کارت گرافیک کوادرو RTX 4000 انویدیا معرفی شد

انویدیا در مرداد ماه از کارت های گرافیک ورک استیشن سری کوادرو RTX 8000 و RTX 6000 در کنار RTX 5000 رونمایی کرد و حالا مدلی پایین تر از این کارت ها، کوادرو RTX 4000 معرفی شده که مدل مبتنی بر یادگیری عمیق است و نسخه ای تغییر یافته از کارت گرافیک گیمینگ جی فورس RTX 2070 به حساب می آید.

RTX 4000 به ۲۳۰۴ هسته کودا مجهز شده و ۲۸۸ هسته تورینگ برای کارکردهای مبتنی بر هوش مصنوعی دارد. حافظه گرافیکی در نظر گرفته شده ۸ گیگابایت و از نوع GDDR6 است.

اما ردیابی پرتو در این کارت، هسته های کمتری دارد. در حالی که در RTX 2070 این تعداد ۴۲ عدد بود در کوادرو RTX 4000 تنها ۳۶ عدد در نظر گرفته شده است. مدل جدید همچنین با تنها ۱۵۰ وات، مصرف انرژی کمتری دارد. در مقایسه باید به مصرف ۱۸۵ واتی ۲۰۷۰ اشاره کرد. البته این کاهش مصرف انرژی به قیمت کاهش سرعت ساعت پردازشگر گرافیکی حاصل شده است.

مطالعه بیشتر : رونمایی ای‌ام‌دی از کارت گرافیکی با حافظه ۳۲ گیگابایتی

کوادرو RTX 4000 از کدگشایی ویدیوها با کیفیت ۸K و نیز چندین فرمت ویدیویی حرفه ای پشتیبانی می کند. علاوه بر این با VirtuaLink سازگار است و به این ترتیب امکان اتصال هدست های واقعیت مجازی سازگار فراهم شده است.

مطالعه بیشتر : انویدیا کارت گرافیک GTX 1660 Ti را با قیمت ۲۷۹ دلار معرفی کرد

کارت گرافیک ورک استیشن جدید با قیمت ۹۰۰ دلار در مقایسه با مدل های کوادرو RTX سری ۵۰۰۰، ۶۰۰۰ و ۸۰۰۰ بسیار ارزان قیمت تر است. ۳ کارت گرافیک مدل بالاتر قیمتی بین ۲۳۰۰ تا ۱۰ هزار دلار دارند.

مطالب مرتبط  چرا خرابی هارد و عمر کوتاه آن نگران کننده نیست؟

با این حال در مقایسه باید اشاره کرد که کارت گیمنیگ جی فورس RTX 2070 قیمتی ۵۰۰ دلاری دارد. اما با این مبلغ اضافه چه چیزی دریافت می کنید؟ کارت جدید به گونه ای طراحی شده که در رندرهایی که بر کارت گرافیک مبتنی هستند خروجی بدون افت کیفیت به ویژه در OpenGL را ارائه دهد.

این مورد به ویژه در برنامه های شرکت های ادوبی و اتودسک اهمیت بالایی دارد. باید اشاره کرد که در کارت های گرافیک گیمینگ میزان کمی از خطاهای نمایش داده شده در هنگام رندر صحنه ها مشکل چندان مهمی به حساب نمی آید اما در کارت های ورک استیشن به طور معمول این گونه نیست.

انویدیا از ماه آتی میلادی کوادرو RTX 4000 را روانه بازار می کند.

مطالعه بیشتر : رونمایی ای‌ام‌دی از کارت گرافیکی با حافظه ۳۲ گیگابایتی

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام 

منبع : engadget

021-88916789