Core i9 Core i7 Core i5

پردازنده Core i9-9900K پرچمدار جدید شرکت اینتل

اینتل درحال حاضر مشغول کار بر روی نسل جدید پردازنده های Core بر اساس سوکت ۱۱۵x است.

در آینده ای نزدیک اینتل در نسل جدید پردازنده های خود مدل ۸ هسته ای را راهی بازار خواهد کرد که تغییرات جدید در این مدل ها حتی در مدل گذاری آنها خواهد داشت.

در حال حاضر پردازنده های Core i7 در رده معمولی جزو بالاترین مدل ها است که جای خود را به پردازنده جدید اینتل موسوم به Core i9  خواهد داد.

پردازنده های جدید Core i9 با ۸ هسته و قابلیت انجام ۱۶ وظیفه به صورت همزمان هستند در حالی که پردازنده های قدیمی تر قابلیت انجام ۸ وظیفه همزمان در بهترین حالت را دارند.

سری جدید پردازنده های اینتل بالاترین کارایی و مسلما بالاترین قیمت را خواهند داشت اما پردازنده های Core i5 جدید هم راهی بازار خواهند شد.

پردازنده Core i9-9900K به عنوان پرچمدار جدید شرکت اینتل معرفی خواهد شد که دارای ۸ هسته فیزیکی است و دارای ۱۶ مگابایت حافظه L3 مشترک است و دارای فرکانس هسته ۳٫۶ است و فرکانس توربو ۵ گیگاهرتز است. توان گرمایی این پردازنده همچنان ۹۵ وات باقی خواهد ماند.

Core i7-9700K نیز همراه با این پرچمدار راهی بازار خواهد شد که دارای ۸ هسته فیزیکی و توانایی انجام ۹ وظیفه همزمان را دارد. این پردازنده دارای فرکانس ۳٫۶ و توربو فرکانس ۴٫۸ گیگاهرتز خواهد بود و دارای ۱۲ مگابایت حافظه L3 خواهد بود.

Core i5-9600K تغییر زیادی نکرده است و دارای ۶ هسته فیزیکی با قابلیت انجام ۱۶ وظیفه همزمان را دارد. این پردازنده دارای فرکانس ۳٫۷ و توربو فرکانس ۴٫۶ گیگاهرتز خواهد بود و دارای ۹ مگابایت حافظه L3 می باشد.

مطالب مرتبط  آپدیت ویندوز 11: مزیت ها و مشکلات

پردازنده های جدید با مادربرد های سری ۳۰۰ فعلی هماهنگی دارند.

مطالعه بیشتر : دور جدید مینی کامپیوترهای Intel NUC با پردازنده های Coffee Lake

core i9 i7 i5

مطالعه بیشتر : پردازنده Core i9-9900K پرچمدار جدید شرکت اینتل

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

منبع: مجله سخت افزار

021-88916789