Honor 7X

نقد و بررسی گوشی Honor 7X

Honor 7X

کم‌کم فرمول استفاده از نمایشگرهای کشیده در ساخت گوشی‌های موبایل به سایر شرکت‌ها هم سرایت کرده است.

نقد و بررسی گوشی Honor 7X

فرمول موفقی که سامسونگ ابتدا در ساخت سری S8 و بعد در ساخت سری A8 استفاده کرد، اکنون برای سایر شرکت‌ها هم در ساخت گوشی‌های میان‌رده مورد استفاده قرار می‌گیرد. هواوی در ساخت جدیدترین میان‌رده‌اش با زیربرند آنر یعنی گوشی Honor 7X از همین فرمول استفاده کرده است. گوشی آنر ۷ ایکس را می‌توان خوش‌ساخت‌ترین گوشی میان‌رده این برند لقب داد.

طراحی و ساخت گوشی Honor 7X

جذاب‌ترین بخش گوشی Honor 7X طراحی آن است. اگرچه این طراحی آن‌چنان جدید نیست، اما برای اولین بار است که در گوشی‌های میان‌رده‌ی شرکت هواوی از آن استفاده می‌شود. طراحی گوشی Honor 7X بسیار به LG G6 شباهت دارد. همچنین هواوی در میت ۱۰ و سامسونگ در سری A8 از این زبان طراحی استفاده کرده‌اند. اما چیزی که گوشی Honor 7X را جذاب‌تر می‌کند، قیمت مناسب آن است.

خرید گوشی honor 7x

لبه‌های گرد قاب اصلی، صفحه‌نمایش کشیده با نسبت تصویر دو به یک، طراحی بدون حاشیه و استفاده از فلز، همگی در کنار هم باعث شده‌اند تا گوشی Honor 7X چیزی متفاوت‌تر و زیبا‌تر از یک گوشی‌ میان‌رده باشد. طراحی این گوشی تا جای ممکن به گوشی‌های لوکس سال گذشته نزدیک شده و هواوی تا جای ممکن آن را ساده کرده تا بتواند به موفقیت در بازار میان‌رده‌ها نزدیک شود.

مثل خیلی از گوشی‌های هواوی، حسگر اثرانگشت روی قاب پشتی قرار دارد. قاب پشتی کاملا صاف است و تنها دوربین‌ها هستند که از قاب بیرون زده‌اند. دو دوربین روی بالاترین نقطه قاب پشتی قرار داده شده‌اند و در حدود یک میلی‌متری از آن بیرون زده‌اند. این برآمدگی‌ها مانعی برای قرارگیری صحیح گوشی روی سطوح صاف نیستند؛ اما هنگام کار با گوشی روی سطوح صاف، تکان خوردن آن کمی آزارتان می‌دهد.

قیمت انر 7x

قاب جلویی گوشی را نمایشگری بزرگ و کشیده پر کرده که از لبه‌های بالا و پایین فاصله‌ی کمی دارد. گوشه‌های نمایشگر تیز طراحی شده‌اند و با گوشه‌های گرد گوشی ترکیب جالبی را به وجود آورده‌اند. تنها چیزی که روی قاب جلویی جلب توجه می‌کند، برند Honor زیر نمایشگر است. غیر از این برند همه چیز در عین سادگی طراحی شده و ویژگی قابل توجهی در آن وجود ندارد. در رنگ‌های آبی و مشکی، قاب جلویی گوشی به رنگ مشکی است؛ اما در رنگ طلایی قاب جلویی به رنگ سفید طراحی شده تا هماهنگی بیشتری با رنگ قاب پشتی گوشی داشته باشد.

مطالب مرتبط  معرفی و بررسی روش های آپدیت فریمور سرور HPE

مطالعه بیشتر : نقد و بررسی اسمارت فون Huawei Mate 10

صفحه‌نمایش

تقریبا تمام قاب جلویی گوشی Honor 7X را نمایشگر بزرگ آن، پر کرده است. جا دادن نمایشگری بزرگ در قابی کوچک یکی از افتخارات هواوی در ساخت این گوشی است. نمایشگری که در نگاه اول توجه هر ببینده‌ای را به خود جلب می‌کند و برای یک گوشی میان‌رده، شاهکار به حساب می‌آید.

