نقد و بررسی هارد سیگیت باراکودا پرو ۱۲ ترابایتی

سیگیت باراکودا پرو ۱۲ Tb به ما یاد آوری می کند که چرا با وجود پیشرفت و عرضه انواع SSD ها عرضه HDD ها  ادامه خواهد داشت و به راه خود ادامه خواهند داد

سال قبل که باراکودا ۱۰ tb با سرعت ۲۵۰Mbps را بررسی می کردیم تصور به این بود که مدت ها هارد درایو بالاتر از این وجود نخواهد داشت.

اگر بخواهیم رک باشیم سال به سال از ۱۲۰Mbps تا ۲۵۰Mbps سرعت انتقال داده دیگر یک پروسه خستگی آور شده بود مخصوصا در دنیایی که در آن SSD ها پر سرعت ساخته می شوندحتی اگر در ظرفیت ذخیره سازی آنها هم اتفاق بزرگی نمی افتد باز هم سرعت آنها حرف بزرگی برای گفتن در برابر HDD ها است.

Seagate Barracuda Pro 12TB

همه خصوصیات باراکودا پرو ۱۲Tb و ۱۰Tb با هم یکی هستند ولی پیشرفت یکباره آن هم به میزان ۲ ترابایت در حجم ذخیره سازی تغییر کوچکی نیست و یک امتیاز بسیار بزرگ است.

ویژگی و طراحی سیگیت باراکودا پرو ۱۲ Tb :

هارد Seagate باراکودا پرو ۱۲ TB با سرعت چرخش ۷٫۲۰۰RPM  و ۳٫۵ اینچ و ۲۵۶MB حافظه کش روی برد عرضه شده است.

این هارد درایو از SATA با سرعت ۶Gbps استفاده می کند و از سیستم pmr(Parallel Magnetic Recording) بهره می برد

برای جلوگیری از اتفاقات از هلیوم پر شده است توان مصرفی آن ۷٫۸w می باشد که نسبتا یک عدد بسیار کوچکی برای یک هارد درایو می شود.

سیگیت باراکودا پرو ۱۲ را برای مدت بسیار عالی یعنی ۵ سال گارانتی می کند و ۲ سال هم ضمانت برگشت اطلاعات را بر این گارانتی اضافه کرده است

مطالب مرتبط  بررسی 16 مورد از رایج ترین مشکلات ویندوز 10 و 11 + راه حل

علاوه بر همه این خصوصیات یقینا باراکودا پرو نظر شما را در ظاهر و حجم هم جلب خواهد کرد.

عملکرد:

ما عملکرد این قطعه را در بنچمارک های AS SSD و CrystalDiskMark تست کردیم.

برای همین ما یک فضای واقعی را برای کپی کردن اطلاعات در این HDD بوجود آوردیم و به همین منظور فایل ها و پوشه هایی مثلا ۲۰gb حجم که ترکیبی از حجم های مختلف بودند را انتقال دادیم.

جهت مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله نقد و بررسی Western Digital My Book Due2017 DAS مراجعه کنید.

سیگیت باراکودا پرو ۱۲ Tb

ما در زمانی نه چندان دور تصور می کردیم که  انتقال حجم اطلاعات این خیلی با سرعت ۲۵۰mb و با این پیوستگی یک خیال و وهم خواهد بود.

اما باراکودا پرو ۱۲tb انجامش داد و در تست های ما بسیار خوب عمل کرد حتی عملکرد آن در ۴K نسبت به نسل قبلی خود ۳۰ درصد بهتر شده است.

هرچند در بنچمارک AS SSD نسبت به CrystalDisk Mark اعداد و ارقام کمی پایین تر نشان داده شد ولی بررسی های CDM بسیار به فضای واقعی نزدیک بودند

در هر دو عملکرد خواندن و نوشتن Seagate باراکودا با حجم انتقال ما یعنی ۲۰ گیگابایت کاملا مشخصات فنی اعلام شده را بروز داد

توجه داشته باشید که جاگذاری مطلب و و اطلاعات اینکه اطلاعات درخواست شده در سکتورهای داخلی یا خارجی ذخیره شده اند بسیار در سرعت بارگذاری تاثیر دارد و هاردهای موجود در بازار بسیار این مشکل را دارند و سرعت آنها بالا پایین می شود مشکلی که در باراکودا اصلا دیده نمی شود

مطالب مرتبط  کارت شبکه وایرلس PCI-e یا آداپتورهای USB؟ : انتخاب بهترین راهکار اتصال WiFi

ما HDD های با حجم کم را تست نکردیم درایو هایی مانند ۸ و ۶ و ۴ و ۲ ترابایت …

اما عملکرد در آن ها به طور تصاعدی پایین می آید و به دلیل این اتفاق می افتد چون اطلاعات در پلتفرم های پایین ذخیره می شود

البته وقتی که یک هارد ۱۲ ترابایتی ۲۵۰mbps سرعت داشته باشد یک هارد ۲ ترابایتی سرعتش ۱۹۵Mb خواهد بود و این مدل ها خیلی از اعضای جدید خانواده شان ارزان تر و محبوب تر هستند.

باراکودای پر شده با هلیوم در طول تست ها فقط حرارت بسیار کمی تولید کرد و نسبتا بسیار ساکت کار می کنند و در سیستم فقط صدای فن شنیده می شود که بسیار قابل قبول می باشد

در نظر هم داشته باشید که ما این صدا را در فضای آزمایشگاهی می شنویم و در محیط عادی زندگی اصلا صدایی شنیده نخواهد شد.

اگر پول داشته باشید این دقیقا همان هاردی است که به دردتان می خورد

اگر از دستگاه های دیجیتال زیادی استفاده می کنید هیچ هارد درایوی بهتر از باراکودا ۱۲tb پیدا نخواهید کرد. اما باراکودا یک هارد ارزان نیست، به همین دلیل و حجم ذخیره سازی بالا مصرف بیشتر این هارد در تهیه پشتیبان می باشند بسیاری از نرم افزار و محیط های پشتیبان گیری را تست کرد.

(مثل نرم افزار پشتیبان گیری ویندوز و یا راه حل های آنلاین پشتیبان گیری)

با توجه به اعداد بالا در ذخیره سازی اطلاعات و نگهداری امن آنها شما باید در حالت عادی چند هارد را خریده و بصورت آینه از آنها استفاده کنید.

مطالب مرتبط  چگونه بدون نیاز به آنتی ویروس پولی کامپیوترمان را ایمن کنیم؟

باید گفت که خرید باراکودا با یک سرمایه گذاری ۱۰۰۰ دلاری خواهد بود،ولی با خرید آن از شر نگهداری چنین هارد راحت خواهید شد و نگهداری اطلاعات غیر قابل جایگزینی شما در امنیت به سر خواهد برد.

سیگیت باراکودا پرو ۱۲ TB هاردی هست که توجه ما را نسبت به هاردهای معمولی جلب می کند.

سرعت و حجم و امنیت آن چیزی نیست که به سادگی بشود آن را نادیده گرفت.

برای خرید این محصول و محصولات مشابه با کارشناسان رسام در تماس باشید.

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

منبع:pcworld

021-88916789