چگونه دسترسی اپلیکیشن ها در اندروید را کنترل کنیم؟

کنترل دسترسی اپلیکیشن ها در اندروید یکی از اقداماتی است که کاربران باید توجه زیادی به آن داشته باشند. در این مطلب نحوه ایجاد تغییرات در دسترسی برنامه های اندرویدی را توضیح می دهیم.

همان طور که می دانید اپلیکیشن های اندرویدی برای اجرا نیاز به دسترسی های خاص از طرف سیستم عامل دارند. برای مثال اگر بخواهید یک اپلیکیشن دوربین را در دستگاه خود نصب کنید، باید به آن اجازه استفاده از دوربین و حافظه را بدهید.

دسترسی اپلیکیشن ها در اندروید به دو صورت خودکار و دستی انجام می شود. معمولا وقتی که برای اولین بار برنامه ای را در گوشی خود نصب می کنید، اجازه دسترسی به بخش های مختلف از شما سوال شده و برای همیشه ثبت می شود .

جهت مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله بهترین برنامه های ضبط صفحه گوشی برای اندروید مراجعه کنید.

در صورتی که مطلع شدید اپلیکیشنی به موارد غیر مرتبط دسترسی دارد و یا خودتان به اشتباه دسترسی خاصی به یک برنامه داده اید، بهتر است هرچه سریع تر برای رسیدگی به آن اقدام کنید. پیشنهاد می شود به طور منظم به منویPermission گوشی اندرویدی مراجعه کنید تا از نبود مشکل در این بخش مطمئن شوید. برای کنترل دسترسی اپلیکیشن ها در اندروید مراحل توضیح داده شده در ادامه را به ترتیب دنبال کنید.

۱- منوی تنظیمات را باز کنید.

۲- وارد بخش Apps شوید.

۳- روی برنامه مورد نظر برای بررسی دسترسی آن کلیک کنید.

۴- در صفحه باز شده، گزینه Permission را لمس کنید.

مطالب مرتبط  معرفی 10 نرم افزار مفید برای تست سلامت هارد

با طی مراحل بالا، می توان وضعیت دسترسی های هر اپلیکیشن را مشاهده کرد. اگر در این بخش دسترسی نامرتبطی برای اپلیکیشن مورد نظر پیدا کردید، حتما آن را از بین ببرید. برای مثال در صورتی که برای یک برنامه پخش موزیک دسترسی به دوربین یا مخاطبین ثبت شده باشد، باید سریعا برای غیرفعال سازی آن اقدام کنید.

جهت مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله راهنمای خرید ساعت هوشمند مراجعه کنید.

عدم رسیدگی به وضعیت دسترسی اپلیکیشن ها می تواند شرایط خوبی را برای افراد سود جو به منظور سرقت اطلاعات فراهم کند.

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

021-88916789