گوگل و سامسونگ از ارزشمندترین برندهای ۲۰۱۸

مجله‌ی فوربس برندهای گوگل و سامسونگ را در بین ارزشمندترین برندهای سال ۲۰۱۸، به ترتیب در رتبه‌ی دوم و هفتم قرار داده است.

گوگل و سامسونگ از ارزشمندترین برندهای ۲۰۱۸

این رتبه‌بندی بر اساس درآمد برندها در طی سه سال گذشته و تاثیر آن‌ها بر کل صنعت مربوط به زمینه‌ی کاری آن‌ها به دست آمده است. مجله فوربس ارزش برند گوگل را ۱۳۲.۱ میلیارد دلار تخمین می‌زند که در مقایسه با تخمین سال گذشته که ۱۰۱.۸ میلیارد دلار بود، شاهد افزایش ۳۰ درصدی هستیم. با این وجود، ارزش برند گوگل حدود ۵۰ میلیارد دلار کمتر از اپل است که بنا به نظر این مجله، با ارزش‌ترین برند دنیا محسوب می‌شود. همچنین این مجله به این موضوع هم اشاره کرده که ۸۰ درصد بازار جستجوی اینترنتی دنیا در دستان گوگل قرار دارد. با وجود تلاش‌های شرکت‌هایی مانند یاهو، بینگ و بایدو، گوگل همچنان در این زمینه حرف اول را می‌زند.

طبق این رتبه‌بندی مجله فوربس، ۵ برند با ارزش دنیا در زمینه‌ی تکنولوژی فعالیت می‌کنند.

برندهای ۲۰۱۸

در عین حال، شرکت سامسونگ که در سال گذشته در رتبه دهم این رتبه‌بندی قرار داشت، امسال به رتبه هفتم صعود کرده است. ارزش تخمینی این برند در سال گذشته ۳۸.۲ میلیارد دلار بود که در سال جاری به ۴۷.۶ میلیارد دلار رسیده است که نشان‌دهنده‌ی افزایش ۲۵ درصدی این ارزش است. آخرین باری که این شرکت در این رتبه‌بندی در رتبه‌ی هفتم قرار گرفت، سال ۲۰۱۵ بود که ارزش برند آن حدود ۳۷ میلیارد دلار تخمین زده می‌شد. اما در سال ۲۰۱۶ این شرکت به رتبه ۱۱ سقوط کرد. این مجله متذکر شده که هرچند سامسونگ در مقایسه با اپل گوشی‌های بسیار بیشتری را می‌فروشد، اما سود خالص این شرکت اختلاف زیادی با اپل دارد که همین منجر به تفاوت زیاد ارزش این دو برند شده است.

مطالب مرتبط  آپدیت ویندوز 11: مزیت ها و مشکلات

مطالعه بیشتر : بازگشت استایلوس: چه کسی سامسونگ را شکست خواهد داد؟

طبق این رتبه‌بندی مجله فوربس، ۵ برند با ارزش دنیا در زمینه‌ی تکنولوژی فعالیت می‌کنند. در رتبه‌ی سوم مایکروسافت با ارزش برند ۱۰۴.۸ میلیارد دلار قرار دارد و رتبه چهارم به فیسبوک رسیده که ارزش برند آن ۹۴.۸ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. آمازون هم با ارزش ۷۰.۹ میلیارد دلار رتبه پنجم را از آن خود کرده است. از دیگر برندهایی که ارزش آن‌ها رشد زیادی پیدا کرده، می‌توانیم به نت‌فلیکس با رشد ۳۵ درصدی و پی‌پل با رشد ۳۳ درصدی اشاره کنیم.

www.rasamco.ir

سخت افزارسازان رسام

منبع: AndroidHeadlines

021-88916789