگل انجام شد در حالی که در سال ۲۰۱۷ تنها برای گوگل کروم در دسترس بود و گوگل معتقد بود که همه باید بتوانند در مرورگر های خود به Google Earth دسترسی داشته باشند که اکنون به لطف ظهور استانداردهای جدید برای وب ، اکنون این مسئله امکان پذیر شده است.

اگر مدتی است که از گوگل ارت استفاده نکرده اید، ممکن است این پشتیبانی از مرورگرهای بیشتر شما را ترغیب کند که نگاه دیگری به آن داشته باشید ،خواهید فهمید که ویژگی های جدید بسیاری به آن اضافه شده است که می تواند برایتان جالب باشد.حتی می توانید با استفاده از گوگل ارت تورهای مجازی ایجاد کنید و با خانواده و دوستان خود به اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام رسام

صفحه اینستاگرام رسام

www.rasamco.ir

مطالب مرتبط  AMD  در مقابل  INTEL: بهترین CPU سال 2023 کدام است؟

سخت افزار سازان رسام

اخبار روز تکنولوژی

منبع : makeuseof



021-88916789