نحوه کاهش مصرف دیتا هنگام پخش آنلاین موزیک

نحوه کاهش مصرف دیتا هنگام پخش موزیک آنلاین

آیا شما هم جزء آن دسته افرادی هستید که همیشه از اتمام زود هنگام حجم دیتا ناراضی هستند؟ باید بدانید که یکی از پر مصرف ترین برنامه های هر گوشی برنامه های پخش موزیک هستند.اما نگران نباشید در این مقاله قصد داریم ترفند ها و راهکارهایی را به شما آموزش دهیم که این مصرف دیتا را به حداقل برسانید.

برای اینکه مطمئن شوید برنامه های پخش موزیک شما کمترین میزان مصرف دیتا را دارند، باید ابتدا تنظیمات پخش موزیک را روی حالت کیفیت با میزان دلخواه خود انتخاب کنید.همچنین اگر میدانید که مصرف دیتا شما در طول ماه زیاد نیست می توانید این حالت را فقط برای وای فای تنظیم کنید.

کاهش مصرف دیتا در اسپاتیفای (Spotify)

اگر شما در اسپاتیفای یک اکانت پرمیوم داشته باشید، می توانید پلی لیست خود را ذخیره کنید تا در زمان هایی که آفلاین هستید از آنها استفاده کنید.اما تگر اکانت پرمیوم ندارید می توانید میزان کیفیت موزیک ها را طوری تنظیم کنید که از حداقل میزان دیتا استفاده کنید.

کاهش مصرف دیتا در اسپاتیفای

برای این کار کافیست روی دکمه ی تنظیمات ضربه بزنید سپس به بخش Music Quality رفته و در بخش Streaming گزینه ی low را انتخاب کنید.در این حالت موزیک شما با کیفیت ۲۴ kbit/s پخش می شود که از نرخ در حالت نرمال ۹۶ kbit/s و در بهترین حالت ۱۶۰ kbit/s است.

همچنین می توانید گزینه ی Download Using Cellular را غیرفعال کنید تا گوشی شما تنها در صورتی که به شبکه ی وای فای وصل شد بتواند موزیک ها را دانلود کند.

جهت مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله آموزش دانلود فیلم از یوتیوب توسط موبایل مراجعه کنید.

مطالب مرتبط  معرفی و بررسی روش های آپدیت فریمور سرور HPE

کاهش مصرف داده در پخش کننده موزیک گوگل (Google Play Music)

برنامه ی Google Play Music را باز کنید روی دکمه ی Home ضربه بزنید سپس منوی قسمت بالا سمت راست را باز کنید و به بخش تنظیمات بروید و گزینه ی مربوط به کیفیت موزیک روی شبکه ی موبایل را روی حالت Low تنظیم کنید.

کاهش مصرف دیتا در پخش کننده موزیک گوگل

زیر قسمت Streaming & downloading section می توانید تنظیمات حافظه ی پنهان را تغییر دهید تا برای مدتی آن موزیک را در حافظه پنهان نگه دارید.این بدان معناست که تلفن شما پس از پخش موزیک آن آهنگ را برای مدت کوتاهی ذخیره می کند به این ترتیب برای پخش مجدد یک موزیک برای چند بار مجددا از دیتای شما استفاده نمی کند.

اگر در کل نمی خواهید که موزیک ها برای دانلود از دیتای کوشی استفاده کنند.به قسمت تنظیمات بروید رویDownload Audio Quality ضربه بزنید و گزینه ی دانلود فقط با شبکه ی وای فای را انتخاب کنید.

کاهش مصرف دیتا در پخش کننده موزیک یوتوب (YouTube Music)

یوتوب موزیک این امکان را به شما می دهد تا همزمان که به صورت آنلاین موزیک گوش می دهید موزیک ویدئو نیز تماشا کنید.همچنین با داشتن اکانت پرمیوم می توانید به صورت آفلاین موزیک را دانلود کنید یا حتی وقتی صفحه شما قفل است موزیک پخش کنید.با اکانت پرمیوم یوتوب موزیک فقط می توانید کیفیت پخش موزیک را تغییر دهید.

کاهش مصرف دیتا در پخش کننده موزیک یوتوب

روی دکمه ی Home ضربه بزنید سپس روی آیکون پروفایل در قسمت بالا سمت راست کلیک کنید به بخش Settings > Playback and restrictions بروید و کیفیت پخش را برای حالت استفاده از دیتای موبایل روی Low قرار دهید.

مطالب مرتبط  معرفی و دانلود 5 اپلیکیشن کاربردی هوش مصنوعی رایگان

شما همچنین می توانید با فعال کردن گزینه ی stop loading music videos از دانلود و پخش موزیک ویدئو ها که حجم زیادی از دیتای شما را مصرف می کنند جلوگیری کنید.

به این نکته نیز توجه داشته باشید که کیفیت ویدئو ها را نیز تنظیم کنید برای این کار روی عکس پروفایل خود ضربه بزنید ، سپس به تنظیمات بروید و مطمئن شوید که پخش HD فقط از طریق Wi-Fi روشن است.

کاهش مصرف داده در پخش کننده اپل موزیک (Apple Music)

اپل موزیک به کاربرانش این اجازه را نمی دهد که بتوانند کیفیت پخش را تغییر دهند اما می توان استفاده از دیتای موبایل را برای پخش یا دانلود غیرفعال کرد البته این روش برای اندروید و iOS متفاوت است.

کاهش مصرف دیتا در پخش کننده اپل موزیک
  • در آیفون باید به بخش setting رفته سپس به بخش Music> Cellular Data بروید.
  • برای دستگاه های اندروید، ابتدا برنامه ی اپل موزیک را باز کنید سپس روی سه نقطه کلیک کنید.

شما می توانید به طور کلی دیتای گوشی را خاموش کنید تا اپل موزیک از دیتای گوشی استفاده نکند یا می توانید دیتا را روشن بگذارید ولی حالت Streaming را خاموش کنید.همچنین می توانید دانلود را خاموش کنید در این صورت برنامه برای دانلود موزیک از دیتا استفاده نمی کند و فقط برای بروزرسانی کتابخانه تان از آن استفاده می کند.

راه های دیگر کاهش مصرف دیتا

پخش موسیقی اغلب یکی از بزرگترین منابع استفاده از دیتای تلفن همراه است. استفاده از نکات فوق برای کاهش کیفیت صدا در پخش موزیک مورد علاقه شما می تواند راه خوبی برای پایین آوردن استفاده از دیتای شما باشد.اما اگر هنوز هم فکر می کنید که استفاده ی شما از دیتای تلفن همراهتان زیاد است احتمالا باید برنامه های دیگرتان را بررسی کنید.

مطالب مرتبط  معرفی 10 سرویس فضای ابری رایگان برای اندروید و ios

کانال تلگرام رسام

صفحه اینستاگرام رسام

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

اخبار روز تکنولوژی

منبع : makeuseof

021-88916789