گوگل به‌روزرسانی خودکار اپلیکیشن‌های سیستمی در اندروید را آزمایش می‌کند

گوگل به تازگی و با ارسال یک ایمیل، به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های اندرویدی اعلام کرده که در آخرین نسخه این سیستم عامل مشغول آزمایش قابلیتی است که نرم‌افزارهای سیستمی را به صورت خودکار به‌روزرسانی می‌کند.

قابلیت جدید حتی اگر وارد حساب کاربری گوگل نشده باشید نیز کار خود را انجام می‌دهد، بنابراین وقتی گوشی اندرویدی جدیدی خریداری می‌کنید شاهد به‌روزرسانی خودکار اپلیکیشن‌های سیستمی آن خواهید بود.

ویژگی جدیدی که از آن صحبت می‌کنیم، در دیوایس‌های مبتنی بر اندروید ۵٫۰ لالی پاپ و نسخه‌های جدیدتر قابل دسترسی خواهد بود. البته گوگل از توسعه‌دهندگان درخواست می‌کند که تمایل خود برای به‌روزرسانی خودکار بدون نیاز به ورود به حساب گوگل یا حالت نیازمند ورود به حساب کاربری را اعلام نمایند.

خصوصیت مذکور می‌تواند برای کاربران اندروید بسیار مفید ظاهر شود چرا که در صورت خرید یک دیوایس جدید، همواره جدیدترین (یا به عبارتی بهترین) نسخه اپلیکیشن‌های سیستمی را در اختیار خواهند داشت؛ حتی اگر وارد حساب کاربری خود هم نشوند. همچنین از لحاظ امنیتی نیز در اختیار داشتن آخرین نسخه اپلیکیشن‌های سیستمی به سود کاربران خواهد بود.

مطالعه بیشتر : پرطرفدارترین اپلیکیشن ها و بازی های ۲۰۱۹

ضمنا با این ویژگی دیگر لازم نیست که توسعه‌دهندگان بابت پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی اپلیکیشن‌ها، هزینه اضافی متقبل شوند. با این وجود، گوگل به کاربران اختیار تام داده که در صورت عدم تمایل به به‌روزرسانی خودکار اپلیکیشن‌ها این ویژگی را غیر فعال نمایند.

جهت مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله بهترین برنامه رایگان گوگل پلی مراجعه کنید.

قابلیت به‌روزرسانی خودکار اپلیکیشن‌های سیستمی اندروید بدون نیاز به حساب کاربری خصوصیتی نیست که تعداد زیادی از کاربران را تحت تأثیر قرار بدهد. چرا که اکثر افراد در صورت خرید یک گوشی جدید، ترجیح می‌دهند با ورود به حساب کاربری گوگل خود کار با دستگاه را آغاز کنند.

مطالب مرتبط  معرفی 10 نرم افزار مفید برای تست سلامت هارد

با این وجود، اقدام گوگل نشان از توجه این شرکت به به‌روز بودن و تأمین امنیت کاربرانش دارد که شایسته تحسین است.

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

منبع : Phonearena

021-88916789