آیفون X

نقد و بررسی آیفون X

بررسی آیفون X

بالاخره آیفون جدیدی که همه ما منتظرش بودیم از راه رسید.

آیفون X قمار بزرگی از طرف اپل بود ولی قماری که در نهایت خیلی خوب آن را برد. از میان برداشتن دکمه Home و تغییرات بزرگ در طراحی واقعا ریسک های بسیار خطرناکی بودند ولی واقعا بعد از سالها طراحی های تکراری بسیار به این تغییرات نیاز بود.همه قسمت های مختلف صفحه نمایش باهم ترکیب شدند تا بهترین آیفون تا به امروز راهی بازار گردد.

امتیاز عالی دادن به چنین گوشی هوشمند گران قیمتی بسیار کار دشواری مینماید ولی این نزدیک ترین مدل آیفون به گوشی هوشمند رویایی شرکت و مسئولان اپل می باشد.

نقاط قوت:

  • صفحه نمایش عالی
  • طراحی قدرتمند
  • دوربین بسیار عالی و قدرتمند

نقاط ضعف:

  • گرانترین گوشی آیفون تا به امروز
  • امکان خراشیدگی حواشی آن بدون استفاده از محافظ
  • آیفون X بهترین نمرات قبولی و امتیازات را در بنچمارک های مختلف دنیا در حوزه دوربین و سریعترین شارژ بی سیم کسب کرده است.
  • فرای اولین طراحی آیفون در سال ۲۰۰۷ آیفون  X بزرگترین پرش رو به جلو در شرکت اپل بوده است و بزرگترین چالشی که اپل در مسیر گوشی های هوشمند با آن روبهرو بوده است.
  • خود اپل آیفون X را آینده گوشی های هوشمند می نامد چیزی که در تصوراتشان یک دهه دنبال آن بودند ولی با طراحی بسیار جدید و قطعات بسیار پرقدرت و گران این محصول این شرکت اهل Cupertino یک قمار واقعا خطرناکی را بازی کرد  سعی داشت تحولی بزرگ در دنیای گوشی های هوشمند ایجاد کند.
  • از میان برداشتن دکمه پر مصرف و استراتژیکی مانند دکمه Home که علاوه بر استفاده از آن برای اسکن اثر انگشت و معرفی مسیرهای جدید توسط آن و باز کردن گوشی توسط این دکمه و همچنین شارژ بسیار متفاوت دستگاه ماندد حذف جک ۳٫۵ و سنتی از پرچم دار سال قبل خود بالطبع بسیار تغییرات پر ریسکی می نمود.
  • آیفون  X بیشتر برای آنهایی ساخته و طراحی شده است که سالها از طراحی های تکراری و طاقت فرسای اپل در محصول آیفون خسته شده بودند و انتظار بازنشستگی ان مدل ها را داشتند.

ذوق و اشتیاق پیرامون آیفون X حاکی از آن است که همه می خواهند بدانند که آیا آیفون X همان چیزی است که ارزش داشتنش را دارد؟ بیشتر به این دلیل که آنها میگویند این یک آیفون کاملا جدید و متفاوتی است.

مطالب مرتبط  چگونه بدون شماره موبایل از چت جی پی تی استفاده کنیم؟

جالب است بدانید که در میان همه این اشتیاق  و ذوق ها تنها چیزی که برای آنها مهم نیست قیمت بالای آیفون X  است.

حالا آیا واقعا آیفون X ارزش داشتن آن را دارد؟؟ آیا اپل با وجود قرار دادن خصوصیاتی از قبیل تشخیص چهره،شارژ بی سیم،صفحه بدون حاشیه و … در این محصول خواهد توانست مسیر این صنعت را تغییر دهد؟

آیا تنها هدف اپل از طراحی آیفون X ادامه راه خود در بازار بوده و خواسته بزرگترین آیفون را تا به امروز بسازد یا اهداف والاتری را دنبال میکند؟

برخی از خصوصیات آیفون X :

وزن: ۱۷۴ گرم

ابعاد: ۷٫۷ میلی متر *۷۰٫۹*۱۴۳٫۶

سیستم عامل: IOS 11

اندازه صفحه نمایش: ۵٫۸ اینچ

رزولیشن صفحه نمایش: ۲۴۳۶*۱۱۲۵

پردازنده: A11 Bionic

حافظه رم: ۳ گیگابایت

حافظه: ۶۴گیگابایت/۲۵۶ گیگابایت

باتری: ۲۷۱۶ mAh

دوربین پشت: ۱۲mp+12mp

دوربین جلو: ۷ مگاپیکسل

آیفون X در دو مدل ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایت روانه بازار خواهد شد.

در مورد قیمت این پرچم دار اپل جای هیچ بحثی نیست که گران ترین پرچم دار در بین گوشی های هوشمند حال حاضر بازار است ولی این هرگز باعث نشده که مشتریان آیفون هنگام خریدن گوشی های روز آنرا با مدل های قبلی مقایسه کنند.

ولی وقتی که میخواهیم در مورد تکنولوژی بحث کنیم ناچاریم که مبحث قیمت و زمان عرضه را هم در نظر بگیریم.

برای داشتن آیفون X مدل ۶۴ گیگابایت باید ۹۹۹ دلار پرداخت کنید و این مبلغ برای مدل ۲۵۶ گیگابایتی به ۱۱۴۹ هزار دلار افزایش پیدا میکند.

حالا بحث اینجاست که اپل میخواهد در سال ۲۰۱۸ مدل های ارزانتر از محصولات خود را روانه بازار کند. محصولاتی که مانند آیفون X حاشیه ندارند و به صفحه OLED هم مجهز نیستند ولی الان واقعا برای این شایعات واقعا زمان بسیار زودیست.