خرید honor 7x

نمایشگر گوشی Honor 7X تقریبا ۶ اینچ است و هیچ‌چیز از نمایشگر گوشی‌های لوکس بازار کم ندارد. تراکم ۴۰۷ پیکسل بر اینچ برای یک نمایشگر ۶ اینچی، عدد مطلوبی است. علاوه بر این، نسب تصویر دو به یک باعث می‌شود هنگام بازی کردن یا دیدن فیلم بتوانید محتوای بیشتری را ببینید و نهایت لذت را از تماشای تصویر روی این نمایشگر ببرید. نه تنها هنگام تفریح، بلکه زمان گشت‌و‌گذار در وب هم، نمایشگر گوشی Honor 7X مقدار اطلاعات بیشتری را به نمایش درمی‌آورد. علاوه بر همه‌ی این مزایا، رابط کاربری جدید هواوی به شما امکان می‌دهد تا دو برنامه را در کادرهای مربعی کنار هم باز کنید و از فضای نمایشگر نهایت استفاده را ببرید.

honor 7x مشخصات

روشنایی کافی، تراز سفیدی مناسب، اندازه‌ی قابل‌قبول، نمایش طبیعی رنگ‌ها و تراکم بالا؛ از قابلیت‌های نمایشگر گوشی Honor 7X است که برای یک گوشی میان‌رده عالی به‌نظر می‌رسد.

امنیت، سیستم‌عامل، سخت‌افزار و کارایی

استفاده از چهار گیگابایت رم برای گوشی‌های میان‌رده از سیاست‌های شرکت‌هایی است که می‌خواهند بازار میان‌رده‌ها را در دست بگیرند. چندی قبل، این مقدار رم تنها در گوشی‌های رده‌بالا استفاده می‌شد؛ اما هواوی تصمیم گرفته‌ برای این گوشی در کنار تراشه‌ی هشت هسته‌ای اختصاصی‌اش از این مقدار رم استفاده کند تا بازدهی گوشی میان‌رده‌اش تا جای ممکن به بالارده‌های بازار نزدیک باشد.

قیمت گوشی هونور 7x

گوشی Honor 7X از کارت‌حافظه‌ی جانبی تا حجم ۲۵۶ گیگابایت و اینترنت نسل چهارم پشتیبانی می‌کند. این گوشی ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و یک باتری با ظرفیت مطلوب ۳۳۴۰ میلی‌آمپرساعتی دارد. حسگر اثرانگشت قبلا هم در گوشی‌های میان‌رده استفاده می‌شد؛ اما گوشی Honor 7X از یک سنسور فوق‌سریع بهره می‌برد که در کسری از ثانیه انگشت شما را شناسایی می‌کند. به نظر می‌رسد اگر هواوی از پورت USB Type-C استفاده می‌کرد، این گوشی دیگر هیچ چیز کم نداشت.

مطالب مرتبط  15 دقیقه کاهش استفاده از شبکه های اجتماعی چه تاثیراتی دارد؟

البته گوشی Honor 7X به قابلیت شارژ سریع هم مجهز نیست و با باتری پرظرفیت ۳۳۴۰ میلی‌آمپرساعتی زمان زیادی را هدر می‌دهد تا به صورت کامل شارژ شود. البته در مقابل زمان زیادی را هم با یکبار شارژ دوام می‌آورد. می‌توانید انتظار داشته باشید این گوشی چیزی در حدود ۲۵ روز را با یکبار شارژ کامل به صورت استندبای یا آماده به کار بماند. در استفاده ترکیبی که شامل استفاده از برنامه‌های معمول، بازی کردن، وب‌گردی، تماس تلفنی و حالت آماده به کار باشد؛ باتری گوشی در حدود دو روز دوام می‌آورد. گوشی Honor 7X این شارژدهی نسبتا طولانی را علاوه بر باتری مطلوب گوشی، مدیون تراشه‌ی اختصاصی هواوی است که با لیتوگرافی ۱۶ نانومتری مصرف پایینی دارد.

huawei honor 7x قیمت

گوشی Honor 7X تنها از نظر سخت‌افزاری رقیب گوشی‌هایی مثل گلکسی A8 پلاس یا ایسوس ذنفون مکس پلاس نیست. استفاده از نسخه‌ی ۵٫۱ رابط کاربری ایموشن روی اندروید نوقا نسخه‌ی ۷٫۰ باعث شده این گوشی از نظر نرم‌افزاری هم کارایی مناسبی داشته باشد. پشتیبانی از زبان و منوی فارسی، شخصی‌سازی فوق‌العاده، کارایی بالا و از همه مهم‌تر امکان باز کردن دو برنامه در کنار هم روی نمایشگر بزرگ این گوشی، از قابلیت‌های این رابط کاربری هستند.

