iMassage

گوگل برای رقابت با iMassage سرویس پیام رسان چت را می‌سازد

گزارشات حاکی از آن هستند که گوگل در حال توسعه‌ی سرویس پیام‌رسان اندروید به نام «چت» است تا با آی‌مسیج اپل رقابت کند.

 بر اساس گزارشی که توسط وب‌سایت The Verge منتشر شده، گوگل در حال راه‌اندازی یک سرویس پیام‌رسان ساده (مشابه مسنجر فیسبوک و iMassage اپل) به نام «چت» است که آخرین تلاش غول‌ تکنولوژی برای ساده‌سازی پیام‌رسانی در اندروید محسوب می‌شود

گوگل برای رقابت با iMassage سرویس پیام رسان چت را می‌سازد

سرویس چت، مبتنی بر استاندارد سرویس‌های ارتباطی غنی (RCS) است و گوگل اپراتور‌های همراه و سازندگان گوشی‌ هوشمند را برای پشتیبانی از این سرویس تحت فشار قرار داده. استاندارد RCS جایگزینی برای اس‌ام‌اس و ام‌ام‌اس خواهد بود. چت اپلیکیشن جدیدی نیست بلکه سرویس ارتقاء‌یافته‌ی پیام‌رسان اندروید است و به‌طور خودکار در این اپلیکیشن فعال می‌شود.

این سرویس ویژگی‌هایی همچون گزارش خوانده شدن پیام، مشاهده‌ی وضعیت نوشتن دیگران، ویدیوها و تصاویر با وضوح کامل و پیام‌رسانی گروهی را اضافه کرده است.

طبق استاندارد جدید گوگل، پیام‌رسان چت از اینترنت تلفن استفاده می‌کند و مانند iMassage اپل، زمانی‌که کاربر چت پیامی ارسال می‌کند، اگر گیرنده برنامه‌ی چت را داشته باشد با استفاده از داده‌های اینترنت پیام را دریافت می‌کند و اگر این اپلیکیشن را نداشته باشد، پیام چت به اس‌ام‌اس یا ام‌ام‌اس تبدیل و از اعتبار پولی شما کسر می‌شود.

اما برخلاف آی‌مسیج یا سیگنال، چت هیچگونه رمزنگاری ندارد و شما پیام خود را به‌صورت باز و رمزنگاری‌نشده ارسال می‌کنید؛ یعنی پیام‌ها در سرور نگهداری می‌شوند و امکان دسترسی به آن‌ها وجود دارد.

جهت مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله بررسی نقاط ضعف و قوت اپلیکیشن‌های گوگل مپ، ویز و اپل مپ مراجعه کنید.

مطالب مرتبط  5 افزونه گوگل کروم بر پایه هوش مصنوعی که کارهای شما را آسان میکنند!

چت که توسط شرکت گوگل درحال توسعه است، جایگزینی برای پیام‌رسان‌های متعدد اندروید مانند گوگل پلاس، هنگ‌اوت، Allo، Duo و پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید است. البته سرویس Allo متوقف خواهد شد و گوگل تمرکز خود را روی چت خواهد گذاشت.

گوگل سرویس RCS را مورد حمایت قرار داده است و گوگل به همراه مایکروسافت و ۵۵ اپراتور و ۱۱ کمپانی تولیدکننده، آن را به استانداردی جهانی تبدیل کند

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، تاکنون تنها ویندوز و اندروید از پیام‌رسان چت پشتیبانی می‌کنند و مشخص نیست که آیا اپل از چت پشتیبانی خواهد کرد یا خیر.

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

منبع:theverge.com  mashable.com

021-88916789