صفحه نمایش

بهترین صفحه نمایش بکار برده شده بروی یک آیفون در آیفون X نصب شده است. بسیار تمیز و واضح و تصاویری زنده و جذاب دارد.

سوراخ های صفحه دقیقا در بالای آن قرار دارد البته با کمی بریدگی، اولین چیزی که در آیفون X توجه شما را جلب خواهد کرد این است که دوست دارید حتما آنرا لمس کنید و از قدرت تکنولوژی در طراحی آن لذت ببرید و فاکتور دوم دوست داشتنی آن بخش تلفن آن است.

مطالب مرتبط  روش ها و ترفندهای مفید جهت افزایش سرعت گوگل کروم

صفحه ۵٫۸ اینچی OLED آیفون X به طور خیلی واضح بهترین صفحه نمایشی است که تا بحال اپل در گوشی های خود بکار برده است. این صفحه نمایش خیلی از آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس بهتر می باشد. چه در کیفیت و شارپ بودن تصاویر و از همه بالاتر از نظر پربودن صفحه جلوی گوشی با صفحه نمایش که جلوه بسیار جذابی را به دستگاه می دهد و چه از نظر زنده بودن رنگ ها; در همه جنبه ها آیفون X از آیفون ۸ قویتر و بهتر می باشد.

آیفون X همچنین از صفحه نمایش بلندتری استفاده می کند ولی در مقایسه با آیفون ۸ که به روی کاغذ کوچکتر از آیفون X است تنها در حاشیه های بالا و پایین قسمت اصلی صفحه نمایش بزرگتر است چون به تمام اطراف کشیده شده و تمام جلوی گوشی را پر کرده است.

صفحه نمایش کشیده شده در آیفون X کاملآ یک تجربه متفاوت و جدیدی را القا می کند.

جهت مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله ۵ ویژگی بد آیفون ۱۰ از دید منتقدان مراجعه کنید.

OLED به این معنی است که شما با رنک مشکی بسیار عمیقی روبرو خواهید بود و ترکیب رنگی متفاوت را تجربه خواهید کرد و به این ترتیب محتوا و عکسها و تصاویر چه در وبسایت ها و چه در شرایط دیگر با کیفیت بهتری ارائه خواهد شد.

برخی می گویند که سامسونگ از اولین سری گوشی های گلکسی خود از این نوع صفحه نمایش ها استفاده می کند که پاسخ اپل چنین بوده که اپل به تازگی به تکنولوژی استفاده واقعی از این نوع صفحه نمایش در گوشی های خود دست یافته است.

این صفحه تصویر شارپ ترین صفحه به کار برده شده در تلفن های هوشمند نیست ولی بسیار تمیز می نماید و ترد و تازه وقتی آنرا تکان می دهید با مخلوط شدن و انحراف رنگ ها مواجه نمی شوید. این بهترین تصویر برای تماشا می باشد و تمام آن چیزیست و انتظاریست که از یک گوشی هوشمند دارید.

با تست های Display Mate انجام شده آیفون X همچنین عنوان بهترین سال را به خود اختصاص داده است و این علائم آنگونه نشان میدهد که صفحه نمایش آیفون X شفاف ترین و از لحاظ کیفیت رنگ بهترین را در هم رده های خود دارا است و چنانکه پیش میرود گویی اپل در حال ربودن گوی سبقت از سامسونگ می باشد.

مطالب مرتبط  4 جایگزین Adobe PDF Reader برای ویرایش PDF با ویژگی های رایگان بیشتر!

جهت مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله غیرفعال سازی ویجت در لاک اسکرین آیفون مراجعه کنید.

اصطلاح Bezel-Less (بدون حاشیه) این روزا خیلی زیاد در مورد آیفون X استفاده می شود ولی این کاملا هم روایت صحیحی از کل داستان نیست. بله در حواشی این صفحه خارق العاده کمی ولی بسیار نازک حاشیه وجود دارد ولی طراحان ناگزیر از این کار بودند و این خدشه ای در اصل داستان ایجاد نمی کند. چون کمی حاشیه برای گیر دادن انگشتان برای استفاده ضروریست و همچنین بدون هیچ حاشیه ای احتمال آسیب های اتفاقی به صفحه نمایش بسیار بالاست.

البته اپل می تواند با تیم طراحی خود همه چیز را ممکن کند و حتی حاشیه را از این هم نازک تر کند ولی به هرحال داستان در مورد آیفون X بر این روال بوده است.

البته صحبت در مورد ظواهر آیفون X تمامی ندارد. در بالای صفحه نمایش هم یک شیار تعبیه شده که دوربین واقعا عالی برای سلفی در آن جای گیرد. البته کمی انتقادهای نرمی را هم در پی داشته ولی بهرحال گویا اپل چاره دیگری نداشته است.

در حالت عادی که گویی توجه چندانی را جلب نمی کند و کاربردی هم می نماید وقتی که تمام نکات یادآوری گوشی در آن جای می گیرد ولی مسئله منتقدین زمانی است که در حال تماشای فیلم هستند. که وجود این شیار زیبایی تماشای صحنه های اکشن در یک صفحه بی نظیر را کم می کند مخصوصا زمانی که می خواهید فیلم را تمام صفحه ببینید.

وقتی در مورد صفحه نمایش بزرگ صحبت میکنیم اپل و در صف اول آن آیفون X سردمدار است. فعلا در بازار حرف اول را می زند و بدون در نظر گرفتن سلیقه مشتری کمافی السابق بهترین ها را با توجه به نیازهایشان تدارک می بیند.

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

منبع:techradar

021-88916789