گوگل ارسال و دریافت پیامک را از طریق مرورگر وب فراهم کرد

گوگل ارسال و دریافت پیامک را از طریق برنامه Android Messages فراهم کرد.  این بدین معنی است که شما می توانید پیام های متنی خود را از طریق کامپیوتر و همچنین هر دستگاه دیگری با یک مرورگر وب ارسال کنید.

راه حل هایی مانند این کاملا معمول هستند، بطور مثال مایکروسافت اعلام کرده است در حال آماده سازی اپ UWP جدیدی برای ارتباط گوشی شما با ویندوز ۱۰ کامپیوتر می باشد. همچنین دستگاه های HP و دل نیز به ترتیب با استفاده از اپ PhoneWise و Mobile Connect راه حل های خود را برای ارسال پیامک از طریق کامپیوتر دارند.

ارسال پیامک از طریق کامپیوتر با ANDROID MESSAGES ممکن شد!

همه موارد گفته شده با گوشی های اندرویدی کار می کنند و به جز سرویس ارسال پیامک از طریق کامپیوتر ، شامل قابلیت های دیگری نیز هستند. هم اکنون گوگل نیز یک راه حل شخص اول برای ارسال پیامک از طریق کامپیوتر را نیز ابداع کرده است. برای شروع کار باید به وبسایت messages.android.com بروید و کد QR را با استفاده از گوشی خود اسکن کنید. لازم به ذکر است گوگل از امروز در حال راه اندازی این ویژگی می باشد و از هفته آینده انجام می گردد، بنابراین اگر این ویژگی را در گوشی اندرویدی خود مشاهده نکردید نگران نباشید.

دسترسی به پیام ها از طریق مرورگر وب یکی دیگر از تلاش های گوگل برای رسیدن به سرویس RCS یا Rich Communication Services است. در واقع گوگل باید با دیگر پیام رسان ها مانند iMessages، فیس بوک مسنجر و … که قابلیت های بیشتری از SMS و MMS دارند، به رقابت بپردازد. این شرکت قبل از این با Allo و Hangouts سعی در راه اندازی پیام رسان های گوناگون کرده است، اما در حال حاضر روی برنامه پیام رسانی پیش فرض در گوشی های آندروید کار می کند.

مطالب مرتبط  هیت سینک چیست و چگونه کار می کند؟ - آشنایی با انواع هیتسینک

جهت مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله راهنمای صوتی گوگل مپ فعال شد مراجعه کنید.

همه راه حل های شخص ثالث بالا با دستگاه های اندروید فوق العاده کار می کنند، اما در هنگام کار با iOS بسیار محدود می گردند. البته همانطور که میدانید اپل برنامه Messages را برای مکینتاش ارائه می دهد تا کاربران راحتتر بتوانند به تبادل پیام های خود بین تمام کسانی که دستگاه های اپل دارند، بپردازند. اما کاربران ویندوز هنوز از این قابلیت برخوردار نیستند.

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

منبع : androidcentral

021-88916789