مطالعه بیشتر : گوشی هواوی میت ۲۰ پرو به نمایشگر خمیده OLED مجهز می شود

دوربین

گوشی honor 7x

استفاده از دوربین دوتایی در کنار بازه‌ی قیمتی مناسب؛ امکان خوبی را برای کسانی که به عکاسی موبایل اهمیت می‌دهند، فراهم می‌کند. هواوی هم به این نکته توجه کرده و دو دوربین روی قاب پشتی گوشی Honor 7X قرار داده است. اگر چه این دوربین‌ها مثل دوربین‌های گوشی‌های پرچم‌دار بازار مشخصات فنی بسیار بالایی ندارند، اما قابلیت‌های خوبی دارند که استفاده از آن‌ها را لذت‌بخش می‌کند.

دوربین اصلی این گوشی سنسور ۱۶ مگاپیکسل دارد و دوربینی ۲ مگاپیکسل آن را همراهی می‌کند. چیزی که در دوربین این گوشی جلب توجه می‌کند، سرعت فوکوس است که برای یک میان‌رده عالی به‌نظر می‌رسد. علاوه بر این کیفیت تصاویر هم مناسب است.

هواوی قابلیت‌های زیادی را در زمینه‌ی عکاسی برای گوشی Honor 7X مهیا کرده است. برای مثال می‌توانید روی سوژه فوکوس و باقی قسمت‌های تصویر را تار کنید یا کمی قبل و بعد از لحظه‌ی عکاسی را در قالب یک فیلم کوتاه در اختیار داشته باشید. امکان ثبت تصاویر پرتره که خروجی‌های مطلوبی هم دارد، از دیگر قبلیت‌های این دوربین دوتایی است. از حالت پرتره گوشی Honor 7X می‌توانید برای سوژه‌هایی که نیم تا دو متر از دوربین فاصله دارند، استفاده کنید. هواوی مثل سایر شرکت‌ها تنها به این مورد اکتفا نکرده است و برای این حالت، افکت‌های زیبایی هم قرار داده که در ترکیب با حالت پرتره، خروجی‌های جذابی را تولید می‌کند.

مطالب مرتبط  حفاظت اتاق سرور و 8 مورد ضروری

گوشی honor 7x

برای دوربین سلفی این گوشی سنسوری ۸ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. بر خلاف شرکت‌هایی که برای دوربین سلفی از فلش استفاده می‌کنند، هواوی ترجیح داده نمای جلویی گوشی را با حفره‌های بیش از حد زشت نکند و برای این دوربین فلشی در نظر گرفته نشده است. با توجه به دریچه‌ی دیافراگم f/2.0، از این دوربین می‌توانید انتظار تصاویر روشن  و با تراز سفیدی مناسب داشته باشید. حتی برای این دوربین هم حالت پرتره در نظر گرفته شده است که با استفاده الگوریتم‌های نرم‌افزاری خروجی‌های مناسبی را تحویل می‌دهد.

جمع‌بندی

گوشی honor 7x

این روزها، خریدن میان‌رده‌هایی که با فناوری‌های جدید به‌روزرسانی شده‌اند، با صرفه به‌نظر می‌رسد. علاوه بر این، هواوی هم سلیقه‌ی مشتریان را خوب می‌داند و در گوشی جدیدش تمامی امکاناتی را که مشتریان را متقاعد به خرید می‌کنند قرار داده است. تراشه‌ی هشت هسته‌ای کم‌مصرف اختصاصی، دو دوربین روی قاب پشتی که قابلیت‌های زیادی را همراه خود آورده‌اند، چهار گیگابایت رم، نمایشگر بزرگ با تراکم پیکسلی عالی و نسبت تصویر دو به یک و طراحی زیبا و بدون حاشیه باعث شده‌اند که گوشی Honor 7X همان چیزی باشد که بسیاری در فکر خرید آن بوده‌اند.

www.rasamco.ir

سخت افزارسازان رسام

021-88916789